Spa Francorchamps 29mrt

Verslagen over gehouden of te houden races

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
DiStefano
forum gebruiker
Berichten: 808
Lid geworden op: do 24 nov 2005, 00:36
Locatie: Rotterdam

Spa Francorchamps 29mrt

Bericht door DiStefano »

In het Belgische Francorchamps zijn de eerste wedstrijden van het 2Race kampioenschap verreden onder slechte weersomstandigheden. Met zon, buien van regen en soms hagel was het voor de coureurs niet makkelijk om de juiste keuzes te maken.

3 weken geleden getraind onder bijna de zelfde weersomstandigheden, en toen ging het voor Bo helemaal niet lekker op die natte baan, zijn team maatjes Livio en Robert reden op ander schoeisel en dat ging ze ze toch stukken beter af.
Dus voor dit weekend vers rubber erop rechtstreeks uit pizzaland :wink:
En wat een verschil was het met de 3 weken ervoo, Bo had super grip en het zelfvertrouwen groeide met iedere ronde.Ging ook van de baan als 1 vd toppers van de dag.

zondag racedag:

Helaas Maatje camilo moest ziek afhaken en bleef achter bij oma in Limburg. Bo had er zin in en voelde zich sterk, en op 1 of andere manier zag ik het ook aan hem.
de trainingen die volgden liet zien dat het allemaal erg dicht bij elkaar zat en dat de vorm vd dag het verschil zou uitmaken.
1e training nog een 3e tijd voor bo , 2e training de 2e tijd en met de kwalificatie stond ie er en had de pole. welliswaar met minimale verschillen.
Dit jaar is de kwalificatie geldig voor beide races, wat ik zelf toch erg jammer vind.Bo mocht ds 2x van pole vertrekken, terwijl teammaat nick jansen geen tijd heeft kunnen rijden doordat ie in de kwalificatie in de 1e ronde onderuit is gegaan en dus van achteren moest starten, in de race goed naar voren is gereden maar helaas 2e race toch weer van achteren starten.

1e race:

1e startrij : Bo-Robert-Livio , Goeie start van robert en had de kop voor Bo, maar na de 1e ronde lag Bo weer op kop. Livio leek te moeten lossen, maar na enkele rondes zag ie het licht want als een kogel reed ie naar zn trainingsmaatjes om Robert zn 2e plek aftenemen en achter Bo te gaan jagen. het was weer stuivertje wisselen en op het rechte stuk maakte het slipstreamen het grote verschil.laatste ronde ging Bo met Livio in zn nek over de finish en de 1e 25 punten van het Bk waren een feit en ...voor Bo.

2e Race:

Zelfde startrij, maar Bo kwam slecht weg en ging als 3e of 4e de 1e bocht door. Robert had de kop en hield goed stand, maar in de 2e ronde gleed zn achterwiel weg en maakte een schuiver, Bo inmiddels op de 2e plek achter Livio en dit werd weer de strijd... deze jongens kennen elkaar door en door en weten wat ze aan elkaar hebben , en dat maakte deze strijd ook zo mooi...over en weer hadden ze de kop en acties binnedoor en buitenom alles werd uit de kast gehaald.begin laatste ronde lag Bo nog op volle winst, maar halverwege had de regerend Belgische kampioen de kop overgenomen.Bo kon nog maar 1 ding doen en dat was in het achterwiel kruipen van ons superbelgje,Om uitkomend het rechte stuk te slipstreamen en ernaast te komen. en zogezegd zo gedaan... en op de meet kwamen ze gelijk over de finsh, een echte fotofinish :shock: zelf reden ze de uitloopronde vertwijfeld rond ze wisten het ook niet wie nou de winnaar van deze race zou zijn en dan ook tevens de dagwinnaar.
De Computer gaf de doorslag....Bo Bendsneijder 1e :D maar eigenlijk maakte het niks uit deze jongens gunnen het elkaar.

lees verder....


http://racesport.nl/nieuwsbericht/19129 ... start.html

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door DiStefano op ma 30 mar 2009, 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Steven
Gebruikersavatar
wijntje
forum gebruiker
Berichten: 361
Lid geworden op: ma 27 mar 2006, 17:18
Locatie: wijchen
Contacteer:

Re: Spa Francorchamps 29mrt

Bericht door wijntje »

KLASSE !!!!!!! BO

de eerste klap is een daalder waard !!!!!

gr wijntje wijchen
Afbeelding
rob polini
forum gebruiker
Berichten: 363
Lid geworden op: vr 27 jan 2006, 22:19
Locatie: rotterdam

1e plaats

Bericht door rob polini »

Grote klasse bo,gefeliciteerd op naar de tweede wedstrijd ,ik zie je nog mazllllllll :lol:
GRC RR ZWART..........5 poorter bizeta,hydr remmen.....
Gebruikersavatar
#Jordy Rossi#
forum gebruiker
Berichten: 2493
Lid geworden op: zo 10 sep 2006, 21:44
Locatie: Uieland
Contacteer:

Bericht door #Jordy Rossi# »

Ja bo & pinda :oops: , nog gefeliciteerd.

Mijn weekend was redelijk..
Zaterdag voor het eerst beetje regen kunnen rijden, en de bike liep redelijk.

Zondag als 9e gekwalificeerd me bike liep totaal niet goed als ik gas gaf hield die erg in den de bougi was koffie bruin, en had geen water in de carb.

Race 1/2 hetzelfde gedoe liep van geen kant..

Binnekort de dsf op de rollerbank maar eens testen.
DSF-Patrick schreef:

Ik burn op mijn velg!
kleine_duivel
spammer
Berichten: 6479
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
Locatie: friesland

Bericht door kleine_duivel »

zaterdag ben ik hard aan het trainen om me voor te bereiden op het groffe geschut van de volgende dag.

de vrije trainingen verliepen wat moeizaam, de kwalificatie ging wel redelijk goed.

toen de 1e race: zat er met de start goed bij en bleef achter bert op 't eynd aanrijden, hier kwam helaas een einde aan toen ik op een gegeven moment een witte lijn meepakte. gevallen, positie's verloren maar weer terug gepakt. 4e geworden.
de 2e race ben ik lekker rustig aan gaan rijden. viel voor mij niks meer te halen. door een zwarte vlag van roy ben ik 3e geworden en over het dagtotaal 2e !

ben blij met mijn resultaat maar hoop dat het volgende race lekker warm word ! :D

groetjes Tim
Plaats reactie