Rainman bedoeld dat je goed kan aanvoelen wanneer je op het uiterste zit van de grip, dus dat je goed kan aanvoelen wanneer de bike begint te glijdenkleine_duivel schreef:en ik snap niet wat er bedoeld word met: "je weet neit wat hij onder je doet"?
blata geen partij voor passini?
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- Richard D
- forum gebruiker
- Berichten: 1362
- Lid geworden op: do 17 mar 2005, 17:59
- Locatie: Ens
- Contacteer:
[url=http://imageshack.us][img]http://img209.imageshack.us/img209/5329/forumonderschriftpz6.jpg[/img][/url]
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
- mini-biker15
- forum gebruiker
- Berichten: 910
- Lid geworden op: zo 03 jul 2005, 09:15
- Locatie: nieuwendijk
-
- spammer
- Berichten: 6479
- Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
- Locatie: friesland
- Rainman51
- forum gebruiker
- Berichten: 343
- Lid geworden op: za 04 dec 2004, 23:09
- Locatie: Brakel, België
- Contacteer:
idd je hebt hemRichard D schreef:Rainman bedoeld dat je goed kan aanvoelen wanneer je op het uiterste zit van de grip, dus dat je goed kan aanvoelen wanneer de bike begint te glijdenkleine_duivel schreef:en ik snap niet wat er bedoeld word met: "je weet neit wat hij onder je doet"?
Rainman51 [2e plaats Senior A 4Takt 2006]
[b]PASINI the bike to beat![/b]
4x Belgisch Kampioen 2000-2001-2003-2004
1x Nederlands Kampioen 2003
www.jarno51.tk
[img]http://users.telenet.be/jarno51/afbeeldingen-site/update-pic.jpg[/img]
[b]PASINI the bike to beat![/b]
4x Belgisch Kampioen 2000-2001-2003-2004
1x Nederlands Kampioen 2003
www.jarno51.tk
[img]http://users.telenet.be/jarno51/afbeeldingen-site/update-pic.jpg[/img]
-
- forum gebruiker
- Berichten: 572
- Lid geworden op: do 20 jan 2005, 17:28
- Locatie: witmarsum
- Contacteer:
4 takt heefd de kracht onder in zitten meer nm kracht dan een 2 takt nadelen met 4 takt met 1 cilinder in de racerij volgens mij toch wel veel kans op verbrannde kleppen of je riem knapt dan heb je ook een probleem 2 takt is gewoon veel hoogtoeriger maar kwa trek kracht kan je het vergeten tegen een 4 takt tenzij jij veel meer pks heb dan de 4 takt
[img]http://img151.imageshack.us/img151/3595/cooltext53289580ta6.gif[/img]
Bata b1 Special
WWW.VINCENT52.NL
Bata b1 Special
WWW.VINCENT52.NL
- Rainman51
- forum gebruiker
- Berichten: 343
- Lid geworden op: za 04 dec 2004, 23:09
- Locatie: Brakel, België
- Contacteer:
Klopt gedeeltelijk....vincent popma schreef:4 takt heefd de kracht onder in zitten meer nm kracht dan een 2 takt nadelen met 4 takt met 1 cilinder in de racerij volgens mij toch wel veel kans op verbrannde kleppen of je riem knapt dan heb je ook een probleem 2 takt is gewoon veel hoogtoeriger maar kwa trek kracht kan je het vergeten tegen een 4 takt tenzij jij veel meer pks heb dan de 4 takt
Idd 4takt heeft meer kracht onderin, maar kans op verbande kleppen is Nihil!
Ook knappen van de riem is onbestaande, vermits de PASINI 4takt uitgerust is met een Ketting als distributie naar de nokkenas. Zelfde makelij als de kettingen, en die kunnen heel wat kracht aan!
even ter info
PASINI RULES
Rainman51 [2e plaats Senior A 4Takt 2006]
[b]PASINI the bike to beat![/b]
4x Belgisch Kampioen 2000-2001-2003-2004
1x Nederlands Kampioen 2003
www.jarno51.tk
[img]http://users.telenet.be/jarno51/afbeeldingen-site/update-pic.jpg[/img]
[b]PASINI the bike to beat![/b]
4x Belgisch Kampioen 2000-2001-2003-2004
1x Nederlands Kampioen 2003
www.jarno51.tk
[img]http://users.telenet.be/jarno51/afbeeldingen-site/update-pic.jpg[/img]
-
- forum gebruiker
- Berichten: 574
- Lid geworden op: vr 25 feb 2005, 13:38
- Locatie: Geldermalsen
Iedereen heeft zijn eigen lievelingsmerk....ik ook PASINI
Diegene die Blata rijden vinden dat het beste merk en dat zal altijd zo blijven..
Maar hoe kun je nu zeggen welke het beste is...moeilijk.....qua snelheid kun je ze echt wel redelijk gelijk krijgen...alhoewel ik denk dat Bizeta net iets beter en sneller is...(Mijn Mening)
Het enige wat ik wel vreemd vind is dat de meeste tjechen zelf op een italiaanse machine rijden(Veel Polini)
Verder het vermogen en koppel van een 4t is al zooooooo veel om te doen geweest.....echt heel zielig allemaal.....ze zijn veel te snel werd er geroepen blablabla....
Geloof me als je echt 10 4t pekaas hebt en een goede coureur dan zou je misschien een 12 pk Bizeta bij kunnen houden
De 4takt is op indoorbanen wel heel sterk.....maar op de buitenbanen met het doorlopen verlies je toch echt wel terrein op de snelle 2t..
Dus ieder zijn eigen merk...of het nou een blata-polini-of wat dan ook is..
succes ermee(maar ik blijf bij Pasini )
Keus moet jezelf maken en je budget is ook erg belangrijk
Onderhoud 4t is vrijwel nihil ten opzichte 2t....kan ik je inmiddels mededelen
Diegene die Blata rijden vinden dat het beste merk en dat zal altijd zo blijven..
Maar hoe kun je nu zeggen welke het beste is...moeilijk.....qua snelheid kun je ze echt wel redelijk gelijk krijgen...alhoewel ik denk dat Bizeta net iets beter en sneller is...(Mijn Mening)
Het enige wat ik wel vreemd vind is dat de meeste tjechen zelf op een italiaanse machine rijden(Veel Polini)
Verder het vermogen en koppel van een 4t is al zooooooo veel om te doen geweest.....echt heel zielig allemaal.....ze zijn veel te snel werd er geroepen blablabla....
Geloof me als je echt 10 4t pekaas hebt en een goede coureur dan zou je misschien een 12 pk Bizeta bij kunnen houden
De 4takt is op indoorbanen wel heel sterk.....maar op de buitenbanen met het doorlopen verlies je toch echt wel terrein op de snelle 2t..
Dus ieder zijn eigen merk...of het nou een blata-polini-of wat dan ook is..
succes ermee(maar ik blijf bij Pasini )
Keus moet jezelf maken en je budget is ook erg belangrijk
Onderhoud 4t is vrijwel nihil ten opzichte 2t....kan ik je inmiddels mededelen
www.hf-racing.nl
- Rainman51
- forum gebruiker
- Berichten: 343
- Lid geworden op: za 04 dec 2004, 23:09
- Locatie: Brakel, België
- Contacteer:
je zal wel koppel bedoelen zeker?speedydevil schreef:Ik zeg ook ik zou eerder pasini kopen dan blata maar waarom rijden ze dan in dezelfde klasse als jullie zeggen dat de pasini meer koppen enz heeft
Wel het koppel is gewoon een eigenschap van een motor zoals vermogen.
Dus je moet beide zo hoog mogelijk krijgen.
Bij een 2takt kan je makkelijk het vermogen verhogen (PKs). maar minder het koppel. Bij een 4takt net andersom.
Daarom dat de 2takt en 4takt samen kan rijden, als er een goed compromis gevonden wordt.
bvb: de 8.5Pk 2takt 40cc is ongeveer gelijkwaardig met een 7.8 Pk 4takt 88cc.
en daar wringd het schoentje. het zoeken van de juiste compromis....
Rainman51 [2e plaats Senior A 4Takt 2006]
[b]PASINI the bike to beat![/b]
4x Belgisch Kampioen 2000-2001-2003-2004
1x Nederlands Kampioen 2003
www.jarno51.tk
[img]http://users.telenet.be/jarno51/afbeeldingen-site/update-pic.jpg[/img]
[b]PASINI the bike to beat![/b]
4x Belgisch Kampioen 2000-2001-2003-2004
1x Nederlands Kampioen 2003
www.jarno51.tk
[img]http://users.telenet.be/jarno51/afbeeldingen-site/update-pic.jpg[/img]
-
- nieuwe gebruiker
- Berichten: 20
- Lid geworden op: za 24 jun 2006, 21:44
- Locatie: Staphorst
sandmann schreef:nu deel ik voor een groot stuk uw mening hierover,
maar als instapmodel vind ik de blata super, en voor de
beginnende wedstrijdrijder ook.....
nu blata is waarschijnlijk motorisch even goed als polini en derg.
nu kwa baaneigenscappen geloof ik ook wel dat een passini of grc
beter is maar die kosten dan ook soms het dubbele.....
nu wou ik ook nog even kwijt dat er wel italiaanse stukken onder blata
gaan, want henb zelf een zocchi koppeling zitten die veeeel beter
is dan de oroginele
groetjes van een ex-brakelaar
een blata blokje is,volgens mij, lang niet zo goed als polini
ik rij zelf grc, maar kom vaak bij bert deroue, en heb daar al veel blata blokken open gezien. deze zijn mooier afgewerkt van binnen, en zeker niet slechter van kwaliteit! ook is het rijwielgedeelte voor ieder persoons gebonden, ik zit zelf beter op een grc, maar dat geld niet voor iedereen
GRC RR
modified #69
modified #69