Welke ketting? 2

Fabrieks bikes gerelateerde vragen - Factory bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
john-motorsport
forum gebruiker
Berichten: 55
Lid geworden op: za 19 apr 2008, 16:08
Locatie: Gennep

Welke ketting? 2

Bericht door john-motorsport »

Ik denk dat ik het ketting probleem heb opgelost!
Aangezien een tuner tegen mij heeft gezegd dat hij per seizoen 2 kettingen gebruikt wist ik zeker dat ik iets fout deed.
En eigenlijk heeft iemand (ik denk dat het Adje is geweest) het mij al een tijdje geleden gezegd.
Mijn zoon reed altijd met een GRC 6 tandwiel voor. En wat blijkt: het asje van een GRC 6je is te dik waardoor de ketting niet op het tandwiel(rolletjes) loopt maar op de schakels.
Met als gevolg een raar afgesleten tandwiel en vervormde schakels waardoor de ketting knikjes ging vertonen en niet meer soepel liep, de ketting ging daardoor steeds strakker staan.
Dus ik het tandwieltje in de draaibank ingespannen en met een klein slijpschijfje (dremel) het asje zover kleiner gemaakt tot ik zeker wist dat de schakels het asje niet meer raakten.
Vandaag de proef op de som: Training anac (overigens met nieuwe ketting en gemodificeerd tandwiel voor).
Thuis gekomen de ketting draait soepeler dan ooit te voor (zo soepel had ik nog niet meegemaakt).
Ik heb begrepen dat dit alleen maar zo is met een GRC 6 tandwiel en niet met die van Bizeta. Andere merken heb ik nog niet gebruikt dus daar kan ik niets over vertellen.
Er is mij op het forum ( ik weet even niet door wie) om Silkolene pro chain te gebruiken als smeermiddel maar daar kon ik niet snel aan komen, ik was bij Bert en hij zij dat Molykote MKL-N het meeste werd gebruikt en ook door hem zelf.

In ieder geval zijn mijn ketting problemen opgelost.

Nogmaals bedankt voor al jullie reacties

Groeten

John
Niet meer Pk's maar sneller!!!
Sean van Bergem Standaard 40 GRC mix 3e plaats 2011
Sean van Bergem Open 40 (15mm dellorto i.v.m. gewicht)DM telai FactoryR Kampioen 2012 in 7 wedstrijd dagen!!
Gebruikersavatar
De Hakker
forum gebruiker
Berichten: 566
Lid geworden op: vr 15 sep 2006, 18:34
Contacteer:

Re: Welke ketting? 2

Bericht door De Hakker »

Ik rij ook met een grc 6 voortandwiel alleen m10 maar ik heb net eens gekeken maar ik heb daar geen last van.
Afbeelding
---------------------
DM GP1 FACTORY BZM SANDRO
DM GP1 MINI CAS
POLINI 910 CARENNA DANI
DM FACTORY R 50CC IAME VICTOR
john-motorsport
forum gebruiker
Berichten: 55
Lid geworden op: za 19 apr 2008, 16:08
Locatie: Gennep

Re: Welke ketting? 2

Bericht door john-motorsport »

Het is alleen voor een GRC tandwiel met M8 want het is gemonteerd op een polini bell andere maten ben ik niet mee bekend dus is dat misschien anders.
Groeten

John
Niet meer Pk's maar sneller!!!
Sean van Bergem Standaard 40 GRC mix 3e plaats 2011
Sean van Bergem Open 40 (15mm dellorto i.v.m. gewicht)DM telai FactoryR Kampioen 2012 in 7 wedstrijd dagen!!
Plaats reactie