lachas op minibike?

Fabrieks bikes gerelateerde vragen - Factory bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
steurtje
Moderator
Moderator
Berichten: 2073
Lid geworden op: do 11 nov 2004, 18:35
Locatie: Kwadendamme
Contacteer:

Bericht door steurtje »

wat is kartbenzine nouw weer ja wat in een kartzit maar dat lijkt mij gewoone benzine of niet soms?
schillie

Bericht door schillie »

zoals ik al zei dit is mijn kitje wat op me scooter zit nu

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Lelyracing

Bericht door Lelyracing »

Carlos Keutel schreef:
Lelyracing schreef:ik heb een wedstrijd auto da op 16 % methanol loopt
ook wel nitro methaan genoemd
draait zo een 40.000 tpm dus lijkt me nooit zo slim op in je minibike te gooien das 2 meter rijden en een vastloper :D
Afbeelding

dat is de methanol die ik gebruik lekker mooi blauw van kleur :D
wat het leuke is dat is dat ze dit ook in de nascar gebruiken en je ziet wel eens van die mannetjes ( monteurs ) rond rennen en zwaaien en gek doen , dan staan ze gewoon in de hens want je ziet de vlammen niet alleen de damp :twisted:
jah maar een max opgefokte nascar en een minibike is toch heel wat anders :D Je kunt (zoals je al liet zien>16% ) Het spul ook doseren, dus dat kan geen kwaat, waar haal je dat mooie blauwe spul :D ?
in de modelbouwwinkel he :D
@ markie tja 10 eurie ong per liter
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

Lelyracing schreef:
Carlos Keutel schreef:
Lelyracing schreef:ik heb een wedstrijd auto da op 16 % methanol loopt
ook wel nitro methaan genoemd
draait zo een 40.000 tpm dus lijkt me nooit zo slim op in je minibike te gooien das 2 meter rijden en een vastloper :D
Afbeelding

dat is de methanol die ik gebruik lekker mooi blauw van kleur :D
wat het leuke is dat is dat ze dit ook in de nascar gebruiken en je ziet wel eens van die mannetjes ( monteurs ) rond rennen en zwaaien en gek doen , dan staan ze gewoon in de hens want je ziet de vlammen niet alleen de damp :twisted:
jah maar een max opgefokte nascar en een minibike is toch heel wat anders :D Je kunt (zoals je al liet zien>16% ) Het spul ook doseren, dus dat kan geen kwaat, waar haal je dat mooie blauwe spul :D ?
in de modelbouwwinkel he :D
@ markie tja 10 eurie ong per liter
Woooow! dat ga ik me halen! Ff kijken waar er hier eentje in de buurt ligt, Nu nog de formule opzoeken, ik post hem wel als ik hem heb gevonden.
Jah zo is het.
Lelyracing

Bericht door Lelyracing »

je moet wel oppassen met welke nitro je te maken hebt
ik heb namelijk coolpower zoals je op de foto gezien hebt
hier zitten geen waterstofmoleculen in dus nooit aanslag op je motor :D
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

als je het goed wilt doen:

Brommer op nitromethaan


Benodigdheden:

· euro 95 650ml
· nitromethanol(12%) 300 ml
· loodvervanger 15ml
· viscositeitverhogend middel 10ml
· speciale olie 25ml

Instructies:

Als je dan al die dingen hebt dan moet je ermee aan de gang.Zo moeilijk is dat niet omdat
ik je nu alle instructies zal geven.
Zorg dat je nooit of te nimmer zomaar te nitro in je tank gooit,want dan gaat het zeker mis!
Neem een gewone plastic fles en vul deze voor 65% met benzine. Dus als we een liter-fles nemen dan gaat daar dus 650cc euro 95 in.Vervolgens doen we er nitro(12%)bij met ongeveer 300 ml.
Dus dan hebben we een fles met ongeveer 4% nitro.Dit is eigenlijk te veel maar het mengsel wordt nog een keergemengd doordat het later in de tank komt.Vervolgens doen we 15ml loodvervanger erbij en 10ml viscositeitverhogend middel en 25mlvan de speciale olie.Je moet ervoor zorgen dat het zo een beetje in die verhoudingen bij elkaar komt.
Ik zal als voorbeeld een brommer nemen.Ik neem een brommer die een tankinhoud heeft van 5 liter.We zorgen dat er in de tank nog een halve liter zit.
Eerst moet de motor warm zijn gelopen.Pas als de motor redelijk warm is kan het nitro-mengselerin worden gedaan.En dan kan het feest beginnen!

als je gewoon pure nitro inflikkert dan krijgt je scooter per cc 1 pk, dus 50cc - 50pk en daar zijn de blokken niet op berekent. en het komt omdat hij dan harder gaan lopen omdat de ontbranding heviger is, je krijgt inplaats van: knal....knal..knal krijg je: KNAL...KNAL...KNAL
en de viscositeitverhogend middel en de speciale olie zorgen er voor dat je cilinder niet kapot gaat, je cilinder wordt namelijk gloeiend heet. en normale olie is niet tegen die temp. bestand en de olie verbrand dan en smeert niet meer. daarom die speciale olie met de viscositeit verhogende middel. hij zal wel niet meer stationai lopen dus moet je elke keer een beetje met het gas spelen.

dit is getest op een kreidler die eerst perfect reed en 80km/h liep. toen ze het er in hadden gedaan, liep de kreidler 120km/h en trok van de 0-100 in 6,3 sec. gevolgen wel: het blok (met name de as van het voortandwiel) kon het niet aan, en er zat later erg veel speling op... voor de rest alles in orde.

dit vond ik ergens op een forum over scooters, klinkt wel goed :D Ik ga er zeker werk van maken.
Jah zo is het.
Lelyracing

Bericht door Lelyracing »

het is nooit goed om nitro te mengen een daar op te gaan rijden dus ik zou het lekker afraden aan iedereen die denkt dat hij er sneller op gaat , dat gaat hij overigens wel maar je zult er de nadelen snel van merken..
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

Lelyracing schreef:het is nooit goed om nitro te mengen een daar op te gaan rijden dus ik zou het lekker afraden aan iedereen die denkt dat hij er sneller op gaat , dat gaat hij overigens wel maar je zult er de nadelen snel van merken..
Laten we nu niet kinderachtig worden. Er staat toch in dat het niet zonder risico is? Het is gewoon voor de mensen die het willen proberen. Als je het volgens deze formule doet, en je vervangt de zuiger regelmatig (zuigerveren) Dan kan het echt geen kwaad.
Jah zo is het.
Lelyracing

Bericht door Lelyracing »

dat zei ik helemaal niet ik bedoelde hiermee de mensen die een chineesje kopen om lekker lol mee te hebben ...
mensen die alleen denken van tja das een goede manier om hem sneller te laten lopen zoals jij zei van die zuigers vervangen kan wel maar er zijn ook mensen die dit niet weten en dat niet doen nou dan is de pret toch snel over?
Gast

Bericht door Gast »

he ff een vraag :?
jij hebt wel lachas op je scooter MAAR gebruik je dat op de openbare weg :shock:
en als je 1 keer woord aangehouden door politie ben je vlik de................ :P
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

Lelyracing schreef:dat zei ik helemaal niet ik bedoelde hiermee de mensen die een chineesje kopen om lekker lol mee te hebben ...
mensen die alleen denken van tja das een goede manier om hem sneller te laten lopen zoals jij zei van die zuigers vervangen kan wel maar er zijn ook mensen die dit niet weten en dat niet doen nou dan is de pret toch snel over?
Ok, dat klopt, Dus mensen, nitromethaan mengen kan, Maar je moet wel alles goed in de gaten houden en de zuiger af en toe ff vervangen als dit nodig is.
Jah zo is het.
schillie

Bericht door schillie »

lucasb schreef:he ff een vraag :?
jij hebt wel lachas op je scooter MAAR gebruik je dat op de openbare weg :shock:
en als je 1 keer woord aangehouden door politie ben je vlik de................ :P
ik rij niet met me scooter op de openbare weg heel soms in de polder om aftestellen hij is voornamelijk bedoeld voor meetings en als wijze pikkies van 16 me willen uitdagen en wat centen neerleggen dan wil ik nog wel is de weg op en ja als ik politie tegen kom dan is het weg wezen en anders zie ik hem niet meer terug maar ja dat is me eigen risico toch :wink:
Gast

Bericht door Gast »

ja maar niet slim :P

maar vind het wel vet dat je er geld mee verdien :shock:
schillie

Bericht door schillie »

nou het zijn niet gruwlijke bedragen ofzo hoor als je dat denkt 20 ofzo meer willen ze niet :D
Gast

Bericht door Gast »

maar win je nou altijd? :?
Plaats reactie