NMC kalender 2007

Informatie over NMC, en andere races

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
killer
forum gebruiker
Berichten: 84
Lid geworden op: di 31 jan 2006, 07:01
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door killer »

De nivo's en de opstapklasse zijn niet verzonnen om de langzame rijders te weren, maar om de veiligheid op de baan te vergroten.
Als je 10 seconden langzamer rijdt dan de rest wordt je op een gemiddeld circuit op 3 rondes gezet, lijkt me ook niet echt leuk voor de rijder laat staan de veiligheid. Dit verschil is gewoon te groot.
Daarom is juist de opstapklasse bedacht om zoveel mogelijk nieuwe rijders aan het wedstrijd gevoel te laten wennen.
In de opstapklasse rijdt je niet voor een kampioenschap, volgens mij wel voor een dagprijs. Je rijdt met andere minder ervaren rijders en leert een hoop. Als je nivo goed genoeg is voor de klasse kan je overgeplaats worden, mits daar ruimte voor is.

Of dit ook voor de zelfbouwers geld weet ik niet, kan je volgens mij het beste aan Hank vragen. En ja je bent verplicht om ten minste een van deze dagen aanwezig te zijn.

Deze regels gelden volgens mij niet voor openbeker wedstrijden. Hier kan en moet iedereen aan mee kunnen doen.

Wij hebben vorig jaar twee openbekerwedstrijden gereden, en dit was voor ons gewoon een leuke en zeer gezellige training. De nadruk ligt op een leuke sportieve wedsrijd, en is erg geschikt voor beginnende rijders met NMC plannen. Ik kan dit dan ook iedereen aanraden
Pascal Kampioen
Senior open 50cc NL 2008
Senior open 50cc NL 2009
Senior open 50cc BK 2009
GTA Racing team
jarno_blata_23

Bericht door jarno_blata_23 »

de data's zijn bijna hetzelfde als vorig jaar en de plaatsen zullen ook wel bijna hetzelfde zijn MAAR zonder Veldhoven zover ik het begrepen heb.want die vroegen wel erg veel voor de baan die dag.

Hoe zit het met de openbekerwedstrijden??

Gr jarno #23 www.jarno23.tk
kleine_duivel
spammer
Berichten: 6479
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
Locatie: friesland

Bericht door kleine_duivel »

killer schreef:
Daarom is juist de opstapklasse bedacht om zoveel mogelijk nieuwe rijders aan het wedstrijd gevoel te laten wennen.
In de opstapklasse rijdt je niet voor een kampioenschap, volgens mij wel voor een dagprijs.
even zo: kan je ook direct in de opstapklasse stappen?

dus niet invullen: senioren A en met de kwalificatie in de opstap terecht komen maar gewoon direct opstap?

of kan je je voor de opstap gewoon per dag opgeven?

dus: ik wil bijv. in texel (noem maar iets doms) meedoen in de opstapklasse,en mijn motortje etc. is hier klaar voor, haal ik een soort daglicentie?

want die klasse klinkt voor mij niet eens zo slecht, aangezien dit jaar senioren me te gek word, en ik er met die kwalificatie niet eens in zou komen?!


m.v.g Tim
MX_Melvin
forum gebruiker
Berichten: 999
Lid geworden op: vr 30 apr 2004, 15:37
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door MX_Melvin »

dat word dan kiezen Melvin
of daar net als Jan Jansen op vrijdag middag vertrekken en dan s'morgensvroeg in Zwolle aankomen en daar weer "vrolijk" verder trainen.
ik raad het je af overigens om dat te doen :lol: :lol:

Andre[/quote]

maar klopt het dat die week wel is in Benidorm ???
Dan moeten we kiezen jah :P
KTM SX-F 250 4 Takt! :$:$
[img]http://img195.imageshack.us/img195/7831/forumding.jpg[/img]

http://melvinoracing.come2me.nl/ <-- me site
http://everyoneweb.com/melvinracing <--cross site
Roy

Bericht door Roy »

MX_Melvin schreef:maar klopt het dat die week wel is in Benidorm ???
Dan moeten we kiezen jah :P
Ja, het is van 12 t/m 17 maart 2007.

Wij zijn er in 2006 geweest, is een hele ervaring, zeer snelle baan en ze vliegen je voorbij met die 50 cc's...is idd wel een heel eind rijden.
Gebruikersavatar
mark#41
forum gebruiker
Berichten: 1077
Lid geworden op: wo 02 nov 2005, 18:53
Locatie: heerenveen
Contacteer:

Bericht door mark#41 »

Tim,de enige manier om er achter te komen of je mee kunt komen is door mee te doen,dus inschrijven,maar neem van mij aan dat je niet in de opstapklasse mee kan doen, simpelweg omdat je te snel rijd.
Gebruikersavatar
ruud
forum gebruiker
Berichten: 3631
Lid geworden op: za 03 mei 2003, 12:11
Locatie: Motor: GRC RR

Bericht door ruud »

killer schreef:De nivo's en de opstapklasse zijn niet verzonnen om de langzame rijders te weren, maar om de veiligheid op de baan te vergroten.
Als je 10 seconden langzamer rijdt dan de rest wordt je op een gemiddeld circuit op 3 rondes gezet, lijkt me ook niet echt leuk voor de rijder laat staan de veiligheid. Dit verschil is gewoon te groot.
Daarom is juist de opstapklasse bedacht om zoveel mogelijk nieuwe rijders aan het wedstrijd gevoel te laten wennen.
In de opstapklasse rijdt je niet voor een kampioenschap, volgens mij wel voor een dagprijs. Je rijdt met andere minder ervaren rijders en leert een hoop. Als je nivo goed genoeg is voor de klasse kan je overgeplaats worden, mits daar ruimte voor is.

Of dit ook voor de zelfbouwers geld weet ik niet, kan je volgens mij het beste aan Hank vragen. En ja je bent verplicht om ten minste een van deze dagen aanwezig te zijn.

Deze regels gelden volgens mij niet voor openbeker wedstrijden. Hier kan en moet iedereen aan mee kunnen doen.

Wij hebben vorig jaar twee openbekerwedstrijden gereden, en dit was voor ons gewoon een leuke en zeer gezellige training. De nadruk ligt op een leuke sportieve wedsrijd, en is erg geschikt voor beginnende rijders met NMC plannen. Ik kan dit dan ook iedereen aanraden
Zeer goed dit :!:
[color=#0000FF]Grc RR minimoto racing[/color]
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

zonde om een nieuw topic aan te maken..dus maar zo

de kalender is bekend zoals vele al gezien hebben op de vernieuwde rapsite!

6mei 3de CUP Texel

is het geen heel weekend meer?..dat zou veel leden van de reis doen weerhouden etc.

en texel is de meest leuke/sfeervolle race die er is naar mijn mening.

groeten
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Gebruikersavatar
ricardo-v
forum gebruiker
Berichten: 94
Lid geworden op: ma 27 mar 2006, 10:59
Locatie: Swifterbant

Bericht door ricardo-v »

rossi-nr.1 schreef:zonde om een nieuw topic aan te maken..dus maar zo

de kalender is bekend zoals vele al gezien hebben op de vernieuwde rapsite!

6mei 3de CUP Texel

is het geen heel weekend meer?..dat zou veel leden van de reis doen weerhouden etc.

en texel is de meest leuke/sfeervolle race die er is naar mijn mening.

groeten
ik denk het wel, op zaterdag kon er altijd vrij getraind worden en heeft eigenlijk niks met de NMC wedstrijd op de zondag te maken, dat zal misschien de reden zijn dat deze dag niet in de kalender is opgenomen? maar dit weet ik natuurlijk niet zeker.

hier onder nog maar even de kalender zoals deze nu bekend is:
Voorlopige kalender 2007!
Maart
17 Kwalificatie
24 Kwalificatie
31 Training Zwolle
April
7 1ste CUP/NK wedstrijd Lelystad
21 2de CUP/NK wedstrijd Zwolle
Mei
6 3de CUP Texel
17 Jeugd trainingsdag Stadskanaal
26 4de CUP/NK wedstrijd Stadskanaal (rechtsom)
Juni
9 5 de CUP/NK wedstrijd Ulrum
23 6de CUP/NK wedstrijd Emsburen
Juli
21/22 EK Italie Castel Raimondo
28/29 EK Tsjechie Brno
Augustus
11/12 EK Nederland Stadskanaal
September
1 7de CUP/NK wedstrijd Venrai
15 8ste CUP/NK wedstrijd Ulrum
29 9de CUP/NK wedstrijd Stadskanaal (Linksom)

data openbekerwedstrijden volgen nog.
Gebruikersavatar
pietjuh
forum gebruiker
Berichten: 1146
Lid geworden op: wo 19 okt 2005, 16:49
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door pietjuh »

Is het in Stadskanaal nu wel de andere kant op?

Ik heb met de kantine baas gepraat en die zei dat ze dat niet meer wouden omdat mensen die eruit wouden altijd vergeten om de hand uit te steken en zo een botsing krijgen.

Gr,
Pieter
2e plaats NK Sen. Open 50 2011
2e Plaats NK Sen. Open 40 2010
2e plaats NK Sen. Open 40 2009
3e Plaats NK Sen. Open 40 2008


HK racekoppelingen!
Gebruikersavatar
ruud
forum gebruiker
Berichten: 3631
Lid geworden op: za 03 mei 2003, 12:11
Locatie: Motor: GRC RR

Bericht door ruud »

weer geen veldhoven op de kalender :roll:

Ze zullen eens rekening houden met de mensen onder in het land he die ook willen rijden :!:
[color=#0000FF]Grc RR minimoto racing[/color]
Gebruikersavatar
ricardo-v
forum gebruiker
Berichten: 94
Lid geworden op: ma 27 mar 2006, 10:59
Locatie: Swifterbant

Bericht door ricardo-v »

ruud schreef:weer geen veldhoven op de kalender :roll:

Ze zullen eens rekening houden met de mensen onder in het land he die ook willen rijden :!:
waar ligt venrai dan?!
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

ruud schreef:weer geen veldhoven op de kalender :roll:

Ze zullen eens rekening houden met de mensen onder in het land he die ook willen rijden :!:
Ruud, zeur er toch eens niet zo om.
Je rijdt toch nooit mee... en je moet kijken naar de kosten van zo`n Baan !

Emsburen is teruggekomen en Zwolle ook !( Erg centraal )

Venray is erbij gekomen, dat ligt toch ook in het zuiden ???

Ik vindt de kalender wel goed zo.

Als je wilt rijden moet je er maar wat voor over hebben.
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Gebruikersavatar
Twan
forum gebruiker
Berichten: 1573
Lid geworden op: wo 01 jun 2005, 19:58
Locatie: Deurne
Contacteer:

Bericht door Twan »

ruud schreef:weer geen veldhoven op de kalender :roll:
Tja Ruud dat krijg je als de baan ineens meer dan 100% duurder wordt. Met andere woorden de baan huur was meer dan het dubbele dan vorig jaar

Maar inderdaad daar in tegen is Venray erbij en dat is limburg. Dus zuid.
Maar ik en meerdere met mij hadden ook graag Veldhoven erbij gehad. Maar ja de prijs he.
[url=http://www.dtpracing.nl][img]http://www.dtpracing.nl/imagesnieuws/advatarbike.jpg[/img][/url]
Gebruikersavatar
ruud
forum gebruiker
Berichten: 3631
Lid geworden op: za 03 mei 2003, 12:11
Locatie: Motor: GRC RR

Bericht door ruud »

Jeroen weet je waarom ik er nooit bij ben omdat het gewoon niet te doen is vanuit tilburg.

Waar was jij eigelijk in Veldhoven ??
[color=#0000FF]Grc RR minimoto racing[/color]
Plaats reactie