Koppelingshuis Polini

Fabrieks bikes gerelateerde vragen - Factory bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Ducati

Koppelingshuis Polini

Bericht door Ducati »

Hallo,

Ik kreeg vandaag me nieuwe koppelingshuis binnen.

Toen ik de koppelingskom wou draaien viel me meteen op hoe stroef dat gaat.
Me ouwe koppelingskom geef je een tikje en die draait best lang door (meerdere rotaties).
Bij me nieuwe koppelingshuis+kom als ik daar een tikje tegenaan geef om te draaien maakt die nog niet eens 1 volledige draai.
Ook nu ik hem geinstalleerd hem vind ik het maar stroef gaan.

Kan iemand mij vertellen als een nieuwe koppelingskom zo stroef hoort te draaien ?
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Re: Koppelingshuis Polini

Bericht door Carlos Keutel »

Ducati schreef:Hallo,

Ik kreeg vandaag me nieuwe koppelingshuis binnen.

Toen ik de koppelingskom wou draaien viel me meteen op hoe stroef dat gaat.
Me ouwe koppelingskom geef je een tikje en die draait best lang door (meerdere rotaties).
Bij me nieuwe koppelingshuis+kom als ik daar een tikje tegenaan geef om te draaien maakt die nog niet eens 1 volledige draai.
Ook nu ik hem geinstalleerd hem vind ik het maar stroef gaan.

Kan iemand mij vertellen als een nieuwe koppelingskom zo stroef hoort te draaien ?
Nou nieuwe lagers hebben nog wel eens de nijging om stroef te draaien, Waarschijnlijk gaat dit zo een keer over, Maar ik heb niet gigantisch veel verstand van polini's, het kan ook dat je lager kapot is of zo, Dan moet je toch ffkes informeren bij het bedrijf waar je hem gekocht hebt, mischien zitten er kierringen in dat lager (omdat het een droog lager is, daar mag geen vuil tussen komen) Die nog niet soepel zijn ingedraait. Waarschijnlijk is er niets aan de hand, Als je lager kapot is dan knierst en kraaktie meestal.
Jah zo is het.
Ducati

Re: Koppelingshuis Polini

Bericht door Ducati »

Dan moet je toch ffkes informeren bij het bedrijf waar je hem gekocht hebt, mischien zitten er kierringen in dat lager (omdat het een droog lager is, daar mag geen vuil tussen komen) Die nog niet soepel zijn ingedraait. Waarschijnlijk is er niets aan de hand, Als je lager kapot is dan knierst en kraaktie meestal.
Bedankt voor je reactie.

Ik heb het bedrijf gebeld waar ik de koppeling vandaan heb alleen die gast zit nu ergens in lelystad dus dat schiet ook niet op.


Ook nu ik alles in mekaar heb zitten vertrouw ik het niet.
Ik heb nog nooit gehad dat me achterwiel zo zwaar ging als je het wou/wil ronddraaien.
Het lijkt wel als me remmen zwaar aanlopen maar het ligt toch echt aan de koppelingskom.
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Re: Koppelingshuis Polini

Bericht door Carlos Keutel »

Ducati schreef:
Dan moet je toch ffkes informeren bij het bedrijf waar je hem gekocht hebt, mischien zitten er kierringen in dat lager (omdat het een droog lager is, daar mag geen vuil tussen komen) Die nog niet soepel zijn ingedraait. Waarschijnlijk is er niets aan de hand, Als je lager kapot is dan knierst en kraaktie meestal.
Bedankt voor je reactie.

Ik heb het bedrijf gebeld waar ik de koppeling vandaan heb alleen die gast zit nu ergens in lelystad dus dat schiet ook niet op.


Ook nu ik alles in mekaar heb zitten vertrouw ik het niet.
Ik heb nog nooit gehad dat me achterwiel zo zwaar ging als je het wou/wil ronddraaien.
Het lijkt wel als me remmen zwaar aanlopen maar het ligt toch echt aan de koppelingskom.
Nee dat kan idd niet goed zijn (haha lol iemes die ik ken zit nu ook in lelystad, Daar hebben ze een wedstrijd) Maar kon die vent niet zeggen wat er mis was? anders vraag je het morgen :wink:
Jah zo is het.
Ducati

Bericht door Ducati »

Gooi hier maar slotje op want ik stuur de bende terug.
Ik heb me ouwe koppeling er alweer ingezet + koppelingshuis.

Ik heb ook geen zin meer om te gaan investeren in me bike .
Nog effe paar maandjes doorsparen en ik kan een nieuwe bike ophalen.
Gesloten