Ophef over NMC, RAP e.d.

Informatie over NMC, en andere races

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Ophef over NMC, RAP e.d.

Bericht door Lg tweewielers »

Hallo Forum leden,

Ik vind het storend overal commentaar over rap te horen, niet omdat ik het niet wil dat jullie je mening geven maar omdat het erg vervuilend is van het forum.

Hierbij heb ik 1 optic geopend waar jullie eventueel iets kwijt kunnen. Ik wil het liever niet in andere topic's terug zien.

Er is in Nederland zo iets als de vrijheid van menings uiting, dat is een feit. Maar kinderachtig gedrag / je mening doordringen, iets op een agressieve toon aankaarten kan niet door de beugel.

Vragen zie ik wel via PB verschijnen.

Succes met jullie verhalen,
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Gebruikersavatar
mark#41
forum gebruiker
Berichten: 1077
Lid geworden op: wo 02 nov 2005, 18:53
Locatie: heerenveen
Contacteer:

Bericht door mark#41 »

Lars en andere lezers,

Ik vind dat het nogal meevalt met commentaar op de RAP,en waarom zou je commentaar leveren ,het probleem[en] ligt bij de leden,zou is het en zal het ook blijven als men zich niet wil schikken naar de regels die een ieder heeft geaccepteerd toen hij/zij lid werd.

In de telegraaf van vandaag staat een stuk over een groep mensen en het totaal mislukken van de opvoeding en dus ook het ontbreken van respect voor elkaar en anderen van deze groep.Ik ben van mening dat als we niet uitkijken het ook met onze eigen kinderen totaal verkeert afloopt als we zo door gaan.Als ouders moeten we denk ik strenger optreden tegen onze eigen kroost.
Vroegah werd er echt niks moedwillig vernield en een grote muil tegn ouderen/anderen werd gehonoreerd met verschillende strenge sancties in het gezin.
Ik ben daar geen slechter mens van geworden.
Daarbij wil ik ook direct wel erkennen dat ook ik mijn kinderen misschien wel te veel vrijheden geef,maar daar staat tegenover dat ik er ook iets voor terug verwacht.Inzet ,Waardering en Respect.

Besef goed dat het voor een bestuur van een vereninging altijd moeilijk is om harde sancties op te leggen bij overtredingen,immers het is vaak een groep met dezelfde interreses en vaak word er erg amicaal met elkaar om gegaan.
je stuurt je vrienden niet gauw naar huis of geeft ze aan of verrast ze met een bekeuring zogezegd.

Ook word de KNMV vaak gezien als een groep mensen die beroeps matig de werkzaamheden doen,FOUT, het zijn vrijwilligers die een onkosten vergoeding krijgen en hobby matig geinterreseerd zijn in diverse takken van motor sport.

Henk Koopmans
andries
forum gebruiker
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 20:26
Contacteer:

Bericht door andries »

Heel mooi verhaal Henk, helaas is er veel meer aan de hand.
Nog ff dan gaat het er net zo aan toe als op zaterdag morgen op het voetbalveld.
Schreeuwende ouders en huilende kinderen, omdat het vaak niet de droom van de kinderen is om uit te blinken in hun sport.
Ik vind dat het nogal meevalt met commentaar op de RAP,en waarom zou je commentaar leveren ,het probleem[en] ligt bij de leden,zou is het en zal het ook blijven als men zich niet wil schikken naar de regels die een ieder heeft geaccepteerd toen hij/zij lid werd.
Er worden te vaak dingen veranderd of ingevoerd waar de leden echt niet van te voren over geinformeerd zijn.
Besef goed dat het voor een bestuur van een vereninging altijd moeilijk is om harde sancties op te leggen bij overtredingen,immers het is vaak een groep met dezelfde interreses en vaak word er erg amicaal met elkaar om gegaan.
je stuurt je vrienden niet gauw naar huis of geeft ze aan of verrast ze met een bekeuring zogezegd.
De gele en de rode kaarten komen wel erg makkelijk uit de kast tegenwoordig.
Ook word de KNMV vaak gezien als een groep mensen die beroeps matig de werkzaamheden doen,FOUT, het zijn vrijwilligers die een onkosten vergoeding krijgen en hobby matig geinterreseerd zijn in diverse takken van motor sport.
Je moet zeer zeker zuinig zijn op je club vrijwilligers en de de mensen van de KNMV.
Ook ik heb wel eens een "meningsverschil" :oops: gehad met de KNMV.
Maar dat kwam omdat er wat anders op papier stond dan afgesproken, later hebben we overigens gewoon weer een bakkie gedaan.

Andre
kleine_duivel
spammer
Berichten: 6479
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
Locatie: friesland

Bericht door kleine_duivel »

niet dat het bestuur foutloos is ,maar het meeste komt gewoon bij de leden weg.
de leden moeten gewoon gaan racen in plaats van te zeiken, en aan positie's te denken.(dus aan hun zelf te denken)

"MAAR DAT DOEN WE TOCH ? :o " ......nou...nee.
mooi voorbeeld:

wil ik in de 40 open gaan rijden,zonder punten, stemmen 7 mensen tegen ?
"stel dat ie valt, en ik val over hem heen, heeft hij slechte invloed op het kampioenschap"

nederlands vertaald is dat : "ik schijt in me broek dat ie voor me komt te rijden."

dat is niet bepaald een sportiefe mentaliteit.

ach? race ongelukje?
wacht je gewoon een paar rondjes en schop je ze er af...

en als je een meningsverschil oid hebt, sla je toch gewoon iemand zijn smoel dicht ?

ik wil niet eens meer in het NMC rijden. (en zoals jullie wellicht hebben gemerkt , rijd ik ook geen nmc meer !)
niet door het bestuur, PUUR door de leden.

ga eens racen,aanvaard de regels die gesteld zijn of vertrek gewoon.

wil je wat aan de regels veranderen ,bel je het bestuur of ga je naar de volgende ledenvergadering.

opmerkingen via PB.

groeten,
gijs
forum gebruiker
Berichten: 309
Lid geworden op: wo 06 dec 2006, 19:44
Locatie: hier en thuis

hhahaha

Bericht door gijs »

Alleen topic gerelateerde zaken aan de orde brengen a.u.b.

LG
hou niet van mensen die niet omkijken!
NK 2009 1e geworden..... grc-mix
BK 2008 2e geworden..... polini rep 911
Gebruikersavatar
mark#41
forum gebruiker
Berichten: 1077
Lid geworden op: wo 02 nov 2005, 18:53
Locatie: heerenveen
Contacteer:

Bericht door mark#41 »

Dat er [te] vaak dingen moeten worden verandert is een gevolg van alle perikelen die veroorzaakt worden door de leden,het bestuur tracht daar een oplossing voor te vinden.
Of een bestuur elke keer die verandering ook door moet voeren is een 2e.

Hoe je een rode of gele kaart moet waarderen ?
Het is denk ik een manier van het bestuur om te zeggen : Luister, wij als Rap vinden dat dit niet door de beugel kan.
Gebruikersavatar
pietjuh
forum gebruiker
Berichten: 1146
Lid geworden op: wo 19 okt 2005, 16:49
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door pietjuh »

kleine_duivel schreef:niet dat het bestuur foutloos is ,maar het meeste komt gewoon bij de leden weg.
de leden moeten gewoon gaan racen in plaats van te zeiken, en aan positie's te denken.(dus aan hun zelf te denken)

"MAAR DAT DOEN WE TOCH ? :o " ......nou...nee.
mooi voorbeeld:

wil ik in de 40 open gaan rijden,zonder punten, stemmen 7 mensen tegen ?
"stel dat ie valt, en ik val over hem heen, heeft hij slechte invloed op het kampioenschap"

nederlands vertaald is dat : "ik schijt in me broek dat ie voor me komt te rijden."

dat is niet bepaald een sportiefe mentaliteit.

ach? race ongelukje?
wacht je gewoon een paar rondjes en schop je ze er af...

en als je een meningsverschil oid hebt, sla je toch gewoon iemand zijn smoel dicht ?

ik wil niet eens meer in het NMC rijden. (en zoals jullie wellicht hebben gemerkt , rijd ik ook geen nmc meer !)
niet door het bestuur, PUUR door de leden.

ga eens racen,aanvaard de regels die gesteld zijn of vertrek gewoon.

wil je wat aan de regels veranderen ,bel je het bestuur of ga je naar de volgende ledenvergadering.

opmerkingen via PB.

groeten,
Inderdaad.. Aanvaard de regels. '11.4 Gedurende de laatste 3 wedstrijden van het seizoen worden geen nieuwe rijders in een klasse
toegelaten.'

Jij kiest ervoor om in de standaard klasse te rijden, dus is het ook de bedoeling om dat zo te houden? En als je eens naar de puntentelling kijkt bij de Open 40 klasse, dan kun je zien dat alles erg dicht bijelkaar ligt. Misschien dat mensen vandaar wel tegen jou stemmen (zoals ik).

En waarom wil je niet standaard blijven rijden? De laatste 3 wedstrijden. Kom op zeg.. Je stond ook nog goed in het kampioenschap ook. En opeens na de vakantie is het: 'ik rijd 40 open, of ik rijd niet'.

En toen je hoorde wie tegen je hebt gestemd, waren dat gelijk allemaal !CENCUUR!'s? Dat slaat ook nergens op vind je wel?

Ga je volgend jaar wel weer NMC rijden? Dan kun je wel in de open 40 natuurlijk :wink:
2e plaats NK Sen. Open 50 2011
2e Plaats NK Sen. Open 40 2010
2e plaats NK Sen. Open 40 2009
3e Plaats NK Sen. Open 40 2008


HK racekoppelingen!
Gebruikersavatar
mark#41
forum gebruiker
Berichten: 1077
Lid geworden op: wo 02 nov 2005, 18:53
Locatie: heerenveen
Contacteer:

Bericht door mark#41 »

Lars pak jij je gummetje even!!!
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

Sorry mensen ik was er wat laat bij!

Heb boekdelen gewist, iemand nog opmerkingen dan hoor ik het wel.

Jullie hebben het recht om voor je mening uit te komen maar anderen uitschelden/aanvallen e.d. kan niet door de beugel of het zo zal zijn dat iemand je gevoelens kwetst heb ik geen boodschap gegronde reden of niet! Ik snap iedereen zijn kant maar zo kan het niet.

Als 1 iemand aanstoot geeft tot ordeverstoring ga er dan niet op in die mensen overtreden de regels dan ook! Deze keer was het wel erg vel, mensen die het niet netjes houden verwachten van mij de gele kaart ( die kunnen wij eigenlijk niet uitdelen maar krijgen doe je hem toch :wink: )

Ik hoop op een prettige voortzetting van dit onderwerp.

Succes,
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
kleine_duivel
spammer
Berichten: 6479
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
Locatie: friesland

Bericht door kleine_duivel »

/mod edit:

Tim persoonlijke problemen met iemand voer je maar met diegene zelf en betrek je niet iedereen daarbij.

grt patrick
wassink
forum gebruiker
Berichten: 290
Lid geworden op: za 28 dec 2002, 22:03
Locatie: vorden

Bericht door wassink »

Tim

je hebt toch ook het regelement gelezen daar staat toch dat je na de vakantie niet meer mag wisselen wat is hier nu zo moeilijk aan.
daar is tijdens de leden vergadering over gestemd dus duidelijk en jij maakt er een probleem van nou dat snap ik niet leg eens uit en niet via de pb kom er maar voor uit.

barry wassink
Gebruikersavatar
mark#41
forum gebruiker
Berichten: 1077
Lid geworden op: wo 02 nov 2005, 18:53
Locatie: heerenveen
Contacteer:

Bericht door mark#41 »

Na het aandachtig lezen van dit http://www.pocketbikes.nl/pages/menu/KN ... 0-sept.pdf artikel en ook zeer zeker dit http://www.pocketbikes.nl/pages/menu/Br ... 9-2008.pdf
zullen diverse Rap leden en ex leden toch met mij eens zijn dat de raddraaiers mild gestraft zijn.

Take it away Andre B [ rijmt,leuk toch :lol: ] en of Henk W of Wietse of wie dan ook maar.
wassink
forum gebruiker
Berichten: 290
Lid geworden op: za 28 dec 2002, 22:03
Locatie: vorden

antwoord.

Bericht door wassink »

Ik heb van Tim antwoord terug gehad, het schijnt dat dit antwoord al div malen op het forum is geplaats maar er steeds af word gehaald, waarom ??
Maar Tim's antwoord "we hebben aan het bestuur van Rap gevraagt of we mochten overstappen van de standaart naar de 40 cc open dat mocht, t was geen probleem"
Dus volgens mij ligt dat probleem ergens anders.

Afspraken maak je, regelementen zijn regels waar je aan moet houden.

henk wassink.
Gebruikersavatar
mark#41
forum gebruiker
Berichten: 1077
Lid geworden op: wo 02 nov 2005, 18:53
Locatie: heerenveen
Contacteer:

Re: antwoord.

Bericht door mark#41 »

wassink schreef:Ik heb van Tim antwoord terug gehad, het schijnt dat dit antwoord al div malen op het forum is geplaats maar er steeds af word gehaald, waarom ??
Maar Tim's antwoord "we hebben aan het bestuur van Rap gevraagt of we mochten overstappen van de standaart naar de 40 cc open dat mocht, t was geen probleem"
Dus volgens mij ligt dat probleem ergens anders.

Afspraken maak je, regelementen zijn regels waar je aan moet houden.

henk wassink.
Wat ik gelezen heb in de reactie van of Tim of Wietse is inderdaad dat de Rap akkoord was maar de rijders mochten beslissen in een stemming of het wat hun betreft ook okee was.
De gezamelijke rijders hebben daarop gestemd en deze stemming is negatief uitgevallen .
Resumee: Hierin ook geen aan/op merkingen overRap naar mijn idee.
kleine_duivel
spammer
Berichten: 6479
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
Locatie: friesland

Bericht door kleine_duivel »

ben het er mee eens in het reglement "letterlijk staat" dat het niet mag,
maar het bestuur heeft die regel om een andere reden ingevoerd.

als ik zo vrij mag zijn om te citeren uit een mail die elke 40cc open rijder heeft gehad:
Dat artikel is m.i.v. 2008 toegevoegd aan het reglement zodat er een mogelijkheid bestaat om een nieuwe rijder de toegang tot de competitie te weigeren, indien daar aanleiding voor zou zijn. Te denken valt daarbij aan het bewust beinvloeden van de titelstrijd in de competitie door een rijder aan een 'team' toe te voegen met als doel het voorkomen dat concurrende merken veel punten halen.

In deze twee gevallen zijn we ervan overtuigd dat dit niet het geval is, en is besloten om deze rijders toe te laten. Het betreft Florus Tromp en Tim Koopmans. Beide rijders voldoen verder aan alle eisen m.b.t deze klasse (leeftijd, ervaring, nivo). Tenslote kan door het overstappen van Tim een rijder uit de 'wachtrij' voor senior standaard de laatste drie wedstrijden meedoen.
het bestuur heeft dus niet zijn eigen regels genegeerd maar had gewoon een andere kijk op die regel. :wink:

groetjes,
Plaats reactie