nieuwe koppeling

Fabrieks bikes gerelateerde vragen - Factory bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
ruud
forum gebruiker
Berichten: 3631
Lid geworden op: za 03 mei 2003, 12:11
Locatie: Motor: GRC RR

nieuwe koppeling

Bericht door ruud »

Hoi iedereen,
ik heb een vraag wat betreft mijn polini koppelings huis.
Ik heb vandaag een nieuwe polini koppeling gekocht,deze heb ik erin gezet als ik me koppelingshuis erop zet en de ketting erop leg hoor ik een schurend krassend geluid.Als ik de ketting er niet op leg en ik draai met mijn hand het koppelingshuis tandwiel rond dan hoor ik helemaal niets..Ik heb het huis er dus afgehaald en er zit iets of wat spelling op de lager :roll: maakt dit uit of komt dit omdat het huis en de koppeling gewoon in moeten slijten ?? Mijn idee zegt dat dit niet is maar ik twijfel eraan :roll:

Alvast dank voor jullie antwoorden :)
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

Tikt je koppelingshuis tegen je koppeling aan ?
Gebeurd wel vaker... dat het staal van je huis, tegen de kleine inbusboutjes van je koppeling aan komen (de inbusjes die het verst uitsteken)

Zo ja, iets van de inbuskopjes afhalen.

Dit euvel kun je meestal herkennen aan een pingelend / tikkend geluid.
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Gebruikersavatar
ruud
forum gebruiker
Berichten: 3631
Lid geworden op: za 03 mei 2003, 12:11
Locatie: Motor: GRC RR

Bericht door ruud »

Ãœntiej#21 schreef:Tikt je koppelingshuis tegen je koppeling aan ?
Gebeurd wel vaker... dat het staal van je huis, tegen de kleine inbusboutjes van je koppeling aan komen (de inbusjes die het verst uitsteken)

Zo ja, iets van de inbuskopjes afhalen.

Dit euvel kun je meestal herkennen aan een pingelend / tikkend geluid.
Juist jeroen dat doet hij idd ja zo,n pingel tik geluid,ik ga er meteen mee aan de slag bedankt :wink:
Gebruikersavatar
ruud
forum gebruiker
Berichten: 3631
Lid geworden op: za 03 mei 2003, 12:11
Locatie: Motor: GRC RR

Bericht door ruud »

Heb de inbusjes er even uitgedraait en de schoenen met een tapeje vast gemaakt maar ook zonder de inbusjes loopt hij aan een schuren krakend geluid ??? iemand die het weet :roll:
Gebruikersavatar
GRC-rr-2008
forum gebruiker
Berichten: 453
Lid geworden op: ma 21 jan 2008, 13:49
Locatie: limburg

Bericht door GRC-rr-2008 »

raakt je moer van de krukas je kom niet ?
grts jim
----=> GRC rrz 2008 <=----
[url=htpp://nl.netlog.com/jimgrcrrz][img]http://img258.imageshack.us/img258/4389/jimgrcrrzonderschriftcocd8.jpg[/img][/url]
Gebruikersavatar
Blatarac3r
forum gebruiker
Berichten: 608
Lid geworden op: do 16 aug 2007, 12:01
Locatie: Heteren
Contacteer:

Bericht door Blatarac3r »

Als je met de bike gaat lopen ( beide wielen opde grond) lijkt het dan alsof je remt? want dan moet je lager vervangen had ik ook
Sucks gas kicks ass
[img]http://img139.imageshack.us/img139/8832/bartminibikeonderschirfwn7.jpg[/img]


Mijn bike [url]http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21765[/url]
Gebruikersavatar
ruud
forum gebruiker
Berichten: 3631
Lid geworden op: za 03 mei 2003, 12:11
Locatie: Motor: GRC RR

Bericht door ruud »

Blatarac3r schreef:Als je met de bike gaat lopen ( beide wielen opde grond) lijkt het dan alsof je remt? want dan moet je lager vervangen had ik ook
jup ik denk dat dat het is hij loopt een beetje aan..net of je idd wat remt..
dankjullie voor de tips :wink:
Gebruikersavatar
Blatarac3r
forum gebruiker
Berichten: 608
Lid geworden op: do 16 aug 2007, 12:01
Locatie: Heteren
Contacteer:

Bericht door Blatarac3r »

Graag gedaan :P
Sucks gas kicks ass
[img]http://img139.imageshack.us/img139/8832/bartminibikeonderschirfwn7.jpg[/img]


Mijn bike [url]http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21765[/url]
Gebruikersavatar
DMZohrab
Moderator
Moderator
Berichten: 1068
Lid geworden op: do 28 feb 2008, 21:20
Locatie: zwolle

Bericht door DMZohrab »

Who
wat ruud beschrijft had ik helemaal op lelystad
ik merkte me bike telkens een stukje afremmen.
Toen zijn we naaar bert gegaan hij zij Mijn remschrijf beter aandraaien+dat mijn voor tandwiel was gebroken...
Bleek dus dat er niks was gebroken (ik vond het raar maarja nieuwe lagers.. wat bart ook all zij. Zal ik ook maar doen.. :idea:

Mvg Zohrab.
ragoen
forum gebruiker
Berichten: 119
Lid geworden op: ma 05 mei 2008, 09:29
Locatie: kneijnsplaat
Contacteer:

Bericht door ragoen »

wat voor lagers? krukas lagers? ik heb namelijk ook dat schurend geluid
HELP ME MET ME MINIBIKE PROBLEEM REGAGEER ALTIJD>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Gebruikersavatar
ruud
forum gebruiker
Berichten: 3631
Lid geworden op: za 03 mei 2003, 12:11
Locatie: Motor: GRC RR

Bericht door ruud »

ragoen schreef:wat voor lagers? krukas lagers? ik heb namelijk ook dat schurend geluid
ik wist niet dat je krukaslager in je koppelingshuis zat :roll: :lol: :lol:
De lager van de koppelings kom!! :wink:
Gebruikersavatar
Minibike-Tuner
forum gebruiker
Berichten: 1368
Lid geworden op: wo 06 dec 2006, 17:42
Locatie: Rijen, Noord-Brabant

Bericht door Minibike-Tuner »

Ik zou er ook idd een nieuw lagertje in doen :wink:
Als je de ketting erop legt, zit er natuurlijk wat spanning op. Daardoor
maakt hij geen geluid zonder de ketting.

Grtz.
Gebruikersavatar
ruud
forum gebruiker
Berichten: 3631
Lid geworden op: za 03 mei 2003, 12:11
Locatie: Motor: GRC RR

Bericht door ruud »

Hoi,
ben net even aan het sleutelen geweest en ik denk niet dat het aan het huis ligt hij doet het volgende:
ketting alles ligt erop ik heb wat van de 2 kleine inbusjes van de koppeling waar de veren mee vast zitten afgeveild paar keer eroverheen gegaan.Je hoort echt een ijzer op ijzer geluid..het rare is als ik aan de trekstarter zijn er 3 fase,s: 1 waar het geluid heel erg aanwezig is,de 2e een klein beetje aanwezig,en de 3e geen aanwezigheid van het geluid :roll: nu is het dus erg raar ligt het dan toch aan die inbusjes die de kom raken ?? :roll:
Gebruikersavatar
GRC-rr-2008
forum gebruiker
Berichten: 453
Lid geworden op: ma 21 jan 2008, 13:49
Locatie: limburg

Bericht door GRC-rr-2008 »

ruud schreef:Hoi,
ben net even aan het sleutelen geweest en ik denk niet dat het aan het huis ligt hij doet het volgende:
ketting alles ligt erop ik heb wat van de 2 kleine inbusjes van de koppeling waar de veren mee vast zitten afgeveild paar keer eroverheen gegaan.Je hoort echt een ijzer op ijzer geluid..het rare is als ik aan de trekstarter zijn er 3 fase,s: 1 waar het geluid heel erg aanwezig is,de 2e een klein beetje aanwezig,en de 3e geen aanwezigheid van het geluid :roll: nu is het dus erg raar ligt het dan toch aan die inbusjes die de kom raken ?? :roll:
heb je nou al gekeken of je moer d ekom ni raakt ?
----=> GRC rrz 2008 <=----
[url=htpp://nl.netlog.com/jimgrcrrz][img]http://img258.imageshack.us/img258/4389/jimgrcrrzonderschriftcocd8.jpg[/img][/url]
Gebruikersavatar
ruud
forum gebruiker
Berichten: 3631
Lid geworden op: za 03 mei 2003, 12:11
Locatie: Motor: GRC RR

Bericht door ruud »

GRC-rr-2008 schreef:
ruud schreef:Hoi,
ben net even aan het sleutelen geweest en ik denk niet dat het aan het huis ligt hij doet het volgende:
ketting alles ligt erop ik heb wat van de 2 kleine inbusjes van de koppeling waar de veren mee vast zitten afgeveild paar keer eroverheen gegaan.Je hoort echt een ijzer op ijzer geluid..het rare is als ik aan de trekstarter zijn er 3 fase,s: 1 waar het geluid heel erg aanwezig is,de 2e een klein beetje aanwezig,en de 3e geen aanwezigheid van het geluid :roll: nu is het dus erg raar ligt het dan toch aan die inbusjes die de kom raken ?? :roll:
heb je nou al gekeken of je moer d ekom ni raakt ?
Hey,
als de moer hem zou raken zou hij het na mijn idee hele tijd moeten doe he kwa geluid :roll: of zie ik dit nu vekeerd?
Plaats reactie