venray 10 sept

Verslagen over gehouden of te houden races

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

schroefje

Bericht door schroefje »

Tja ed NOOIT een EX wedstrijd fiets kopen ;) of je moet ZEKER weten dat hij goed onderhouden is!

We zien elkaar binnenkort wel weer :D
Roy

Bericht door Roy »

Ed schreef:
Ed schreef:Moet nog een hoop gebeuren aan de DM.
Toen jullie weggingen nog 10 min. kunnen rijden en toen was het 2e tandwiel zonder tanden.
De carb. moet nog beter afgesteld worden maar er is een 18mm besteld.
Banden vervangen want de DM was niet te sturen.
Dus nog werk zat.
Maar was lekker weer en toch nog wel lekker gereden.(al had 't veel beter kunnen zijn)
Gr Ed

Gisteravond in Wilrijk de DM weer getest na de nodige aanpassingen.( er waren een hoop wedstrijdrijders vooral Passini )

Het slechte sturen van de DM bleek te liggen aan speling op de onderste bouten van de achterbrug. :shock:
Deze bouten zaten wel vast maar alleen door dat ze vast gevreten waren.
De boel los gemaakt en opnieuw getapt en weer een probleem opgelost.
Dit verklaarde ook waarom 2x voortandwiel kapot gingen incl. ketting.
Voortandwiel vervangen door een aangepast Blata exemplaar.
Het achterframe was ook krom dit ook gericht.
Clippons allebei 1,5cm verbreedt en valdoppen aan de uiteinden gezet.
Carb. nog iets aangepast.(al is de afstelling nog niet naar mijn zin)

De Dm slingerde niet meer dus dat was een pak van mijn hart.(anders ging de DM gelijk de verkoop in)
Alleen het stuurgedrag beviel mij nog niet nl te zwaar door korte bochten.
Ik had al op mijn werk iets langere vulstukken voor tussen frame en achterbrug gemaakt en dat werkte perfekt.
De DM stuur nu wel makkelijk door korte bochten.

Alleen de voorrem is nog zeer slecht daar heb ik nieuwe blokken en een remschijf voor besteld.
Nu remt de DM nog beter achter dan voor en dat is niet prettig wanneer na een snel stuk een korte bocht komt.

Ik heb in ieder geval weer vertrouwen gekregen dat 't goed komt :D

Ik heb mijzelf voorgenomen nooit meer een 2e hands wedstrijdfiets tekopen,want dit is de tweede keer dat het shit is wat je koopt , hoe weinig er ook mee gereden is.
Zie jullie weer binnenkort. :D
Gr Ed
Ik wil hier toch even op reageren..!

Dat de achterbrug niet goed vast zit, kan eraan liggen dat deze niet goed gemonteerd is na het schoonmaken de laatste keer :oops:

Dat de achterbug krom is moet hier haast een gevolg van zijn, want de bike heeft is nog niet dusdanig hard gevallen dat dit scheef kan zijn en dan zou ik er toch ook problemen mee moeten hebben gehad !

Alle overige dingen zijn persoonlijk, zoals de instelling van het frame, de afstelling van de carburateur etc. Er zitten nieuwe remblokken op die misschien 5 minuten zijn gebruikt. Ik heb altijd goed met de minibike gereden en kan zoals ik de bike heb afgegeven redelijk meekomen met de wedstrijden, dus om te zeggen dat een wedstrijdbike "shit" is !!!
Checi

Bericht door Checi »

schroefje schreef:Tja ed NOOIT een EX wedstrijd fiets kopen ;) of je moet ZEKER weten dat hij goed onderhouden is!

We zien elkaar binnenkort wel weer :D
Kan je verzekeren dat deze bike altijd goed onderhouden is.
Roy heeft zijn materiaal altijd goed in orde en ik kan het weten want ben er bijna altijd bij.
schroefje

Bericht door schroefje »

Checi schreef:
schroefje schreef:Tja ed NOOIT een EX wedstrijd fiets kopen ;) of je moet ZEKER weten dat hij goed onderhouden is!

We zien elkaar binnenkort wel weer :D
Kan je verzekeren dat deze bike altijd goed onderhouden is.
Roy heeft zijn materiaal altijd goed in orde en ik kan het weten want ben er bijna altijd bij.
bedoelde het ook niet persoonelijk!!!

Maar je komt soms ex wedstrijd fietsen tegen :roll:

En roy heeft niet veel op deze bike gereden :D
Ed

Bericht door Ed »

Roy schreef:
Ed schreef:
Ed schreef:Moet nog een hoop gebeuren aan de DM.
Toen jullie weggingen nog 10 min. kunnen rijden en toen was het 2e tandwiel zonder tanden.
De carb. moet nog beter afgesteld worden maar er is een 18mm besteld.
Banden vervangen want de DM was niet te sturen.
Dus nog werk zat.
Maar was lekker weer en toch nog wel lekker gereden.(al had 't veel beter kunnen zijn)
Gr Ed

Gisteravond in Wilrijk de DM weer getest na de nodige aanpassingen.( er waren een hoop wedstrijdrijders vooral Passini )

Het slechte sturen van de DM bleek te liggen aan speling op de onderste bouten van de achterbrug. :shock:
Deze bouten zaten wel vast maar alleen door dat ze vast gevreten waren.
De boel los gemaakt en opnieuw getapt en weer een probleem opgelost.
Dit verklaarde ook waarom 2x voortandwiel kapot gingen incl. ketting.
Voortandwiel vervangen door een aangepast Blata exemplaar.
Het achterframe was ook krom dit ook gericht.
Clippons allebei 1,5cm verbreedt en valdoppen aan de uiteinden gezet.
Carb. nog iets aangepast.(al is de afstelling nog niet naar mijn zin)

De Dm slingerde niet meer dus dat was een pak van mijn hart.(anders ging de DM gelijk de verkoop in)
Alleen het stuurgedrag beviel mij nog niet nl te zwaar door korte bochten.
Ik had al op mijn werk iets langere vulstukken voor tussen frame en achterbrug gemaakt en dat werkte perfekt.
De DM stuur nu wel makkelijk door korte bochten.

Alleen de voorrem is nog zeer slecht daar heb ik nieuwe blokken en een remschijf voor besteld.
Nu remt de DM nog beter achter dan voor en dat is niet prettig wanneer na een snel stuk een korte bocht komt.

Ik heb in ieder geval weer vertrouwen gekregen dat 't goed komt :D

Ik heb mijzelf voorgenomen nooit meer een 2e hands wedstrijdfiets tekopen,want dit is de tweede keer dat het shit is wat je koopt , hoe weinig er ook mee gereden is.
Zie jullie weer binnenkort. :D
Gr Ed
Ik wil hier toch even op reageren..!

Dat de achterbrug niet goed vast zit, kan eraan liggen dat deze niet goed gemonteerd is na het schoonmaken de laatste keer :oops:

Dat de achterbug krom is moet hier haast een gevolg van zijn, want de bike heeft is nog niet dusdanig hard gevallen dat dit scheef kan zijn en dan zou ik er toch ook problemen mee moeten hebben gehad !

Alle overige dingen zijn persoonlijk, zoals de instelling van het frame, de afstelling van de carburateur etc. Er zitten nieuwe remblokken op die misschien 5 minuten zijn gebruikt. Ik heb altijd goed met de minibike gereden en kan zoals ik de bike heb afgegeven redelijk meekomen met de wedstrijden, dus om te zeggen dat een wedstrijdbike "shit" is !!!
Roy;
De achterbrug was niet krom maar het achterframe.
En de voorvork stond erg scheef(getordeerd),of jij bent een heel goed coureur of je hebt geen gevoel.
Het blok is goed onderhouden maar dat deed jij niet zelf toch?
Maar het komt goed!!
Gr Ed
Roy

Bericht door Roy »

Ed schreef:
Roy schreef:
Ed schreef:
Gisteravond in Wilrijk de DM weer getest na de nodige aanpassingen.( er waren een hoop wedstrijdrijders vooral Passini )

Het slechte sturen van de DM bleek te liggen aan speling op de onderste bouten van de achterbrug. :shock:
Deze bouten zaten wel vast maar alleen door dat ze vast gevreten waren.
De boel los gemaakt en opnieuw getapt en weer een probleem opgelost.
Dit verklaarde ook waarom 2x voortandwiel kapot gingen incl. ketting.
Voortandwiel vervangen door een aangepast Blata exemplaar.
Het achterframe was ook krom dit ook gericht.
Clippons allebei 1,5cm verbreedt en valdoppen aan de uiteinden gezet.
Carb. nog iets aangepast.(al is de afstelling nog niet naar mijn zin)

De Dm slingerde niet meer dus dat was een pak van mijn hart.(anders ging de DM gelijk de verkoop in)
Alleen het stuurgedrag beviel mij nog niet nl te zwaar door korte bochten.
Ik had al op mijn werk iets langere vulstukken voor tussen frame en achterbrug gemaakt en dat werkte perfekt.
De DM stuur nu wel makkelijk door korte bochten.

Alleen de voorrem is nog zeer slecht daar heb ik nieuwe blokken en een remschijf voor besteld.
Nu remt de DM nog beter achter dan voor en dat is niet prettig wanneer na een snel stuk een korte bocht komt.

Ik heb in ieder geval weer vertrouwen gekregen dat 't goed komt :D

Ik heb mijzelf voorgenomen nooit meer een 2e hands wedstrijdfiets tekopen,want dit is de tweede keer dat het shit is wat je koopt , hoe weinig er ook mee gereden is.
Zie jullie weer binnenkort. :D
Gr Ed
Ik wil hier toch even op reageren..!

Dat de achterbrug niet goed vast zit, kan eraan liggen dat deze niet goed gemonteerd is na het schoonmaken de laatste keer :oops:

Dat de achterbug krom is moet hier haast een gevolg van zijn, want de bike heeft is nog niet dusdanig hard gevallen dat dit scheef kan zijn en dan zou ik er toch ook problemen mee moeten hebben gehad !

Alle overige dingen zijn persoonlijk, zoals de instelling van het frame, de afstelling van de carburateur etc. Er zitten nieuwe remblokken op die misschien 5 minuten zijn gebruikt. Ik heb altijd goed met de minibike gereden en kan zoals ik de bike heb afgegeven redelijk meekomen met de wedstrijden, dus om te zeggen dat een wedstrijdbike "shit" is !!!
Roy;
De achterbrug was niet krom maar het achterframe.
En de voorvork stond erg scheef(getordeerd),of jij bent een heel goed coureur of je hebt geen gevoel.
Het blok is goed onderhouden maar dat deed jij niet zelf toch?
Maar het komt goed!!
Gr Ed
'

Ik heb er nooit iets van gemerkt, dan moet het achterframe al lang krom zijn, want ik me niet meer herinneren dat ik onlangs gevallen ben.

Of ik een goed goed coureur ben mag je zelf over oordelen, we spreken binnenkort eens af en dan gaan we eens samen rijden, tenminste als je daar zin in hebt.

grt
Roy
Laatst gewijzigd door Roy op wo 13 sep 2006, 11:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Ed

Bericht door Ed »

Checi schreef:
schroefje schreef:Tja ed NOOIT een EX wedstrijd fiets kopen ;) of je moet ZEKER weten dat hij goed onderhouden is!

We zien elkaar binnenkort wel weer :D
Kan je verzekeren dat deze bike altijd goed onderhouden is.
Roy heeft zijn materiaal altijd goed in orde en ik kan het weten want ben er bijna altijd bij.
Hoi Pascal;
Dat jij reageer,mijn eerste kennis making met een fabrieksfiets(stom woord trouwens ze komen allemaal uit een fabriek :lol: ) was jouw Stamas.
Die was ook zo goed nooit wat mee gehad :shock: maar het blok gaf ook genoeg problemen. ( waar jij niet meer op reageerde :twisted: )
Maar ik heb mijn lesje weer eens geleerd,geef meer uit voor een nieuwe want er komt meestal nog genoeg geld bij om 'm weer perfekt tekrijgen.
No hard feelings ; Gr Ed
Checi

Bericht door Checi »

Ed schreef:
Checi schreef:
schroefje schreef:Tja ed NOOIT een EX wedstrijd fiets kopen ;) of je moet ZEKER weten dat hij goed onderhouden is!

We zien elkaar binnenkort wel weer :D
Kan je verzekeren dat deze bike altijd goed onderhouden is.
Roy heeft zijn materiaal altijd goed in orde en ik kan het weten want ben er bijna altijd bij.
Hoi Pascal;
Dat jij reageer,mijn eerste kennis making met een fabrieksfiets(stom woord trouwens ze komen allemaal uit een fabriek :lol: ) was jouw Stamas.
Die was ook zo goed nooit wat mee gehad :shock: maar het blok gaf ook genoeg problemen. ( waar jij niet meer op reageerde :twisted: )
Maar ik heb mijn lesje weer eens geleerd,geef meer uit voor een nieuwe want er komt meestal nog genoeg geld bij om 'm weer perfekt tekrijgen.
No hard feelings ; Gr Ed
Was er inderdaad van uitgegaan dat dat probleem toen opgelost was, ben ermee naar een pocketbikereparateur in Belgie geweest en had er sindsdien geen last meer van.
Denk dat we allebei een lesje geleerd hebben wat dat betreft over het kopen van bikes, maar ja ik had de machine ook helemaal nieuw en toch bleef dat probleem erin zitten. Begin dit jaar heeft een team-maat van me maar 2 min op een splinternieuwe DM gereden, vast....bleek de krukas scheef.
Denk dat dat altijd zal blijven in deze mechanische sport.

Ook no hard feelings hoor ;-) , vindt het alleen lullig dat jou dit nu weer gebeurd.
speedydevil

Bericht door speedydevil »

Ach

Het is en blijft een dure hobby.Er gaat altijd wel iets kapot wat je niet verwacht
Plaats reactie