Gila cilinder op puchblok

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
Franse
forum gebruiker
Berichten: 638
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:47
Locatie: Kwadendamme

Bericht door Franse »

Het is een cillinder voor een puch maar wat zou het verschil wezen met een membraam loze 74cc gila en een membraan 74 cc gila?

Gr Franse
Mijn zelfbouw bike http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=13023
pocket_racer
forum gebruiker
Berichten: 762
Lid geworden op: zo 05 feb 2006, 11:55
Locatie: roeselare

Bericht door pocket_racer »

een gila is een goeie cillinder,maar presteert niet goed als je je carters niet uitkottert
binnekort beginnen met mijn zelfbouw:d
derbi master

Bericht door derbi master »

pocket_racer schreef:een gila is een goeie cillinder,maar presteert niet goed als je je carters niet uitkottert
zonder je carter uit te korteren past ie niet eens in je carter!.
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

Ik zou de speling op je cilinderhemd wel wat groter maken dan 0.1 mm.

0.1m is aan beide kanten 0.05 ! Dit is erg weinig,

een Puchcarter sluit nooit elke keer op dezelfde manier op elkaar, de kans bestaat dus dat er op een of andere manier druk op je hemd komt.

Ik zou de speling gewoon zetten op een 0.4 / 0.5 MM. Zodat je iets speling hebt.. dat is geen enkel probleem
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
el_ronno
forum gebruiker
Berichten: 108
Lid geworden op: wo 11 mei 2005, 17:24
Locatie: Schermerhorn

Bericht door el_ronno »

Ik zou de speling op je cilinderhemd wel wat groter maken dan 0.1 mm.

0.1m is aan beide kanten 0.05 ! Dit is erg weinig,

een Puchcarter sluit nooit elke keer op dezelfde manier op elkaar, de kans bestaat dus dat er op een of andere manier druk op je hemd komt.

Ik zou de speling gewoon zetten op een 0.4 / 0.5 MM. Zodat je iets speling hebt.. dat is geen enkel probleem

Hallo heb jij dan een tip om mijn cilinder precies boven mijn spoel kanalen te krijgen.

Mvg Ron
Wat is dat?
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

Uitkotteren is alleen een kwestie van het gat groter maken :!:

De spoel kanalen moet je gelijk vreesen aan je cilinder en dan rekening houden met je flow ...

Niet helemaal polijsten maar gewoon ervoor zorgen dat alles goed strak is en dan werkt het 't beste

*Lg*
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
el_ronno
forum gebruiker
Berichten: 108
Lid geworden op: wo 11 mei 2005, 17:24
Locatie: Schermerhorn

Bericht door el_ronno »

Ja dat snap ik ook wel maar als je gat 0.5 milimeter groter is dan de diameter van je cilinderhemd dan heb je toch veel speling. Als je je cilinder dan naar één kant monteerd dan komen je spoel kanalen toch niet overeen.

Daarom lijkt mij het logisch als je maar 0.1 of 0.2 milimeter speling houd tussen blok en cilinder hemd

Ron
Wat is dat?
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

el_ronno schreef:Ja dat snap ik ook wel maar als je gat 0.5 milimeter groter is dan de diameter van je cilinderhemd dan heb je toch veel speling. Als je je cilinder dan naar één kant monteerd dan komen je spoel kanalen toch niet overeen.

Daarom lijkt mij het logisch als je maar 0.1 of 0.2 milimeter speling houd tussen blok en cilinder hemd

Ron
dat is waar ..

Weet je wat je even moet doen , je moet de speling van een normaal cilindertje even opmeten en dan weet je precies wat goed is :wink:

Maar ik had me 80cc pasgemaakt met de dremel 8-[ en het liep perfect dus die 0.5mm zal zeker wel goed gaan ..

*Lg*
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Hans Boot
forum gebruiker
Berichten: 164
Lid geworden op: di 09 nov 2004, 21:21
Locatie: Nieuwerkerk

Bericht door Hans Boot »

op je tapeinden een busje maken waar je cilinder niet op kan bewegen. Daarna bij gedemonteerde carters alles pasmaken.

groeten hans
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

Hans Boot schreef:op je tapeinden een busje maken waar je cilinder niet op kan bewegen. Daarna bij gedemonteerde carters alles pasmaken.

groeten hans
Dan zit je met de uitzetting van de tapenden en de cilinder die niet gelijk zijn :!: dat gaat niet goed

*Lg*
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

Lg tweewielers schreef:
Hans Boot schreef:op je tapeinden een busje maken waar je cilinder niet op kan bewegen. Daarna bij gedemonteerde carters alles pasmaken.

groeten hans
Dan zit je met de uitzetting van de tapenden en de cilinder die niet gelijk zijn :!: dat gaat niet goed

*Lg*
Dat gaat perfect, als je alu busjes gebruikt zet het even veel uit als je alu cilinder.

Niels
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

TnTnelis schreef:
Lg tweewielers schreef:
Hans Boot schreef:op je tapeinden een busje maken waar je cilinder niet op kan bewegen. Daarna bij gedemonteerde carters alles pasmaken.

groeten hans
Dan zit je met de uitzetting van de tapenden en de cilinder die niet gelijk zijn :!: dat gaat niet goed

*Lg*
Dat gaat perfect, als je alu busjes gebruikt zet het even veel uit als je alu cilinder.

Niels
Ze hebben het er al eerder op het forum over gehad en toen was het niet perfect ...

Als je de alu bussen ertussen hebt dan zetten ze gelijk uit aan je cilinder maar dan klemmen ze om de tapenden ..

*Lg*
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
derbi master

Bericht door derbi master »

je moet ook geen bussen nemen van cm of 6 lang. gewoon half cmtje is genoeg.
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

derbi master schreef:je moet ook geen bussen nemen van cm of 6 lang. gewoon half cmtje is genoeg.
ik wou zelf ook altijd bussen ertussen maar het is volgens vele niks , ik ga het is navragen bij experts :wink:

*Lg*
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

Dan zegt deze expert dat als je een kort busje neemt, dat dat perfect werkt, dat je altijd op precies dezelfde plek aansluit en dat het ideaal is.

Niels
Plaats reactie