Stamas 50 cc afstelling?????

Fabrieks bikes gerelateerde vragen - Factory bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
double minibike
forum gebruiker
Berichten: 574
Lid geworden op: vr 25 feb 2005, 13:38
Locatie: Geldermalsen

Stamas 50 cc afstelling?????

Bericht door double minibike »

Dag minibikers.

Had even een vraagje met betrekking tot de beste afstelling gemiddeld genomen dan.

Mijn koppeling pakt op 8500 rpm aan en hij rijdt er redelijk snel vandoor maar krijg dan toch een heel klein dipje voordat hij weer doortrekt
""hij sputtert ook enkele keren tijdens het dipje"" wel maar heel kort een keer of 2/3

Ik rijdt met een 6 tands voor en een 69 tands achter zit standaard op de bizeta 50 cc.

Op topsnelheid zit ik momenteel rond de 13000 rpm.

Nu is mijn vraag wie heeft er nog tips of suggesties m.b.t de afstelling om het rijgenot nog beter te maken.

Zoals de meesten wel willen wil ik hem in een lijn doorhebben naar de top zonder dip of gesputter maar ja hoe!!

Ben zelf geen leek in de afstelling maar tips zijn altijd makkelijker

P.S deze week ga ik er een iets grotere sproeier in testen de bougie is donkerbruin (koffie met niet al te veel melk zeg maar)
of ik zet mijn gasnaald een standje lager.

Maar okey wie mij kan helpen graag.

Groetjes een toch al tevreden rijder.
nismocoupe

Bericht door nismocoupe »

die sproeier kan er veel aan doen evenals de afstelling van de gasnaald dat laatste heb ik nog niet gedaan maar je moets soms de gulden middenweg zoeken en beetje testen de bougie moet bij een goede afstelling beetje ros/bruin zien dacht ik :oops:

greetz
bms racing team holland

koppeling afstelen

Bericht door bms racing team holland »

als ik jou was zou ik de kopeling gewoon wat later zeten een bzita blok kan wel 8500 9000 toeren hbeen voor dat hij de koppeling pakt anders moet je hem effe op de testbank zeten en kijken waar je powerband begint en hbm daar op afstelen snapie \:D/
Plaats reactie