goede koppeling?

Fabrieks bikes gerelateerde vragen - Factory bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
schwalbe
forum gebruiker
Berichten: 52
Lid geworden op: di 21 jun 2005, 19:42

goede koppeling?

Bericht door schwalbe »

hallo ,ik heb een polini carena 6.2pk watergekoeld.prima ding.alleen even een vraagje.ik heb een standaard koppeling en ongeveer afgesteld dat ie op 7000rpm aangrijpt.maar als ik nu afrem voor een bocht laat de koppeling meteen weer los.als ik dan weer gas ga geven later pakt ie hem wel weer meteen maar een beetje te.waardoor ik al meerdere keren der af ben gelanceerd.wel spectaculair natuurlijk maar kan wel prijzig worden zo allemaal.is er een andere koppeling die niet in ene keer loslaat zonder gas of heb ik hem gewoon verkeerd afgesteld.bedankt alvast.
schroefje

Re: goede koppeling?

Bericht door schroefje »

schwalbe schreef:hallo ,ik heb een polini carena 6.2pk watergekoeld.prima ding.alleen even een vraagje.ik heb een standaard koppeling en ongeveer afgesteld dat ie op 7000rpm aangrijpt.maar als ik nu afrem voor een bocht laat de koppeling meteen weer los.als ik dan weer gas ga geven later pakt ie hem wel weer meteen maar een beetje te.waardoor ik al meerdere keren der af ben gelanceerd.wel spectaculair natuurlijk maar kan wel prijzig worden zo allemaal.is er een andere koppeling die niet in ene keer loslaat zonder gas of heb ik hem gewoon verkeerd afgesteld.bedankt alvast.
of je past je rij stijl aan :roll:
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Re: goede koppeling?

Bericht door TnTnelis »

schwalbe schreef:hallo ,ik heb een polini carena 6.2pk watergekoeld.prima ding.alleen even een vraagje.ik heb een standaard koppeling en ongeveer afgesteld dat ie op 7000rpm aangrijpt.maar als ik nu afrem voor een bocht laat de koppeling meteen weer los.als ik dan weer gas ga geven later pakt ie hem wel weer meteen maar een beetje te.waardoor ik al meerdere keren der af ben gelanceerd.wel spectaculair natuurlijk maar kan wel prijzig worden zo allemaal.is er een andere koppeling die niet in ene keer loslaat zonder gas of heb ik hem gewoon verkeerd afgesteld.bedankt alvast.
Klinkt naar, maar het is inderdaad je rij stijl.

Even de basis, die je waarschijnlijk weet.

Je rijd op een bocht af, je remt VOOR de bocht, en geeft in de bocht weer gas, en bij het uitrijden, zoveel mogelijk.

Ik denk dat je dit wel wist, maar toch uit je verhaal op te halen doe je dit niet. Want je koppeling komt los van de schaal, en dat moet juist niet gebeuren, je moet ervoor zorgen dat je genoeg gas geeft dat je koppeling nog aangrijpt, en dat als je volgas geeft hij niet klapboem oppakt, maar al aangegrepen heeft.

Het woord mogelijk is natuurlijk, dat als jij heel langzame bocht pakt en je geeft volgas, ja dan is het duidelijk dat je eraf schiet.

En als je dit heb toegapast en het blijft, dan zou je je koppeling bij een lager toerental kunnen laten opppakken, maar dit is natuurlijk zonde van je wegrij snelheid.

Niels
schwalbe
forum gebruiker
Berichten: 52
Lid geworden op: di 21 jun 2005, 19:42

Bericht door schwalbe »

hmm.ok bedankt.ga er de volgende keer aan werken.ik heb helaas niet al te veel tijd om te rijden in het weekend maar het komt goed bedankt.
Plaats reactie