Setup vraagje

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

pietersminibike

Setup vraagje

Bericht door pietersminibike »

Voor dit moment is mijn motorblok volledig origineel, behalve een powerluchfilter.
Mijn uitlaat is een zelfbouw uitlaat met een demper Gianelli slincer.
Mijn uitlaat is gemaakt met een buis met diameter 1,5cm en einddemper gianelli.
Mijn Minibike gaat niet echt vooruit, behaald geen topsnelheid.
Dit heeft mss te maken dat is met een gewone buis van 1,5 cm zit en dan een einddemper.
Zou ik een beter redultaat behalen met een 70cc RGD.
Normale prosidure behaal je zeker weten een beter resultaat met een 70cc maar zou dit oko een beter resultaat geven met mijn zelfbouw uitlaat.
Wie kan mij wat raad geven???.
Greetz

Foto van de minibike en uitlaat volgen nog.
speedydevil

Bericht door speedydevil »

Belangrijkste factor bij een 2-takt is de expansie gedeelte

Aangezien jij geen expansie gedeelte hebt zal dit niet werken.Koop een proma cc las deze om dit zal zeker vermogen leveren.Als je dan nog geld over hebt kan je altijd nog op www.50cc.nl een 70cc kopen
pietersminibike

Bericht door pietersminibike »

Das nu net mijn probleem voor een proma cc uitlaat, ik heb te weinig plaats tussen mijn zitje en de motorblok om deze er ander te laten komen en denk zelfs dat ik te weinig plaats heb onder de motorblok ook.
pietersminibike

Bericht door pietersminibike »

[img]http://www.minibike.nl/media.php?sitepa ... ls&id=2364

Hierop kunt u een foto zien van mijn minibike in vorige fase.
Zou ik hier een proma cc onder krijgen of heb ik te weinig plaats tussen motorblok en de grond?
indien de foto niet zichtbaar is gelieve de link te nemen,dank u

http://www.minibike.nl/media.php?sitepa ... ls&id=2364[/img]
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

Afbeelding

Het is niet echt een bike met fijne maten om aan te werken nee :?

Ik zou er een scooter pijp onder maken , simpelweg omdat een proma snel de grond raakt

Helemaal omdat je bike erg laag is.

Een andere cilinder kan ook wonderen doen .. maar dit moet dan wel in combinatie met een goede uitlaat anders heeft het nog geen nut, mijn eerst mini had ook een polini 65cc maar geen goede uitlaat , gewoon een pijp maar die liep echt slecht ..

Een airsal met een goede uitlaat loopt 5x zo snel als een polini met een slechte pijp ..

Het maakt echt gigantisch veel uit

*Lg*
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
minimaster

Bericht door minimaster »

Je kan hem miss ook gewoon aan de zuikant of door juh zitje!!! laten lopen... Heb ik eens eerder gezien (was wel fabrieksbike)
pietersminibike

Bericht door pietersminibike »

Welke scooter pijp dien ik dan best te gebruiken, van welk type moet die afkomstig zijn van scooter zodat ik niet te veel aanpassingen moet doen om mijn bosten te kunnen maken, hier bedoel ik dan mee: airox/booster spirit/zip/...wat is de best kombinerende scooter uitlaat.
Gebruikersavatar
basjee
forum gebruiker
Berichten: 2818
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 19:55
Locatie: wageningen
Contacteer:

Bericht door basjee »

als je even de zoekfunctie gebruikt kun je er wel wat over vinden.

leovince zx
yazuni z?
etc

even zoeken..
john w heeft een technigas next en was daar tevreden mee.
Grote kerels op een belachelijk klein fietsje
pietersminibike

Bericht door pietersminibike »

Ik weet wel dat er verschilden merken zijn zoals gianelli, leovinci, maar ik vraag me gewoon af welk type het best past zonder dat je veel moet deranderen aan de uitlaat, type van scooter, mbk,peugeot,zip...welk type model kwa aansluiting en gemakkelijk aan te passen
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

Hey,

Technigas RS voor minarelli horizontaal hebben, ik had zelf een leovince ZX op me mini en dat liep ook erg goed :wink:

Een paar keer zagen en lassen en hij zit eronder ..

*Lg*
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Gebruikersavatar
Patrick
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2235
Lid geworden op: wo 12 okt 2005, 20:37

Bericht door Patrick »

ik heb ook leovinci zx en ben er tevreden over!
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

IJmuiden-mini schreef:ik heb ook leovinci zx en ben er tevreden over!
Peace out :lol:

_ op www.lgtweewielers.tk kan je kijken onder zelfbouw hz bike en daar vind je info over mijn oude bike , dit is een simpele maar leuke setup en loopt erg goed :!:

*Lg*
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
pietersminibike

Bericht door pietersminibike »

Ik vraag mij gewoon af welk model het moet zijn van scooter uitlaat niet het merk, Ik wil weten voor welk type scooter de uitlaat moet zijn om zo min mogelijk te moeten aanpassen, ik wil weten op het type MBK booster spirit/Aerox/nitro/tkr/... dit wil ik weten maar geen merken zoals leovinci zx of technigas.
Wil weten welk type model om zo mijn mogelijk te moeten aanpassen om uit te komen aan mijn motorblok.zodat ik enkel moet snijden en verlassen zonder meer...
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

pietersminibike schreef:Ik vraag mij gewoon af welk model het moet zijn van scooter uitlaat niet het merk, Ik wil weten voor welk type scooter de uitlaat moet zijn om zo min mogelijk te moeten aanpassen, ik wil weten op het type MBK booster spirit/Aerox/nitro/tkr/... dit wil ik weten maar geen merken zoals leovinci zx of technigas.
Wil weten welk type model om zo mijn mogelijk te moeten aanpassen om uit te komen aan mijn motorblok.zodat ik enkel moet snijden en verlassen zonder meer...
Lees de tekst maar voordat je reageert ...

het andwoord staat er al lang een breed in !

*Lg*
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
pietersminibike

Bericht door pietersminibike »

Ik zou niet weten waar het antwoord staat, ik zeg nog eens voor de zoveelste keer ik moet NIET weten welkmerk van uitlaat (zx-gianellie/...) Maar WEL welk type uitlaat moest het zijn als je hem zou willen aansluiten op een scooter dan zijn dit allemaal andere modelen gehebt een model voor Spirit/TKR/Nitro/zip,... zo'n type wil ik weten en NIEt merk van uitlaat!!! Snap je
Plaats reactie