Meedoen aan officiele wedstrijden
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
Meedoen aan officiele wedstrijden
Hey
Wat heb je precies nodig om aan wedstrijden mee te doen?
En als je dan die benodigheden hebt (fabrieks bike, extra onderdelen enzo denk ik) hoe kun je dan wedstrijden gaan rijden? Moet je je ergens aan melden of hoe?
gr
Wat heb je precies nodig om aan wedstrijden mee te doen?
En als je dan die benodigheden hebt (fabrieks bike, extra onderdelen enzo denk ik) hoe kun je dan wedstrijden gaan rijden? Moet je je ergens aan melden of hoe?
gr
-
- spammer
- Berichten: 6479
- Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
- Locatie: friesland
www.rap-holland.nl
beetje ervaring , een bike die bij je leeftijd en ervaring past (die er reglementair aan voldoed zegmaar).
hoe oud ben je, hoe goed kan je al rijden, wat rijd je nu,
kortom vertel ons eens iets meer over jezelf dan kunnen veel mensen op dit forum je wel een kant op wijzen.
beetje ervaring , een bike die bij je leeftijd en ervaring past (die er reglementair aan voldoed zegmaar).
hoe oud ben je, hoe goed kan je al rijden, wat rijd je nu,
kortom vertel ons eens iets meer over jezelf dan kunnen veel mensen op dit forum je wel een kant op wijzen.
-
- spammer
- Berichten: 6479
- Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
- Locatie: friesland
aangezien je al 1.78 bent zou ik in ieder geval voor een MIDI model kijken.
omdat je 14 bent kom je in een senioren klasse terecht.
je hebt in nederland 3 senioren klassen:
senior standaard : de eis om daarin mee te doen is vrij laag, er word gereden met begrenste (meestal watergekoelde 40cc 5poorts blokken) 40cc motoren (uitlaatrestrictie word bepaald door je totaalgewicht met motor en uitrusting) ,
de senior 40 open, snelste 40cc klasse, je hebt meer ervaring nodig om hierin mee te kunnen doen en de drempel ligt dus duidelijk hoger. bochtensnelheden van de top zijn erg hoog t.o.v. een beginnende rijder.
senior 50cc open : is in princiepe koningsklasse, hier word met zeer veel vermogen gereden(makkelijk 3 pk meer dan de 40 open top) en vooral door mensen die al jaren ervaring hebben met goed materiaal. is ook meteen de duurste klasse zijn wij ondertussen achter
ik raad je aan om voor een motor te gaan met een 40cc bizeta motorblok, watergekoeld, met 5 spoelpoorten in de cilinder.
dit in combinatie met een 15 milimeter carburateur.
orienteer je goed op wat voor merk je wil gaan rijden, elk merk heeft zijn voors en tegens en er zit vaak groot verschil in hoe ze rijden.
en het verschilt vaak per rijder wat de meest geschikte motor is
de meesten die dsf hebben geprobeerd zijn het in ieder geval met me eens dat die enorm goed stuurt
conclusie :
ga even naar www.rap-holland.nl en neem daar het technisch reglement even een beetje door.
omdat je nog eigenlijk geen rij-ervaring hebt zou ik in ieder geval voor de senioren standaard klasse gaan, daar hebben de meeste rijders al een behoorlijke kluif aan en er ontstaan op de baan groepjes van veel verschillende nivo's ook heb je daar de meeste kans om je te kwalificeren.
mocht je dichter naar de top gaan komen in die klasse zou je naar de 40cc open kunnen doorstromen (met als je het goed doet, bijna dezelfde motor als je in de senioren standaard had)
groetjes,
omdat je 14 bent kom je in een senioren klasse terecht.
je hebt in nederland 3 senioren klassen:
senior standaard : de eis om daarin mee te doen is vrij laag, er word gereden met begrenste (meestal watergekoelde 40cc 5poorts blokken) 40cc motoren (uitlaatrestrictie word bepaald door je totaalgewicht met motor en uitrusting) ,
de senior 40 open, snelste 40cc klasse, je hebt meer ervaring nodig om hierin mee te kunnen doen en de drempel ligt dus duidelijk hoger. bochtensnelheden van de top zijn erg hoog t.o.v. een beginnende rijder.
senior 50cc open : is in princiepe koningsklasse, hier word met zeer veel vermogen gereden(makkelijk 3 pk meer dan de 40 open top) en vooral door mensen die al jaren ervaring hebben met goed materiaal. is ook meteen de duurste klasse zijn wij ondertussen achter
ik raad je aan om voor een motor te gaan met een 40cc bizeta motorblok, watergekoeld, met 5 spoelpoorten in de cilinder.
dit in combinatie met een 15 milimeter carburateur.
orienteer je goed op wat voor merk je wil gaan rijden, elk merk heeft zijn voors en tegens en er zit vaak groot verschil in hoe ze rijden.
en het verschilt vaak per rijder wat de meest geschikte motor is
de meesten die dsf hebben geprobeerd zijn het in ieder geval met me eens dat die enorm goed stuurt
conclusie :
ga even naar www.rap-holland.nl en neem daar het technisch reglement even een beetje door.
omdat je nog eigenlijk geen rij-ervaring hebt zou ik in ieder geval voor de senioren standaard klasse gaan, daar hebben de meeste rijders al een behoorlijke kluif aan en er ontstaan op de baan groepjes van veel verschillende nivo's ook heb je daar de meeste kans om je te kwalificeren.
mocht je dichter naar de top gaan komen in die klasse zou je naar de 40cc open kunnen doorstromen (met als je het goed doet, bijna dezelfde motor als je in de senioren standaard had)
groetjes,
- Aikido gast
- forum gebruiker
- Berichten: 672
- Lid geworden op: wo 08 feb 2006, 12:13
- Locatie: Nieuwerkerk aan den ijssel
Bedankt voor de perfecte hulp
dus eerst eens op rap holland alles goed doornemen
dan een tijdje met me chinees ervaring opdoen
en gaan kijken voor een fabrieksbike en die kopen (denk een blata?)
Maar wanneer ik dus goede ervaring heb en een fabrieksbike, hoe ga ik me dan aanmelden bij wedstrijden?
GR
dus eerst eens op rap holland alles goed doornemen
dan een tijdje met me chinees ervaring opdoen
en gaan kijken voor een fabrieksbike en die kopen (denk een blata?)
Maar wanneer ik dus goede ervaring heb en een fabrieksbike, hoe ga ik me dan aanmelden bij wedstrijden?
GR
- Minibike_J
- forum gebruiker
- Berichten: 1410
- Lid geworden op: vr 29 feb 2008, 13:11
- Locatie: Soesterberg
- Contacteer:
Via rap holland dan moet je een inschrijf formulier invullen met je klasse dat je wil gaan rijden etcbiker18 schreef:Bedankt voor de perfecte hulp
dus eerst eens op rap holland alles goed doornemen
dan een tijdje met me chinees ervaring opdoen
en gaan kijken voor een fabrieksbike en die kopen (denk een blata?)
Maar wanneer ik dus goede ervaring heb en een fabrieksbike, hoe ga ik me dan aanmelden bij wedstrijden?
GR
[img]http://img408.imageshack.us/img408/1993/27379922go9.gif[/img]
Zb puch
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=24798
Zb puch
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=24798
-
- spammer
- Berichten: 6479
- Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
- Locatie: friesland
de's te eerder je op fatsoenlijk materiaal stapt des te eerder je (snel) ervaring op doet.biker18 schreef:Bedankt voor de perfecte hulp
dus eerst eens op rap holland alles goed doornemen
dan een tijdje met me chinees ervaring opdoen
en gaan kijken voor een fabrieksbike en die kopen (denk een blata?)
Maar wanneer ik dus goede ervaring heb en een fabrieksbike, hoe ga ik me dan aanmelden bij wedstrijden?
GR
blata zou beslist niet mijn keus zijn (ben hier zelf wel mee begonnen , mooie lage instapprijs).
ga proefrijden op verschillende modellen voor je iets haalt, anders krijg je er gegarandeerd spijt van
wat praat jij soms toch kwats zegkleine_duivel schreef:de's te eerder je op fatsoenlijk materiaal stapt des te eerder je (snel) ervaring op doet.biker18 schreef:Bedankt voor de perfecte hulp
dus eerst eens op rap holland alles goed doornemen
dan een tijdje met me chinees ervaring opdoen
en gaan kijken voor een fabrieksbike en die kopen (denk een blata?)
Maar wanneer ik dus goede ervaring heb en een fabrieksbike, hoe ga ik me dan aanmelden bij wedstrijden?
GR
blata zou beslist niet mijn keus zijn (ben hier zelf wel mee begonnen , mooie lage instapprijs).
ga proefrijden op verschillende modellen voor je iets haalt, anders krijg je er gegarandeerd spijt van
Ik herinner me nog een tijd dat jij alleen maar Blata vertegenwoordigde en daar geen enkel woord verkeerd over kon zeggen
Waarom zou je niet om in te stappen op een blata gaan proberen kan je na 1 of 2 seizoenen als je techniek goed is,alsnog overstappen op wat anders..Blata lijkt me een verstandige keuze
[color=#0000FF]Grc RR minimoto racing[/color]
- Jarno #23
- forum gebruiker
- Berichten: 544
- Lid geworden op: wo 31 okt 2007, 18:02
- Locatie: Linne (L)
- Contacteer:
blata is echt niet alleen voor mee te beginnen, je kan er ook mee in de top 3 rijden. daar hoef je echt niet persee een BZM ofzo voor te hebben maar je moet er wel mee kunnen rijden en als je een andere bike lekkerder vind sturen moet je daarvoor gaan! iedereen rijd anders!GM Phantom schreef:Precies zou ben jij toch ook begonnen.Als ik kijk hoe je nu rijd hehepietjuh schreef:Ik zou gewoon lekker met een Blata beginnen hoor, is niks mis mee
Blata leuke bike's voor mooie prijzen.
Succes
www.jarno23.tk Blata Racing Team BELGISCH KAMPIOEN SENIOREN B '08 Blata ultima
[url=http://imageshack.us][img]http://img253.imageshack.us/img253/9715/jarno18dy6.jpg[/img][/url]
[url=http://imageshack.us][img]http://img253.imageshack.us/img253/9715/jarno18dy6.jpg[/img][/url]