Wim schreef:Lg tweewielers schreef:Untiej Mini Racing schreef:Daarom hou ik de squish altijd een kleine 0.4mm ruimer aan met de afstelling.... Zodat je geen problemen krijgt met een warme motor....
Waar laat jij de squish op staan dan
1 mm ofzo ..
Ik heb me bij mijn scooters gewoon gehouden aan een erg kleine squish iets van 0.55 - 0.60 ofzo , en de motor liep perfect
*Lg*
een scooter met een puch vergelijken.....????
dat doen we niet!!!!
nee , grapje......
natuurlijk zal met een scootblok de "verlenging" minder zijn..
Krukas is compacter, drijfstang korter en dikker, andere lagers....
vergelijken kun je haast niet.....
al is een squish van 0.55 tot 0.6 wel extreem
In de scooterwereld is dat heel normaal ...
Ik weet het dat je scooters en minibike's niet mag vergelijken
maar dit gaat alleen om de vergelijking van de squish
Alle onderdelen zijn zo goed als hetzelfde
bij zowel scooter blok als puchblok alleen is de scooter watergekoeld, maar is de reden van de aparte squish maat alleen dan omdat de puchblokjes lucht gekoeld zijn ?
Moet ik wel ff weten want ik moet binnen kort een kop maken
basjee schreef:niet te vergelijken ind..
graag wel een reactie plaatsen waar wel enige kennis over is .. wel ff graag een reden enz ...
@stefano
Ja dat snap ik
maar ik zocht meer een reden achter de simpele optelsom en ja de reden dat je te maken hebt met uitzetting snappen we
@TnTnelis
Ik weet dat ze voor de inlaat zijn maar waarom zijn ze zover naar achter ?
Je kan zeggen dat voorin deze poorten je een goede doorstroom hebt maar daarachter lijkt het wel of de opening loos erbij zit
de poort zit dan gewoon tegen het carter ..
En als je kijkt naar getunde polini's dan is er vaak ook niks aan gedaan .?
*Lg*