Molenaar NSF100 cup, van 2008 tot heden

Informatie over NMC, en andere races

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

andries
forum gebruiker
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 20:26
Contacteer:

Bericht door andries »

beter dan hieronder kan ik het niet schrijven
Laatst gewijzigd door andries op ma 05 jul 2010, 23:51, 1 keer totaal gewijzigd.
DiStefano
forum gebruiker
Berichten: 808
Lid geworden op: do 24 nov 2005, 00:36
Locatie: Rotterdam

Bericht door DiStefano »

Goedkoop racen...dat is denk iets waar we allemaal een groot voorstander van zijn, en zo ook de heer Looijen.
Maar zoals hij schrijft:

Als een jonge rijder echt talent heeft dan kan hij volgens mij best gelijk op een 125cc stappen.

Dit zal zeker wel eens het geval kunnen zijn, maar als er honderd van dit soort "talenten" een poging gaan wagen en er maar 1 doorbreekt dan word het toch het jaar erop een zeer dun startveld want de kans van slagen is miniem.En dus onbetaalbaar...

Voor kleine kinderen is de minibike een prima tijdverdrijf en moet gewoon doorgaan zoals het is, maar het is voor mij geen basis of garantie om talent te kweken. Een jonge rijder die wil gaan racen moet in mijn ogen de kans hebben om gelijk in het ONK te beginnen en het liefst op een zo goedkoop mogelijke manier

Garantie zal je nooit hebben , maar ik vind dat je toch wel een basis kan opbouwen met minibiken en om dan niet te lang te wachten om de overstap te maken naar de machines zoals de Honda NSF oid.
Door de jonge rijders op een dergelijke wijze stap voor stap omhoog te brengen is de kans van slagen in mijn optiek vele malen groter, met als gevolg een... een grotere groep die meer kans hebben van slagen.

Een goed voorbeeld is natuurlijk de Molenaar cup, Vorig jaar was toch al duidelijk dat de minibikers de toon neerzetten, ook dit jaar trekken deze jongens de kar en nemen zo ook een hele groep dichter naar hun toe.
Zo zie je dat de verschillen steeds kleiner worden tussen de middenmoot en de kop, dat merken de rijders maar ook hun ouders waardoor er ook voor het volgende jaar weer veel interesse blijft bestaan.
Voor de jongens die niet meer aan de leeftijdsnorm voldoen maar ook voor rijders die verder willen en kunnen, moet wel een mooi en "niet onbelangerijk" een betaalbaar vervolg zijn. Als dit ook weer met hetzelfde idee word opgezet als de Molenaar cup dan heeft het toch een grote kans van slagen.
In Italie is al jaren het idee zoals de MolenaarCup, maar dan ook opgedeeld in 3 fases.
De HIRP klasse: standaard NSF veel theorie gepaard met meters op de baan.
NSF Trophy: NSF met een andere uitlaat(sponsor verhaaltje) maar deze jongens rijden al een stuk serieus harder (dit is de klasse waar Livio Loi nu op kop staat)
Extreme Klasse: NSF met een kit rond de 14 pk. (kampioen mag naar japan, was dus vorig jaar Bo zijn tegenstander)
Dit zijn mooie klasses die elkaar opvolgen, en elk jaar weer vol zitten en dus betaalbaar blijven.

Zelf denk ik dat we niet te snel met hoog vermogen moeten gaan rijden, de amper 10 pk van de NSF is prima om de motor compleet te beheersen maar om dan direkt naar de 40 + PK te gaan lijkt me iets teveel van het goede,
Wil dan ook als volgende stage onze eigen NSF oppeppen met een ander blok richting de 20 pk om zo de stappen logische op elkaar te laten volgen.
Steven
Gebruikersavatar
Dm-Ricardo
forum gebruiker
Berichten: 1923
Lid geworden op: zo 18 feb 2007, 16:08
Locatie: vianen
Contacteer:

Bericht door Dm-Ricardo »

Hij heeft wel een beetje gelijk. Maar ik zal iemand van ong. 10 jaar niet meteen op een 125 zetten met 40pk+ idd. Uiteraard zal Bo het denk ik niet verkeerd doen op een honda rs 125 dat weet ik zeker.
WWW.THEDUNE.NL Nu het laatste nieuws van de Moriwaki cup en de updates van het team voor 2011.

Moriwaki MD250H Cup 2011.
'' Als alleen de winst telt "
Gebruikersavatar
mark#41
forum gebruiker
Berichten: 1077
Lid geworden op: wo 02 nov 2005, 18:53
Locatie: heerenveen
Contacteer:

Bericht door mark#41 »

Ik ben al jaren een voorstander om te gaan racen met grotere wielen en iets meer vermogen na de minibikes.Ik heb me daar ook flink voor ingezet.
De serie zoals Gerry die voor ogen heeft is een goeie stap in die richting, ook lijkt mij een prijs van €4200 niet ongekend hoog.
Je koopt dan een motor waar mee je naar hartelust kunt trainen en wedstrijden rijden ook in het offseason.
Natuurlijk lijkt een klasse zoals voorgesteld door Gerrit Tenkate een stap in de goede richting, immers er word gereden op "echte circuits" maar de LEASE prijs van ca.€5500,- voor circa 9 evenementen is toch een struikelblok vooral als je niet over de machine kunt beschikken voor trainingen buiten de serie om.
2 jaren gebruik maken van uw gekochte BZM is 2100 € per jaar , 3 jaar is... enz [De prijs voor een nette minibike
2 jaar lease voor de Moriwaki is minimaal 11.000€. nou denkt Andre dat ik al enige jaren rentenier maar helaas, dergelijke bedragen kan en wil ik persoonlijk niet uitgeven.
Gebruikersavatar
Dm-Ricardo
forum gebruiker
Berichten: 1923
Lid geworden op: zo 18 feb 2007, 16:08
Locatie: vianen
Contacteer:

Bericht door Dm-Ricardo »

Nou Henk dan heb ik een goeie Oplossing voor jou! haha je vraagt of je lootjes mag verkopen vanuit de grote motorsport loterij.. en dan krijg je per lot dat je verkoopt(5eu) 2.5 euro van je leasegeld terug dus dat zijn maar 2200 loten die je moet verkopen!

Slim :D?

:lol:
WWW.THEDUNE.NL Nu het laatste nieuws van de Moriwaki cup en de updates van het team voor 2011.

Moriwaki MD250H Cup 2011.
'' Als alleen de winst telt "
andries
forum gebruiker
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 20:26
Contacteer:

Bericht door andries »

klopt ricardo

de brouwertjes hebben net 1100 loten gekocht :shock: en nu mogen we gratis rijden volgend jaar.
Ergens maak ik een reken foutje geloof ik :?

Zal eens met dagobert henk praten of hij nog wat klein geld heeft Afbeelding
Gebruikersavatar
Dm-Ricardo
forum gebruiker
Berichten: 1923
Lid geworden op: zo 18 feb 2007, 16:08
Locatie: vianen
Contacteer:

Bericht door Dm-Ricardo »

andries schreef:klopt ricardo

de brouwertjes hebben net 1100 loten gekocht :shock: en nu mogen we gratis rijden volgend jaar.
Ergens maak ik een reken foutje geloof ik :?

Zal eens met dagobert henk praten of hij nog wat klein geld heeft Afbeelding
Nou Andre er zijn 400.000 loten in omloop. ( Zeker nog niet allemaal verkocht maar....) Dan heb je een winkans van 3.63% op de hoofdprijs van 50000 euro dan kan je nog heel wat seizoenen meedraaien!
WWW.THEDUNE.NL Nu het laatste nieuws van de Moriwaki cup en de updates van het team voor 2011.

Moriwaki MD250H Cup 2011.
'' Als alleen de winst telt "
kleine_duivel
spammer
Berichten: 6479
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
Locatie: friesland

Bericht door kleine_duivel »

voor het kleine aantal mensen zonder eigen nsf :

http://link.marktplaats.nl/360148041
aron
nieuwe gebruiker
Berichten: 22
Lid geworden op: wo 07 jul 2010, 07:30

nsf

Bericht door aron »

hey tim
je zit verkeerd
het moet bij te koop staan
:wink:
stephan
forum gebruiker
Berichten: 362
Lid geworden op: wo 12 sep 2007, 18:52
Locatie: woubrugge/alphen a/d rijn

Bericht door stephan »

andries schreef:klopt ricardo

de brouwertjes hebben net 1100 loten gekocht :shock: en nu mogen we gratis rijden volgend jaar.
Ergens maak ik een reken foutje geloof ik :?

Zal eens met dagobert henk praten of hij nog wat klein geld heeft Afbeelding
andre je heb inderdaad een reken fout gemaakt jij rekent zotezien in dollar. we zijn in nederland waar met de euro betaald word.

x
www.racingteamdeboer.com
Gebruikersavatar
mark#41
forum gebruiker
Berichten: 1077
Lid geworden op: wo 02 nov 2005, 18:53
Locatie: heerenveen
Contacteer:

Re: NSF100cup,wie gaat de volgende Jasper Iwema zijn?

Bericht door mark#41 »

Gebruikersavatar
Vasco
forum gebruiker
Berichten: 117
Lid geworden op: do 14 aug 2008, 17:37
Contacteer:

Re: NSF100cup,wie gaat de volgende Jasper Iwema zijn?

Bericht door Vasco »

www.vascovandervalk.nl
kleine_duivel
spammer
Berichten: 6479
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
Locatie: friesland

Re: NSF100cup,wie gaat de volgende Jasper Iwema zijn?

Bericht door kleine_duivel »

qoute:
kijk maar naar Mick Jansen, Scott Deroue of Bryan Schouten en het gaat ze prima af, en ik ben er heilig van overtuigt dat hun minibike ervaring hier geen enkele rol speelt.
ben ik het volledig mee ONeens. ik zou namelijk werkelijk niet weten waar die jongens dan hun ervaring vandaan hebben gehaald...los van scott die een jaar nsf100 heeft gereden, waar hij zeer goed in presteerde.

niemand die mij wijs kan maken dat scott zonder de minibike ervaring meteen zo goed had kunnen rijden...
kleine_duivel
spammer
Berichten: 6479
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
Locatie: friesland

Re: NSF100cup,wie gaat de volgende Jasper Iwema zijn?

Bericht door kleine_duivel »

Gebruikersavatar
ruud
forum gebruiker
Berichten: 3631
Lid geworden op: za 03 mei 2003, 12:11
Locatie: Motor: GRC RR

Re: NSF100cup,wie gaat de volgende Jasper Iwema zijn?

Bericht door ruud »

Ben ik met je eens tim ik denk dat de minibike klasse iets is waar je erg veel leert.En zoals je vaak grotere rijders hoort zeggen uit de motogp,sbk etc dat ze er echt wel wat mee op zijn geschoten zelfs valentino zegt dit :wink:
[color=#0000FF]Grc RR minimoto racing[/color]
Plaats reactie