kapot gaan van binneband

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Gast

kapot gaan van binneband

Bericht door Gast »

Hoi allemaal ik ben nou ook bzig met mini bike bouwen. Heb hier eens rond gekeeken en zo en nou staat er dat de binne band zou kunne ontploffen door de hitte van de puch naaf. Maar volgens mij doet de hitte hem niks maar zeg maar door het te zacht op pompen van de band en de kracht van de motor trek je gewoon het ventiel over of meen ik dit maar? 8) dus dan zou je met harder op pompen van de band het probleem verhelpen ?? Denk ik he weet ik niet zeker :wink:
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

ja dat is ook een reden waarom die kapot gaat, maar door de hitte van de band klapt ie sneller, je naafje wordt behoorlijk warm hoor!!
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Gebruikersavatar
Ronnie
forum gebruiker
Berichten: 455
Lid geworden op: di 27 mei 2003, 09:15

binnenband

Bericht door Ronnie »

pomp je band nooit harder op dan 2.0 bar
anders ploft hij bij het remmen, dit komt door het uitzetten, door warmte ontwikkeling bij de naaf.
de naaf wordt dan zo warm en er staat zoveel spanning op de binnenband dat deze door te veel spanning en warmte :twisted: knapt.
Echt als je rem goed werkt en je haalt behoorlijke snelheden knapt deze echt.
en niet op de plek van het ventiel. :twisted:
Gast

Bericht door Gast »

te hard oppompen zorgt ervoor dat ze knallen door de hitte = uitzetten van de lucht = schuiver :(

te zacht oppompen geeft het probleem dat je zelf al zegt je ventiel wordt kapot getrokken.

Koop dus beter echte bandjes. op de lange duur is dit veel goedkoper (ze gaan immers niet zo snel kapot en slijten ook niet bijzonder snel)
Het bespaart je bovendien veel ellende.
In de tijd dat je een band moet wisselen kun je niet rijden :?

greetz
Gebruikersavatar
Koen
forum gebruiker
Berichten: 1232
Lid geworden op: di 10 dec 2002, 08:54
Contacteer:

Bericht door Koen »

Die 4-inch race bandjes zijn ook niet alles.. Wim heeft ze in twee races helemaal op gereden..
Gebruikersavatar
Wim
forum gebruiker
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
Locatie: Hengelo ov
Contacteer:

Bericht door Wim »

Koen schreef:Die 4-inch race bandjes zijn ook niet alles.. Wim heeft ze in twee races helemaal op gereden..

YO


True

maar er is wel een verschilletje tussen "racen" en straat-rijden

de temperatuur van een kwartier voluit op een circuit krijg je (denk ik)
niet voor elkaar op straat!



Ggrrttzz

Wim
Gast

Bericht door Gast »

je moet ff water in je binneband pompe dan knapt ie niet meer
Gast

Bericht door Gast »

Ik heb maar één rem nog maar, en das een trommelrem achter... moet voor de andere nog een kabel kopen. Maar ik heb dat naafje al zo heet gemaakt met remmen dat je hem echt nie meer aan kon raken, en ik slip er constant mee :P

... Tot nog toe geen last gehad van klapbandjes... Maar zal ook wel verschil zitten in steekwagenbandjes, die heb je in meerdere merken en soorten enzo...
Gast

Bericht door Gast »

En als je nou de buitenband vastlijmt of vastkit??
Dan is dat probleem van het afscheuren van het ventiel toch verholpen?! :P
Doen ze bij racefietsen ook d8 ik.
Gebruikersavatar
jeroenvanel
forum gebruiker
Berichten: 199
Lid geworden op: vr 02 mei 2003, 14:09
Locatie: 's-Gravenpolder
Contacteer:

Bericht door jeroenvanel »

dan krijg je hem er tog niet meer af als je band versleten is of ligt dat nou aan mij :? :? :?


greetzzz jeroen
www.t-1racing.tk
Gebruikersavatar
Ronnie
forum gebruiker
Berichten: 455
Lid geworden op: di 27 mei 2003, 09:15

binnenband

Bericht door Ronnie »

Veel plezier met al dat gerommel met die bandjes.

komen ongelukken van :!: :!: :?
cittalover

Bericht door cittalover »

bij wielrennen doen ze eerst een zachte strip om de velg en dan de binnenband/buitenband en water erin is ook wel slim als je dat bijde doet moet het no problemo zijn :D
Gast

Bericht door Gast »

Hoi ik heb mijn mini nou klaar en heb eem binne band kapot geknipt die om de naaf gewikkeld en ingetapt. Steek kar bandjes erop en loopt perfect :D aleen ik krijg ze lastig uitgelijnd :? Als ik nou rij en naar mijn bandjes kijk zie ik ze op en neer gaan Zeg maar ut lijkt op een ei dat rond draaid zou dit gevaarlijk zijn ?? Je merkt het wel in de bochten dat ik niet echt plat kan gaan liggen maar voor de rest oke :wink:
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

jaaj gelijk stoppen!!!

tip: beetje lucht uitlaten lopen! tot er net genoeg lucht in zit om je bandje klem te laten zitten op je naaf, nu kijk je naar de rand van dat bandje, dat zit waarschijnlijk circa 1 cm vanaf de rand van je naaf, ga vanuit dat punt je bandje verschuiven zodat hij recht gaat! kijk ook naar de andere kant en herhaal het totdat het bandje precies in het midden zit!

dat rijdt een stuk veiliger!!
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Gast

Bericht door Gast »

Jah okeej ik zal het zo probeeren. Ik dacht dat ze mischien vanzelf wel goed gingen zitten als ik zou gaan rijden. Mah ut lijkt er niet op dhus toch mah wat uit lijnen :wink:
Plaats reactie