indoor mini bike bij kartplaza te Nijverdal.

Verslagen over gehouden of te houden races

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
Wim
forum gebruiker
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
Locatie: Hengelo ov
Contacteer:

Bericht door Wim »

Bouke schreef:(Dit is dan gelijk een uitnodiging voor Zaltbommel oké)


Deal :lol:


Ggrrttzz

Wim
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

Spercie-B schreef:

hm

dat ga je vrij ver in z`n 1e versnelling door :D haha..
hahaha who's lauging now :twisted:
waar slaat dat op
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Gast

Bericht door Gast »

jij moest er nogal om lachen (had ik het gevoel) dat die kawa zx10r 164 km/h in zijn 1 loopt.

Dus toen Arjan dat bevestigde en zei dat die zelfs 166 in zijn 1 liep moest ik effe lachen :wink: ,daar sloeg dat op.

Maar het was meer als joke bedoeld \:D/ en niet om je aan te vallen of uit te lachen....
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

haha

nee, ik lachte er niet om.. :wink:

Weet zelf ook dat een motor ver in z`n 1 kan.. en dat die de 160 idd "makkelijk" haalt in de 1..

maar ik zei, dat je vrij ver in de toeren moest gaan dan.. dat was tog ook zo ?? :)

we begrepen elkaar een beetje verkeerd :wink:

nouwja, kga (B) pakken, op et nieuwe jaar 8)

-----

Ontopic weer :)
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Gast

Bericht door Gast »

ja ken gebeuren :wink:

Happy New Year Mate..!!
Gast

Bericht door Gast »

Bouke schreef:Ook het verplichte rijden met dicht vizier vond ik een beetje te ver gaan
omdat je volgens (slick 96)de organisator een stukje rubber in je ogen kon krijgen.
Is een crossbril dan geen alternatief voor je ?

Dan kan je ook geen rubber in je ogen krijgen..
Bouke

Bericht door Bouke »

Spercie-B schreef:
Is een crossbril dan geen alternatief voor je ?

Dan kan je ook geen rubber in je ogen krijgen..
Hoi Spercie-B

Ik had wel een vizier op mijn helm hoor ! maar ik sprak niet alleen voor mij zelf.
Het ging mij meer om het idee ( dat niemand dat wist) en dat er ook jongens met een crosshelm rijden.
Op dat moment vond ik het gevaarlijker om met dicht vizier te rijden,
dan de kans te lopen om een stukje rubber in je ogen te krijgen.
Vandaar dat ik ook door iemand achterop ben aangereden met een aangeslagen vizier.
Ik weet ook wel dat een dicht vizier over het algemeen veiliger is.
Nu we het toch over veiligheid hebben die stalen vangrail die daar stond ( je zal er met je hals op komen)is volgens mij ook niet lekker safe, daar kunnen ze beter wat overheen leggen dan je eigen druk maken om een gesloten vizier ?
Maar ja wie ben ik !!!!!!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

Indoor rijden blijft gevaarlijk..

Als je valt.. heb je kans tegen de railing aan te komen.

Outdoor heb je dit niet of nauwelijks.

Voorbeeld, Kijk naar Koen... zat ook in een klein hoekje.. maar het gebeurde wel !

Ik vind dat je je gewoon aan de regels moet houden, en dat vizier dicht doen ! De regels zijn er niet voor niets

En smoesjes als beslagen vizier, daar kun je gewoon wat aan doen, wel eens gehoord van een Anti-Fog schermpje ?? plak je er gewoon op, en klaar is kees.. of jan. of sjaak..

heb je geen Anti-fog scherm, of wil je die er niet in zetten.. doe dan vizier op 1 cm niet dicht.. dat is voldoende !!!!

Aub mensen... let op de veiligheid.. je kunt het niet vaak genoeg zeggen ! :cry:

Greetz

Veilig rijdende jeroen
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Gast

Bericht door Gast »


Check bouke zijn bericht :D
Hey Bouke,

Een stukje rubber in je gezicht of oog hoeft niet meteen te leiden tot blindheid.
Maar het kan je wel uit balans maken met alle gevolgen vandien.
Je zou dankzij dat stukje rubber een lelijk ongeluk kunnen krijgen/veroorzaken.

Veiligheidsregels zijn wel goed (veiligheid eerst dan racen) maar ze moeten er wel effe duidelijk bij uitleggen waar ze voor dienen zodat rijders zich meer bewust worden van de gevaren.

Greetz Niels.
Gebruikersavatar
Koen
forum gebruiker
Berichten: 1232
Lid geworden op: di 10 dec 2002, 08:54
Contacteer:

Bericht door Koen »

Veiligheidsregels zijn wel goed (veiligheid eerst dan racen) maar ze moeten er wel effe duidelijk bij uitleggen waar ze voor dienen zodat rijders zich meer bewust worden van de gevaren.
Ik denk dat je als rijder altijd van bewust moet zijn.. Moet overal een uitleg bij.. Voordat je gaat racen koop je toch ook een helm/pak?? Waarom? Omdat iedereen ermee rijdt..

Sommige mensen staan er blijkbaar niet bij stil.. Ik zie veel mensen met blote enkels rijden (zie o.a. foto's Huizen). Bij de wedstrijden mag dat niet. Ik mag blij zijn dat ik goede minibike schoenen aanhad, anders waren het open breuken geweest..
Gast

Bericht door Gast »

Ik denk als je goed uitlegt wrom je nou een vizier moet dragen dat meer mensen er dan begrip voor krijgen als ze ook de daadwerkelijke gevaren weten/kennen.
Dan had je misschien minder negatieve reacties gehad betreffende het vizier.
Wat voor jouw heel duidelijk is kan voor iemand anders wel abracadabra wezen...

Greetz.
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

Spercie-B schreef:Ik denk als je goed uitlegt wrom je nou een vizier moet dragen dat meer mensen er dan begrip voor krijgen als ze ook de daadwerkelijke gevaren weten/kennen.
Dan had je misschien minder negatieve reacties gehad betreffende het vizier.
Wat voor jouw heel duidelijk is kan voor iemand anders wel abracadabra wezen...

Greetz.
:o :cry:

mensen mensen..

ik neem tog aan !.. dat voordat je op een minibike, of een ander snel en tog ook gevaarlijk motorvoertuig stapt.. dat je wel weet waarvoor je Vizier op je helm diend tog !!

ik vind dit geen goed excuus...

sorry
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
MX_Melvin
forum gebruiker
Berichten: 999
Lid geworden op: vr 30 apr 2004, 15:37
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door MX_Melvin »

Ik heb een crosshelm en ik kan maar niet wennen aan zo'n andere helm wat ik uiteindelijk tog moet denk ik? Het enigste wat ik als vizier kan gebruiken is zo'n crossbril ervoor en die heb ik wel dus die moet maar gewoon mee totdat ik mischien met de gewone helm kan rijden ofzo maar ik heb liever eerst een pak en die helm komt later wel..
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

ok..

als je eem crosshelm draagt.. zorgt er dan inderdaad voor dat je altijd wat voor je ogen hebt !.. vizier/ grote SLUITENDE bril

dat is opzich wel goed :wink:
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
pOORBOY

Bericht door pOORBOY »

Kann mir bitte einer sagen wann und zu welchen Zeiten man dort immer fahren kann????
Und was das dort kostet???

Danke :)
Plaats reactie