Binnenbanden en puchnaven

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Gast

Binnenbanden en puchnaven

Bericht door Gast »

Nu heb ik een minibike met voor een steekwagenbandje en een binnenbandje van een voorwiel van een grasmaaier.
Dat blijft goed heel.

Achter had ik een voorband van een grasmaaier en een binneband van een grasmaaier.
Dat bleef ook goed heel alleen ging het ventiel lekken.
Dus ik heb dat binnenbandje vervangen met een steekwagenbinnenbandje.

4 rondjes mee gereden en toen met een gigantische slinger tot stil stand gekomen... bandje bijna middendoor gescheurd. Ik had de rem ook iets te strak afgesteld misschien want de remvoetjes liepen een beetje aan maar dan nog.
Mijn Minibike:
Afbeelding

Met wat voor binnenbandjes rijden jullie en waar kan ik ze krijgen. Kun je ze gewoon bij je brommershop bestellen?

Ik moet er niet aan denken wat er gebeurt als mijn voorband kapot gaat :shock: ga je daar met 70-75 vol op je gezicht. :?
Laatst gewijzigd door Gast op zo 18 apr 2004, 17:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

Bericht door Gast »

ik zie dat je nieuw bent hier,
maar gebruim de search hier maar eens dan ken je heel veel informatie er over vinden

verder rij ik ook met steekwagen bandjes en gaat perfect

vele rijden hier met polini velgen en banden
dat werkt met schijfremmen en merk je er niks van

kijk maar eens rond op het forum dan kom je al je vragen wel tegen:)
Gebruikersavatar
Ronnie
forum gebruiker
Berichten: 455
Lid geworden op: di 27 mei 2003, 09:15

banden

Bericht door Ronnie »

Pomp de binnenband niet harder op dan 2,0 Bar.
Als je ze harder oppompt dan knappen ze door het uitzetten van de lucht, de lucht in de band wordt warm en gaat daardoor uitzetten!
Als je de minibike gaat opvoeren gebruik dan liever de mini-racing bandjes (4 inch), de steekwagenbandjes scheuren anders kompleet open bij het optrekken.

De steekwagenbandjes zijn niet geschikt voor aandrijving van een motor!!! :roll:
Reinout

Bericht door Reinout »

Je kunt ook inplaats van lucht , Stikstof in je banden doen.
Stikstof zet namelijk niet uit als de banden warm worden, en je banden blijven ook nog eens op een constante bandenspanning. :lol:
Plaats reactie