Aspen Benzine

Technische vragen in het algemeen. -Technical questions in general

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
Subito
Moderator
Moderator
Berichten: 2403
Lid geworden op: vr 19 mei 2006, 09:46
Minibike:: Nu niks meer, ik had:
- BMS P3 50cc Factory
- BMS P2 40cc BZM LC
- BMS P1 40cc BZM LC
- STAMAS
- DM
- GRC Lazer
Locatie: Almere

Re: Aspen Benzine

Bericht door Subito »

De benzine in de blauwe 5 liter vaatjes?
Neem aan dat je de rode bedoeld?
Deze is namelijk voor 2-takt en standaard gemengd met 1:50

En welke regels omtrent de arbo wetgeving zouden kartbanen dan "eventueel" schenden?
Neem aan dat de kartbanen zelf ook niet op Aspen rijden, gezien de kosten ervan?

Dient er wel rekening mee te houden dat ASPEN niet is goedgekeurd voor RAP wedstrijden.

Mvg
AirController bij de Koninklijke Marine...je moet het maar kunnen :P
Gebruikersavatar
Timotje231
forum gebruiker
Berichten: 1351
Lid geworden op: za 26 mei 2012, 19:49
Minibike:: Chinese miniscooter 2x, Zelfbouw 70cc Puch Minibike, Polini 911 rep, Go-ped sport rep
Locatie: Alkmaar

Re: Aspen Benzine

Bericht door Timotje231 »

Subito schreef:De benzine in de blauwe 5 liter vaatjes?
Neem aan dat je de rode bedoeld?
Deze is namelijk voor 2-takt en standaard gemengd met 1:50

En welke regels omtrent de arbo wetgeving zouden kartbanen dan "eventueel" schenden?
Neem aan dat de kartbanen zelf ook niet op Aspen rijden, gezien de kosten ervan?

Dient er wel rekening mee te houden dat ASPEN niet is goedgekeurd voor RAP wedstrijden.

Mvg
Dat vind ik juist weer vreemd, In Grootebroek moet je met aspen rijden met je minibike als je recreatief rijdt, maar als er dan een RAP wedstrijd word gehouden, dan mag je niet op aspen..., Ik vind dat je dan op alle banen en wedstrijden op aspen moet rijden, of helemaal niet.

Gr Timo
Gebruikersavatar
Albert
forum gebruiker
Berichten: 64
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 13:31
Minibike:: Dm telai 50cc
Locatie: Staphorst
Contacteer:

Re: Aspen Benzine

Bericht door Albert »

Je mag bij rap gewoon met aspen rijden hoor! Als je langs de baan staat kan je wel ruiken dat er meerdere jongens zijn die niet met benzine rijden die gewoon bij de pomp in nederland is te krijgen. Voor zover ik weet heeft daar nog nooit iemand commentaar op gehad..
:)
Gebruikersavatar
Subito
Moderator
Moderator
Berichten: 2403
Lid geworden op: vr 19 mei 2006, 09:46
Minibike:: Nu niks meer, ik had:
- BMS P3 50cc Factory
- BMS P2 40cc BZM LC
- BMS P1 40cc BZM LC
- STAMAS
- DM
- GRC Lazer
Locatie: Almere

Re: Aspen Benzine

Bericht door Subito »

Albert schreef:Je mag bij rap gewoon met aspen rijden hoor! Als je langs de baan staat kan je wel ruiken dat er meerdere jongens zijn die niet met benzine rijden die gewoon bij de pomp in nederland is te krijgen. Voor zover ik weet heeft daar nog nooit iemand commentaar op gehad..
Staat namelijk duidelijk in de regels dat er enkel met brandstof gereden mag worden welke normaal aan de pomp verkrijgbaar is.
Dat is Aspen zeker niet.
Dat er misschien dan meerdere zijn die wel met Aspen rijden...naja dat is dan zo.
Maar als je de keiharde regels erop naslaat mag het niet.
AirController bij de Koninklijke Marine...je moet het maar kunnen :P
Gebruikersavatar
NickL93
forum gebruiker
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 11 feb 2013, 19:01
Minibike:: GRC RR
Locatie: Volendam

Re: Aspen Benzine

Bericht door NickL93 »

Subito schreef:De benzine in de blauwe 5 liter vaatjes?
Neem aan dat je de rode bedoeld?
Deze is namelijk voor 2-takt en standaard gemengd met 1:50
Van de week ook Aspen gehaald.. de blauwe voor 4takt, en vervolgens met mijn eigen (Motul) olie gemengt. De 2takt variant is het zelfde als de 4takt + olie.
Heb daarvoor even bij Bert Deroue geïnformeerd hoe hij daar over dacht, en die raadde ook af om de voorgemengde te halen.. vooral omdat er natuurlijk andere olie in zit dan waar je blok nu mee gesmeerd is en 1:50 is gemengd wat misschien toch aan de lage kant is voor blokjes van 13+ pk.. Maar dat is natuurlijk een hele andere discussie.
Plaats reactie