Huizen 03 - 02

Verslagen over gehouden of te houden races

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
-René-
forum gebruiker
Berichten: 445
Lid geworden op: wo 12 dec 2007, 17:46
Locatie: Sittard

Bericht door -René- »

Daan en ik waren er vandaag voor de eerste keer, de baan is door ons beide niet goed bevallen, op sommige stukken erg glad en in het tunneltje mag er wel een nieuw stukje baan gelegd worden.

Verder wilde ik nog even zeggen dat het gebruikelijk is dat je in een binnenbocht inhaalt als je sneller bent dan je voorganger, dit werd door een aantal niet gedaan waardoor ikzelf bijna onderuit ging en bijna tegen iemand aanknalde die het ook nodig vond om buitenom in te halen.

Verder deed mijn bike het prima en heb ik redelijk kunnen rijden
I don't drive fast, I fly low....
Blata Elite 14 WRS

[img]http://img88.imageshack.us/img88/2870/8114368234783819275afaxu1.gif[/img]
Gebruikersavatar
fryslan boppe
forum gebruiker
Berichten: 1910
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 11:45
Locatie: stiens

Bericht door fryslan boppe »

Over dat inhalen
Als je op stadskanaal rijd word je van alle kanten ingehaald en dat hoort er gewoon bij.
als er snellere rijder achter je rijd moet je hem even voorlaten
hoeft niet maar dan haalt ie je in op een manier die jij meschien niet zo prettig vind
[img]http://www.plaatjesupload.nl/img33/1197198994-40.jpg[/img]
Gebruikersavatar
-René-
forum gebruiker
Berichten: 445
Lid geworden op: wo 12 dec 2007, 17:46
Locatie: Sittard

Bericht door -René- »

ik zag dat er 2 snellere achter mij zaten, dus ik ging al vrij ver naar de buitenkant, en was een zee van ruimte om mij in de binnenbocht in te halen, dan verwacht ik ook dat andere zo sportief zijn om dit te doen.

En wat betreft de juiste lijn volgen in dat tunnetje, er moet daar gewoon iets aan de baan gedaan worden op dat stuk, juiste lijn of niet...

Ik ga op deze baan in ieder geval niet snel meer rijden... sorry maar het is niet echt een baan waar ik me thuis op voel
I don't drive fast, I fly low....
Blata Elite 14 WRS

[img]http://img88.imageshack.us/img88/2870/8114368234783819275afaxu1.gif[/img]
danny_huizen

Bericht door danny_huizen »

je hebt genoeg grip in het tunneltje :?

en wat het inhalen betreft volgens mij had niemand er last van

heb zelf ook in de snelle klasse gereden en genoeg ingehaald.
en had geen last van de andere rijders. :)
Gebruikersavatar
-René-
forum gebruiker
Berichten: 445
Lid geworden op: wo 12 dec 2007, 17:46
Locatie: Sittard

Bericht door -René- »

heb ik iets gezegd over grip in dat tunneltje?? ik had daar ook genoeg grip maar dat neemt niet weg dat de baan daar slecht is. Maar goed, wij hebben in totaal 4,5 uur moeten rijden om heen en terug te komen en het is mij en daan gewoon niet goed bevallen. En het is geen slechte baan maar ik heb op betere indoor banen gereden.
I don't drive fast, I fly low....
Blata Elite 14 WRS

[img]http://img88.imageshack.us/img88/2870/8114368234783819275afaxu1.gif[/img]
Gebruikersavatar
grazy frogg
forum gebruiker
Berichten: 231
Lid geworden op: di 21 aug 2007, 16:17
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door grazy frogg »

zo ben ook weer thuis
en moet zegen dat het heel goed ging in huizen . in het begin even aftasten en toen lekker mijn rondjes kunnen rijden vind het een prima baan . en mario ja die kon ik wel hebben maar GERARD dat is een echte indoor tijger zamen met roel loos die gingen hard rond daar had ik heel veel moeite mee . en wat dat inhalen betreft dan moet je maar in de langzame groep gaan rijden als je dan toch niet snel genoeg bent .dan weet je op voorhand al dat ze buiten om komen en dan kan het wel eens mis gaan maar dat is mijn mening .

en na afloop hebben we nog wat gedronken en heel veel gelachen
vond het een top dagje
groeten p #35 :P
Gebruikersavatar
-René-
forum gebruiker
Berichten: 445
Lid geworden op: wo 12 dec 2007, 17:46
Locatie: Sittard

Bericht door -René- »

ik was ook begonnen in de langzame groep, maar mocht op een gegeven moment niet meer meerijden in de langzame groep, dus was ik wel genootzaakt om bij de snellere groep mee te rijden. Nou het was gewoon niet mijn baan, klaar...

@minibikerheerhugowaard, onzin wat jij zegt, ik kraak de baan niet af, zeg gewoon dat IK het geen fijne baan vind, en dat is mijn MENING geen feit!!!

Zijn er nog foto's gemaakt?
I don't drive fast, I fly low....
Blata Elite 14 WRS

[img]http://img88.imageshack.us/img88/2870/8114368234783819275afaxu1.gif[/img]
Gebruikersavatar
rkpdude
forum gebruiker
Berichten: 962
Lid geworden op: vr 23 mei 2003, 21:56
Locatie: Noord Holland
Contacteer:

Bericht door rkpdude »

zo, hehe. ik ook weer thuis achter de pc. En ik ook weer een leuke dag gehad. alleen in de laatste heat heeft me koppeling het begeven. Kwam volgens mij door die benzine van peter die ik gekregen had (evengoed bedankt daarvoor hoor peter). Tja en rene, vindt het jammer dat je deze baan niks vind. misschien had je gewoon je dag niet ofzo, maar er is niks mis met die baan. En over dat binnendoor inhalen? waarom? Misschien doordat jij van je lijn afging drukte je die snellere wel naar buiten. Je kunt beter gewoon op je lijn blijven, die snellere komt er evengoed wel voorbij. (buiten of binnen om) juist doordat rijders van de lijn afgaan, kun je rare situaties krijgen.

Maar rene, wanneer je dit asfalt al niks vindt, hoef je ook niet naar grootebroek te komen, want dat zal je dan helemaal niks vinden. :)

Maar over 2 weken kom ik wel weer ff kijken hoor. is erg gezellie daarzo...
NK 2003 6e geworden..
NK 2004 6e geworden..
NK 2005 7e geworden..
NK 2006 1e geworden..
NK 2007 2e geworden..
NK 2008 1e geworden..
NK 2009 7e geworden..:shock:
NK 2010 2e geworden..
NK 2011 2e geworden..
NK 2012 2e geworden..
NK 2013 1e geworden..
danny_huizen

Bericht door danny_huizen »

ik blijf ook gewoon in huizen rijden vidn het ook een lkkere baan :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Kaliander
forum gebruiker
Berichten: 342
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:07
Locatie: Eduh!

Bericht door Kaliander »

hey jongens leuk dat het BIJNA allemaal positiefe reacties zij helaas konden ik en bas er niet bij zijn met onze ZBers maar over 2 weken zijn we er mischien wel [hoop ik !]

gr nicander
[We cruisen niet in een bmw maar op een bmx fiets]
Gebruikersavatar
-René-
forum gebruiker
Berichten: 445
Lid geworden op: wo 12 dec 2007, 17:46
Locatie: Sittard

Bericht door -René- »

ja goed over dat laatste geef ik je inderdaad gelijk, het is inderdaad fijn dat er kartbanen beschikbaar worden gestelt om er te kunnen rijden met je minibike, daar hoor je mij ook niks over zeggen, misschien had ik inderdaad mijn dag niet, en als je dan bij elkaar 4,5 uur in de auto gezeten hebt en de baan bevalt je niet moet je ook kunnen begrijpen dat je dan een beetje teleurgesteld bent. Daan en ik hadden ook eigenlijk gedacht dat het een andere baan zou zijn, we hadden filmpjes van een baan van coronel gezien en waren daar erg van onder de indruk, maar dit is dan waarschijnlijk een andere baan geweest (enschede als ik me niet vergis)
Al met al zijn we wel blij dat we hebben kunnen rijden hoor, begrijp me niet verkeerd, en misschien kwam het ook doordat wij niet uitkwamen met de bandenspanning, wij zijn gewend om met 1,8bar te rijden, en blijkbaar is dit veel te hard voor deze baan.
En misschien is het ook gekomen doordat wij allebei een nieuwe bike hebben en er nog erg aan moeten wennen, want wij zijn beide overgestapt van een Blata B1 replica naar een Blata WRS en dat is toch een behoorlijk verschil, niet alleen in wegligging maar ook in vermogen.

Maar goed al met al, hebben wij het wel naar ons zin gehad hoor, en om verdere misverstanden te voorkomen wil ik het hier ook graag bij laten. En wellicht als wij meer ervaring hebben met onze bikes dat deze baan ons beter bevalt.
I don't drive fast, I fly low....
Blata Elite 14 WRS

[img]http://img88.imageshack.us/img88/2870/8114368234783819275afaxu1.gif[/img]
Gebruikersavatar
-René-
forum gebruiker
Berichten: 445
Lid geworden op: wo 12 dec 2007, 17:46
Locatie: Sittard

Bericht door -René- »

ja wij moeten inderdaad allebei een pak hebben, voel me ook erg onveilig zonder pak op dat ding. Ik ben 1 keer onderuit gegaan als je van de brug afkomt, iemand voor mij was gevallen en zijn bike had gelekt, waardoor ik onderuit ging, ben daarna meteen de pit ingereden om mijn banden schoon te maken, want daar zat redelijk wat benzine op. Daan ging wat vaker tegen de grond, hij kwam helemaal niet uit mijn zijn bandenspanning en glee constant onderuit.
Wij rijden in Echt op de indoorbaan gewoon met 1,8 en hebben daar nergens last van, maar dat is ook een totaal andere grond waarop je rijdt.

En wat betreft dat pak, ik ben druk bezig met zoeken naar een mooi 2e hands pak, maar is erg moeilijk te vinden omdat ikzelf 1,95 ben. En een nieuw pak vind ik gewoon erg duur, alhoewel het wel om je eigen veiligheid gaat en je daar eigenlijk niet op moet besparen. Maar een pak is een pak en als ik een mooie 2e hands kan vinden bespaar ik er liever een paar honderd euro op in tegenstelling tot een nieuw pak...
I don't drive fast, I fly low....
Blata Elite 14 WRS

[img]http://img88.imageshack.us/img88/2870/8114368234783819275afaxu1.gif[/img]
Gebruikersavatar
Dm-Ricardo
forum gebruiker
Berichten: 1923
Lid geworden op: zo 18 feb 2007, 16:08
Locatie: vianen
Contacteer:

Bericht door Dm-Ricardo »

-René- schreef:ja wij moeten inderdaad allebei een pak hebben, voel me ook erg onveilig zonder pak op dat ding. Ik ben 1 keer onderuit gegaan als je van de brug afkomt, iemand voor mij was gevallen en zijn bike had gelekt, waardoor ik onderuit ging, ben daarna meteen de pit ingereden om mijn banden schoon te maken, want daar zat redelijk wat benzine op. Daan ging wat vaker tegen de grond, hij kwam helemaal niet uit mijn zijn bandenspanning en glee constant onderuit.
Wij rijden in Echt op de indoorbaan gewoon met 1,8 en hebben daar nergens last van, maar dat is ook een totaal andere grond waarop je rijdt.

En wat betreft dat pak, ik ben druk bezig met zoeken naar een mooi 2e hands pak, maar is erg moeilijk te vinden omdat ikzelf 1,95 ben. En een nieuw pak vind ik gewoon erg duur, alhoewel het wel om je eigen veiligheid gaat en je daar eigenlijk niet op moet besparen. Maar een pak is een pak en als ik een mooie 2e hands kan vinden bespaar ik er liever een paar honderd euro op in tegenstelling tot een nieuw pak...
Ehmm weetje met minibiken moet je voordat je hem koopt ook rekening houden dat je een pak moet kopen.. als je daar niet bij stil staat.. jij bent de gene die het belangrijkste is hea mja dat moet je zelf weten :wink:
en ik rij 0.8 voor en 0.95 achter XD
WWW.THEDUNE.NL Nu het laatste nieuws van de Moriwaki cup en de updates van het team voor 2011.

Moriwaki MD250H Cup 2011.
'' Als alleen de winst telt "
Daniello

Bericht door Daniello »

minibikerheerhugowaard schreef:
-René- schreef:heb ik iets gezegd over grip in dat tunneltje?? ik had daar ook genoeg grip maar dat neemt niet weg dat de baan daar slecht is. Maar goed, wij hebben in totaal 4,5 uur moeten rijden om heen en terug te komen en het is mij en daan gewoon niet goed bevallen. En het is geen slechte baan maar ik heb op betere indoor banen gereden.
Als je het zo gaat bekijken kan je beter meteen stoppen.

Het is een prima baan in huizen en de grip is er goed aanwezig. Nu is dat tunneltje even een minpuntje. Maar Daar ligt ook geen asfalt maar beton. Dat is altijd wel meer hobbelig. Als je andere banen leuker vind dan ga je toch lekker daarheen. In plaats van alle banen af te kraken waar gewoon hard gereden kan worden.
Jaja, GroBmaul...

De baan is gewoon spekglad, alleen met een lage bandenspanning had je nog enigsinds goede grip. Als je van de brug afkwam en dan meteen rechts de bocht doortrok (met 1.1 bar in mn achterband) gleed ie nog, en vooral de bocht voordat je t rechte stuk op gaat bij t uit en inkomen van de pits! Het beton bij t inkomen van de tunnel met blacklight is ook ECHT niet iets om over naar huis te schrijven, de kwaliteit is gewoonweg BAR slecht.

Maar goed, is toch de laatste x geweest dat ik daar ben gaan rijden...niet alleen omdat ik de baan niet fijn vond (DIT IS UITERAARD PERSOONLIJK :shock: ) het is ook nog ns 2 uur rijden voor ons, naar een niet zo fijne ervaring...

DUS...tis allemaal niet om af te kraken, maar misschien wel een voorstel om t een en ander te verbeteren. En ja, dan gaan we gewoon lkkr ergens anders rijden.

BTW: Ik heb nog een paar foto's gemaakt, die zet ik nu meteen even online.

Gr

Daan
Laatst gewijzigd door Daniello op ma 04 feb 2008, 16:51, 1 keer totaal gewijzigd.
danny_huizen

Bericht door danny_huizen »

van het grip is bushit.
ik rij der zelf heel vaak en in de snelle klasse.
ik trek hem al vol open in de bochten en bleef ook over eind.
dus er is gewoon genoeg grip .
en anders moet je er eens op leren rijden

ik ree op die blauwe blata b1 met rood grijze pak en ben geen 1 keer op me bek of weg gegelden!1

dus het is gewoon een leuke baan en hoop dat er over 2 weken weer veel gezellige minibikers mogen komen.

:lol: :lol: :wink:
Plaats reactie