blok bevestiging

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

blok bevestiging

Bericht door üntiej#21 »

hey

ik kan nu bijna me blok in mijn frame bevestigen, maar hierbij een klein probleempje..

de blokbout, bij het oliegaatje bovenin, de bovenste/achterste blokbout dus..:P......daar heb ik GEEN ruimte, om er een draadpen door te doen...

ivm met de ruimtevoorop, met de bougie, en de positie van de wielen/tandwiel.

Is het mogelijk te racen, met 2 blokbevestigingen, maar dat de hoek waar geen bout inzit, gewoon geklemt tussen de bevestiging zit....

het is na mijn idee stevig genoeg..maar gaan ze hier bij de RAP keuring mee accoord ?...

Is vooral een vraag richting Koen, Joost, Wim, en RPKdude...

Thanxx
Greetz

JW Racing
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
derbi master

Bericht door derbi master »

geeft niet zo veel rij ook met 2 boute der door en in de racerij heb ik dat ook al vaak gezien omdat het bijna nooit kan om alle 3 vast te zetten
Gebruikersavatar
rkpdude
forum gebruiker
Berichten: 962
Lid geworden op: vr 23 mei 2003, 21:56
Locatie: Noord Holland
Contacteer:

Bericht door rkpdude »

Het verdient natuurlijk geen schoonheidsprijs, maar bij de keuring van rap kijken ze daar eigenlijk niet na. Bij de technische keuring bij een nk wedstrijd kijken ze alleen eigenlijk of het veilig is om met je zelfgemaakte mini te rijden, dus kijken ze voornamelijk naar de stepjes, remmen, uitstekende delen en stuurinrichting.
Maar kun er niet wat op verzinnen. Ik zie ook wel eens frames waarbij op die plek er geen lange bout door de ophanging past, maar dan tappen ze draad in het blok waar normaal de bout doorheen loopt en doen ze 2 korte boutjes links en rechts door de ophanging en draaien die dus dan in het blok..
Maak eens een foto ofzo.....
Gebruikersavatar
Wim
forum gebruiker
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
Locatie: Hengelo ov
Contacteer:

Re: blok bevestiging

Bericht door Wim »

Untiej Mini Racing schreef:hey

ik kan nu bijna me blok in mijn frame bevestigen, maar hierbij een klein probleempje..

de blokbout, bij het oliegaatje bovenin, de bovenste/achterste blokbout dus..:P......daar heb ik GEEN ruimte, om er een draadpen door te doen...

ivm met de ruimtevoorop, met de bougie, en de positie van de wielen/tandwiel.

Is het mogelijk te racen, met 2 blokbevestigingen, maar dat de hoek waar geen bout inzit, gewoon geklemt tussen de bevestiging zit....

het is na mijn idee stevig genoeg..maar gaan ze hier bij de RAP keuring mee accoord ?...

Is vooral een vraag richting Koen, Joost, Wim, en RPKdude...

Thanxx
Greetz

JW Racing

ik heb in de onderste geen bout zitten!!



Ggrrttzz

Wim
Gebruikersavatar
John_W
forum gebruiker
Berichten: 713
Lid geworden op: wo 07 jan 2004, 23:09
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Bericht door John_W »

Alternatief is blok beetje met Dremel beetje uitfrezen en twee korte inbusbouten van binnen naar buiten te steken. Heb zelf dit probleem ook en ga het zo oplossen. Aan de buitenzijde heb je dus alleen een moer.

Hiermee zit het blok dan deugdelijk vast
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

klem em er gewoon tussen...de onderste en voorste zitten goed vast..geen enkel probleem:d..

ik wist dattet wel stevig genoeg zou zijn...ma of ze er accoord mee zouden gaan bij de keuring:)..
duS

Thanxx
Greetz
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Plaats reactie