125cc onder minibike

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Gast

125cc onder minibike

Bericht door Gast »

Hoi mensen.
Na lang weggeweest ben ik weer terug.
Ik heb pas aan een 180cc gesleuteld en nu begint het sleutel gevoel weer een beetje te kriebelen. Ik heb nu dus een leuk chinees minibikeje hier staan. En ik heb nog een 125cc scooter blok liggen. Het blok heeft achter een schijfrem en loopt ong. 135 km/u. Nu was mijn plan zelg een framepje in elkaar te laten lassen en hier dus dat blok onder te hangen.
Moet mogelijk zijn tog?
Nu is mijn vraag heeft iemand ooit een snel blok onder zijn mini gehad wat egt over de 100 ECHTE kilometers per uur gaat? En ik wil dus de kappen van mijn chineesje gaan gebruiken.
Wie denkt dat dit project kan gaan lukken en wie vind het verspilde moeite?
Groeten lorenzo
minibike rulez
forum gebruiker
Berichten: 370
Lid geworden op: zo 09 mar 2003, 23:01
Locatie: udenhout
Contacteer:

Bericht door minibike rulez »

je bent niet de eerste :arrow:

Afbeelding

Maar is levensgevaarlijk om daarop te rijden.
Als je al weet wat motorrunner doet dan weet je vast ook wel wat dat onder minibike doet :roll:
Zelfbouw 911
Nieuwe zelfbouw kriebels

check mijn mini op:[url]http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=661&start=0[/url]
Nieuwe zelfbouw:[url]http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=15013[/url]
Gebruikersavatar
royal
forum gebruiker
Berichten: 906
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 16:01
Locatie: Bladel

Bericht door royal »

Waarom zou je er niet mee kunnen rijden? Er zijn toch ook zelfbouw mini's van 18pk. Een vario-overbrenging is wel iets ander daar ben ik het wel mee eens, dus het zal wel een raket zijn.

Je moet wel ff kijken dat ja plat genoeg door de bocht kunt met dat ding, misschien dat dit wel mee valt doordat het achterwiel vrij groot is ten opzichte van een gewone minibike.
Dus uitlaat misschien onder buddy door als dat past scheelt ook.

Het blok moet wel een beetje onder de mini zitten vind ik en niet zoals die groene scooter-mini hierboven. Alleen, waar laat je je voeten dan weer :lol:

Er moet wel een tussenweg voor alles te vinden zijn lijkt me.
Ben benieuwd, ik krijg meteen zin om weer aan het bouwen te gaan!
Gebruikersavatar
mini-biker15
forum gebruiker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 03 jul 2005, 09:15
Locatie: nieuwendijk

Bericht door mini-biker15 »

Zoiets was ik ok al van plan ooit nog eens te maken...(krijg nog een scooterblok erbij als ik me scooter op ga halen)

Maar gaat dat niet zenuwachtig rijde?? groot achterwiel en klein voorwiel. En met zoiets moet je geen bochtjes gaan nemen maar gewoon alleen sprinten en rechtdoor rijden :lol:
wilt weer een minibike :P
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

Je kan het wel bouwen

Denk er wel aan dat je alles goed opbouwd, foutjes kan je je naar mijn mening niet veroorloven.

Verstevig je frame, in principe is het beter een eigen frame te bouwen. Omdat de chinese framepjes hier NIET sterk genoeg zijn ( ze hebben soms al moeite met het menselijk gewicht , laat staan de motorkracht die dit gaat produceren ).

Juiste constructie is belangrijk ( veel driehoek vormen )

Bochten zul je er niet mee kunnen maken... dus hij zal wel erg geschikt zijn voor de sprints ! ( zoals de minibike op de foto hierboven ).

Succes,
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

Hey ,

Met een vario overbrenging zal helemaal erg reageeren :!:

Zonder de juiste rijderskunsten zal het wel moeilijk worden maar voor de lol zal het zeker leuk zijn ..
Ik zit zelf ook in de snelle scoots maar als je blokje net zo zal reageeren als onze scoots dan kan je er bijna niet op rijden :wink:

Je zal goed moeten kijken naar de stevigheid van het frame zoals untiej al zei en je moet ook gigantisch veel rekening houden met het feit dat je zo veel vermogen hebt dat je veel auto wheely zal hebben dus er naar voren hellen zal niet erg zijn enz enz

Zal zeker wel gaaf zijn :!: leuk voor op meetings e.d.

*Lg*
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Gast

Bericht door Gast »

hoi mensen.
Wow dat ding is vet :D
Precies hoe ik ut wilde maken.
Het is gewoon voor rechte stukken niet voor bochten.
Ziet er allemaal egt heel vet uit. Vandaag was de 180cc scooter af.
Das NIET normaal hoe ziek hard dat gaat.
Stiekem een stukje geprobeert zonder helm :oops: maarja das egt een ervaring opzich. Voor die ene member die zei dat er tog ook blokjes met 18PK rondrijden.... Geloof me die houden 180cc nog niet voor de helft bij.
Groeten lorenzo
TaiChi16
forum gebruiker
Berichten: 1201
Lid geworden op: di 14 mar 2006, 18:11

Bericht door TaiChi16 »

hahahha w000t ik hou van snelheid gek ik ken ook een gast hier in zoetermeer die bouwt ** erge scoobies gek !! :shock: rond de 23/25 pk's ofzo ook voor sprints gaat egt ziek hard,
maar onder een minibike oehhh siet er egt gaaf uit ik sou wel een 3 dubbele motorpak aandoen mogt je valle :P want dan ben je best wel ehhh...nokkie :wink:
Gebruikersavatar
mini-biker15
forum gebruiker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 03 jul 2005, 09:15
Locatie: nieuwendijk

Bericht door mini-biker15 »

l0renz00 schreef:hoi mensen.
Wow dat ding is vet :D
Precies hoe ik ut wilde maken.
Het is gewoon voor rechte stukken niet voor bochten.
Ziet er allemaal egt heel vet uit. Vandaag was de 180cc scooter af.
Das NIET normaal hoe ziek hard dat gaat.
Stiekem een stukje geprobeert zonder helm :oops: maarja das egt een ervaring opzich. Voor die ene member die zei dat er tog ook blokjes met 18PK rondrijden.... Geloof me die houden 180cc nog niet voor de helft bij.
Groeten lorenzo
IK heb weleens paar filmpjes gezien waar zon snelle sprintscooter er zon 180 ding uitreed :P weet niet of het serieus was maar tog
wilt weer een minibike :P
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

l0renz00 schreef:hoi mensen.
Wow dat ding is vet :D
Precies hoe ik ut wilde maken.
Het is gewoon voor rechte stukken niet voor bochten.
Ziet er allemaal egt heel vet uit. Vandaag was de 180cc scooter af.
Das NIET normaal hoe ziek hard dat gaat.
Stiekem een stukje geprobeert zonder helm :oops: maarja das egt een ervaring opzich. Voor die ene member die zei dat er tog ook blokjes met 18PK rondrijden.... Geloof me die houden 180cc nog niet voor de helft bij.
Groeten lorenzo
180 cc runner is redelijk traag , de scooter is met een goede snelle scoot eruit te rijden :wink: ik heb ook wel is zo'n runner gehad maar reageerd als een stnd. scooter alleen loopt het wat sneller :wink:

En jij hebt een 125cc en geen 180cc en dat is al helemaal een verschil .. wat jij hebt is zeker een mina blok ? of oud type pia ?

*Lg*
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Viper62

Bericht door Viper62 »

TaiChi16 schreef:hahahha w000t ik hou van snelheid gek ik ken ook een gast hier in zoetermeer die bouwt ** erge scoobies gek !! :shock: rond de 23/25 pk's ofzo ook voor sprints gaat egt ziek hard,
maar onder een minibike oehhh siet er egt gaaf uit ik sou wel een 3 dubbele motorpak aandoen mogt je valle :P want dan ben je best wel ehhh...nokkie :wink:
hehe, ben vorig jaar met de scoter naar speelmansplaten geweest, daar waren honderden van die 20+ pk scooter :lol:
Gebruikersavatar
perry1990
forum gebruiker
Berichten: 1022
Lid geworden op: wo 22 feb 2006, 22:21
Locatie: *geen sponsor*
Contacteer:

Bericht door perry1990 »

lijkt mij ook wel vet om op ofecieele meeting te zijn van scooter sprintjes en ik op zown ding hun er alemaal uitblazen stukki op me achterwiel
Groeten perry

[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=11651][img]http://img344.imageshack.us/img344/5922/afbeelding002gb9.jpg[/img][/url]
Plaats reactie