hulp nodig met afstellen

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Gast

hulp nodig met afstellen

Bericht door Gast »

als ik me lucht schroef helemaal indraai dan trek hij helemaal niet maar haal hij wel eenhogere top als ik de schroef weer uitdraai dan trek hij echt snel op maar haalt hij maar een top van 40 km wie weet wat het kan zijn alles is nog standaard
Gebruikersavatar
mark007
forum gebruiker
Berichten: 799
Lid geworden op: ma 29 mar 2004, 20:56
Locatie: Dokkum

Bericht door mark007 »

wat is je setup en wat voor sproeier heb je errin?
Gast

Bericht door Gast »

ik weet niet wat voor spoeier ik erin heb zitten
maar als ik er mee rij en ik speel met me shock
open dicht open dicht dan trek hij wel snel op en als ik op snelheid zit dan gooi ik hem helemaal open
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

Typisch Valse lucht!
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Gebruikersavatar
John_W
forum gebruiker
Berichten: 713
Lid geworden op: wo 07 jan 2004, 23:09
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Bericht door John_W »

Je stelt een heel gerichte vraag over een setup die je niet beschrijft. Wordt dus erg lastig om daar een gericht antwoord op te geven. Ben alleen bang dat Mark gelijk heeft. Luchtschroef staat in de basissetting vaak 2 1/4 tot 2 1/2 slag open, Kom je hier ver buiten, dan zit er echt iets niet goed. Een goed afgestelde carburateur zal bij extra choken de boel verzuipen, terwijl jij juist harder kan. Dit zou betekenen dat je mengsel te arm staat.

Maar mischien ten overvloede: Als je een carburateur afsteld, moeten de volgende vier punten 100% in orde zijn. Check deze dan ook voordat je de carburateur aan je bike schroeft:

1) Vlotterniveau
2) Luchtschroef zoals hierboven aangegeven
3) Hoofdsproeier (kijk ff wat de standaard sproeier bij deze carb is, bij gebruik van powerfilter en/of expansieuitlaat kun je gerust iets groter gaan. De hoofdsproeier is een doorstroombegrenzer en doet alleen iets tussen de 70 en 100% gas. Mag je dus in eerste instantie gewoon te groot kiezen.
4) Naaldhoogte in de gasschuif (vaak tweede groef van boven)

Zoek ff rond op internet naar de bij jouw carburateur horende gegevens. Zijn bovengenoemde punten juist en je hebt nog steeds de choke nodig, dan heb je 100% zeker een luchtlek.


succes verder met zoeken,

John
Plaats reactie