Koppeling GP

Fabrieks bikes gerelateerde vragen - Factory bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Christafari

Koppeling GP

Bericht door Christafari »

Hier dan mn eerste vraag over de GRC GP. Er zullen er nog vele volgen ben ik bang :) :wink:

Ik wil vandaag mn koppeling wat af gaan stellen, ik heb t idee dat ie errug laat aangrijpt. De eerste vraag is of dit misschien in het karakter van de GP of GRC zit want dan hoef ik m niet af te stellen. Er heeft iemand op gereden die een stuk lichter is dan ik.
De tweede is of jullie nog tips hebben voor het afstellen. Helemaal uitdraaien en stapje voor stapje indraaien en weer proberen?

Tnx alvast!
Gebruikersavatar
RACERKE_74
forum gebruiker
Berichten: 321
Lid geworden op: wo 30 nov 2005, 14:12
Locatie: Helchteren-Limburg-Belgie
Contacteer:

Bericht door RACERKE_74 »

gewoon de koppeling laten zitten en de veerkes bijdraaien en op het juiste toerental laten pakken
[url]http://img151.imageshack.us/img151/5783/kopievannickyzh8.png[/img][/url]
MuK

Bericht door MuK »

standaard zit er in een GRC GP een 3-klauws niet verstelbare koppeling. bij jou zit er nu dus al een niet originele koppeling in.

*MuK
Christafari

Bericht door Christafari »

MuK schreef:standaard zit er in een GRC GP een 3-klauws niet verstelbare koppeling. bij jou zit er nu dus al een niet originele koppeling in.

*MuK
Oh, kijk, dat is nieuw voor me. Heb m nog niet open gehad maar volgens mij is het gewoon de BZM-koppeling die er in zit. En die is dus niet te verstellen? Dat zou helemaal goud zijn voor iemand met 2 linkerhanden zoals ik :wink:
Toch lijkt het alsof ie laat aangrijpt, of iig een groot moment van slip heeft...
MuK

Bericht door MuK »

standaard is het een 3-klauws polini koppeling. als er een BZM in zit is het dus al een andere koppeling. maar ik zou eerst even gaan kijken wat voor koppeling het is en in welke staat die is.

*MuK
Christafari

Bericht door Christafari »

De schoentjes die bij de koop erbij zaten zijn van BZM. Maar ik ga m idd ff uit elkaar halen. Heb ik weer wat te doen vandaag ;)
MuK

Bericht door MuK »

voeg me anders even toe op msn :)

*MuK
de winter
forum gebruiker
Berichten: 1952
Lid geworden op: vr 06 mei 2005, 17:51
Locatie: Baarland-Zeeland
Contacteer:

Bericht door de winter »

Zit toch normaal een 2-klauws polini koppeling in die wél verstelbaar is.. :?

http://img525.imageshack.us/my.php?imag ... rkt8pn.png

Die is tog orgineel(die met gele veren)

weet ook niet zeker hoor :oops:

En heb je toerenteller, zo niet zou ik keer rondje op kartbaan doen en dan kijken of je schoentjes kleiner zijn geworden.

Ga nou niet eerst kwartier mee rijden ofzow, want je kun ze binnen 5 minutjes oprijden!! Gewoon 1of2 rondjes en dan kijken.

suc6
TaiChi16
forum gebruiker
Berichten: 1201
Lid geworden op: di 14 mar 2006, 18:11

Bericht door TaiChi16 »

ik hoop dat je uitkijkt met rijden want mij is ongeveer precies hetzelfde gebeurt (... :evil: :x ...) en resultaat een totaal verbrijzelde koppeling probeer em goed af te stelle idd met eerst dicht dan btje bij btje weer aandraaien maar sonder er o pte rijden .


mzlz
Christafari

Bericht door Christafari »

Er zit een verstelbare BZM koppeling in. Ga dinsdag rijden bij vd ende, ff kijken hoe het voelt en goed kijken/ruiken bij de koppeling. Zo niet, ga ik m daar ff afstellen. Neem aan dat daar ook genoeg technische kennis aanwezig is :wink:
Polini-Michael
forum gebruiker
Berichten: 464
Lid geworden op: za 17 dec 2005, 21:56
Locatie: Den haag

Bericht door Polini-Michael »

Ben dinsdag ook bij vd ende en heb dan evt wel een goede toerenteller bij me

Gr
[quote="Blata-Patrick"]wie binn'n een kniene kop ! =B [/quote]
Gebruikersavatar
Maik WOOFER
forum gebruiker
Berichten: 244
Lid geworden op: di 20 dec 2005, 14:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Maik WOOFER »

Michael is er dus dan komt het vast wel goed ;) :D
Te koop [color=green]Blata Elite 14 WRS KIT[/color]; Bike kompleet + ongespoten zitje, tandwiel 6/7 en 66,68,70,72, Stage6 temp/toeremeter, speciale bok. ander filter, Hank koppeling, volledig nagekeken/gereviseerd door Bert.
Christafari

Bericht door Christafari »

Top! Tnx en tot dinsdag dan!
Christafari

Bericht door Christafari »

Tijdens het rijden vorige week klonk er een raar geluid uit mn koppelingshuis vandaan. Hebben daar de boel opengehaald en hoogstwaarschijnlijk zat er geen spietje in. Die heb ik gehaald, erin gezet, past perfect. Alleen nu zie ik bij stationair mn koppeling gewoon mee draaien en die slaat steeds tegen mn huis aan. Volgens mij zie ik zelfs vonkjes van het huis afkomen. Er is al n stuk weggesleten.

Rarara iemand een idee?
Nicolaas-racing

Bericht door Nicolaas-racing »

Mischien moet je ringetjes tussen de imbus bouten zetten die je koppelingshuis aan je carter bevestigen.

Probeer dat eens. 4 ringetjes per imbus bout. Als dat niet lukt eens kijken of de maten van het koppelingshuis en de koppeling zelf wel kloppen.
Plaats reactie