Pagina 1 van 1

scooterblok

Geplaatst: do 03 jun 2004, 18:38
door Gast
heeft iemand een tekening van een minibike met een shooterblok er onder
als het kan een buizenframe

Geplaatst: ma 07 jun 2004, 16:18
door Gast
heeft nou niemand zo'n tekening of even de lengte maten dan kan ik er zelf een ontwerpen groetjes

Geplaatst: ma 07 jun 2004, 17:14
door tuindorper
minibike maten:
lengte 100cm
breedte 50cm
hoogte 50cm
je moet binnen deze maten zitten
en als je aan races mee wilt doen mag er volgens mij 10% boven zitten

Geplaatst: ma 07 jun 2004, 21:33
door killerbeast
je bent niet de enigste die zoiets van plan is met een scooterblok. ik ben zelf ook groot scooter fanaat en kan natuurlijk niet achterblijven. dus ik ga er ook 1 bouwen.

jammere ervan is dat er geen tekening van heb kunnen vinden.

dus hierbij ook een oproep voor mensen met info over minibike met scooterblok.

mijn mail is vanhoferic@hotmail.com

mzzl eric

Geplaatst: ma 07 jun 2004, 21:50
door wevie666
je zou eens een keer naar een minibike wedstrijd kunnen gaan.. hier rijden ook wel een paar zelfbouw minibikes in rond met een scooterblok

Geplaatst: ma 07 jun 2004, 21:56
door killerbeast
goed idee jammer dat ver rijden is vanaf borssele dat in de provincie zeeland ligt. maar me maat en ik hebben al een frame in gedachten maar moeten we nog uitwerken.

mijn idee is een minerelli horizontaal kort ac blok te gebruiken dan onder een aprilia sonic vandaan komt. waar dus een 10inch velg opzit das dus het kleinste voor een scooter. en voorvelg word een 6.5 inch velg met schijfrem.

word pas van het najaar gebouwd inv geld gebrek

mzzl eric

Geplaatst: ma 07 jun 2004, 23:19
door minibike rulez
maar je mag dan tog niet meerijden met minibike races omdat der verandering is van overbrenging?? :roll:

Geplaatst: di 08 jun 2004, 07:13
door wevie666
je moet het hele gedeelte met de vario enzo erafzagen.. dus dat je eigelijk alleen het gedeelte over hebt waar de krukas in zit. Hier kan je een origineel polini kopeling opmaken. Zo blijft de overbrenging steeds gelijk

Geplaatst: do 24 jun 2004, 22:20
door üntiej#21
je KAN hier niet 1,2,3 een Polini koppeling opmaken.
het is wel de bedoeling en het idee

Vario gebied van het scooterblok helemaal wegslijpen..dat je alleen je krukas carter-gebied overhoud, het gedeeltje waar je krukas in zit..en je cilinder op zit..EN waar je je membraam en carburateur op monteerd..

als je dit over hebt...ga je kijken naar de krukas.. het uiteinde eigenlijk.
Hier zit normaal gesproken de Vario van een scooter op..maar hier moet je een Polini droog gecentrifugeerde koppeling op maken.
Koop ten eerste zo`n koppeling ivm de maten.
je zult je krukas af moeten laten draaien net zolang, ver en diep, totdat je eigen koppeling erop past.
Werk dit goed uit..en je hebt een leuk blokje.

Ik zelf vind het voordeel hiervan:
- Het is watergekoeld, dus beter, en sneller.
- geen gezeik met het maken van je membraan OP het carter..waarmee je NOOIT de perfecte inlaat zult creeren.
- Je kunt een origineel Polini, GRC of Blata tandwiel op je achterwiel houden...dus geen gekloot met het maken en draaien van eigen tandwieladdapters en/of wielnaven.

Hoop dat iedereen hier wat aan heeft

en beste info krijg je bij de races..kan je info vragen en fotos maken.

Greetzzz
JW Mini Racing

Geplaatst: do 24 jun 2004, 22:23
door killerbeast
voor mij is het puur voor de fun dus ik hou me vertanding gewoon.

maar misschien verbouw ik het blok ook wel ik weet het nog niet.

mzzl eric

Geplaatst: ma 28 jun 2004, 21:23
door Gast
als je hem verbouwd heb je bijna een fabrieks blok. dat is wel fijn. en snel.

Geplaatst: ma 28 jun 2004, 22:38
door killerbeast
ja zeker maar het is allemaal nog maar toekomst muziek. ik heb het blok van de week thuis liggen met een 70cc ac molssi sport zonder zuiger.

ik ga het blok splitsen en schoon maken enzo en weer inelkaar zetten. van het najaar als ik dus een zomer heb gewerkt ga ik er een frame voor maken.
dus als hij ergens in februari of maart rijd dan vind ik het best.
ik neem er graag ruim de tijd voor omdat ik het graag goed doe en geen half werk maak.

mzzl eric

Geplaatst: do 11 nov 2004, 21:03
door sjorsjech
gewoon scooter celinder op een puch blok snel en je mag er mee wedstrijden doen of mag dat met een scooter blok ook?????? nee tog :? :?:

Geplaatst: do 11 nov 2004, 21:17
door Markie
Jep je mag wel met een scooterblok rijden , maar dan moet het vario gedeelte vervangen zijn door een ketting aandrijving!
Vraag maar @ de Nk rijders hier!

Geplaatst: vr 12 nov 2004, 12:40
door üntiej#21
ben NOG geen NK rijder.. moet nog paar maanden wachten;).. en rijd ook nie met scooterblok.. maar:

Variomatic moet eraf.. alleen overbrenging via de vertanding is toegestaan.

Deze vertanding is eigenlijk alleen te maken door de gehele variokant van het blok er af te halen, zelf een nieuwe carterkant te draaien, met daarin een groot gat, waar je je koppeling in kan plaatsen en af kan stellen. Dit is wel erg precies werk en de meeste mensen onderschatten dit.

Koppelingen die je kunt gebruiken zijn die van: Blata, polini, Grc, dit zijn de meest voorkomende en er is makkelijk aan te komen
Vergis je niet. Een koppeling kost naar mijn idee !! volgens mij al snel 120/130 euro.. CORRECT ME IF I`M WRONG.

de Krukas lagers mag je niet van positie veranderen. De rest van het blok mag je mee doen wat je wilt, alleen de krukas ruimte en de lagers dus niet.

Nog een tip: maak eerst je complete blok klaar, cilinder, carburateur, luchtfilter, koelingssysteem, koppeling, vertanding

Waarom ? Omdat je dan je blok alle kanten op kan schuiven en je weet waar je wel of geen ruimte meer hebt omdat het blok klaar is

Succes.!

jeroen