Linksom draaien van puchblok
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
-
- forum gebruiker
- Berichten: 108
- Lid geworden op: wo 11 mei 2005, 17:24
- Locatie: Schermerhorn
Linksom draaien van puchblok
Hallo ik heb een vraag. Ken je een puchblok linksom laten draaien.
Ik wil het sucendaire tandwiel er af halen en de aandrijving eaan de koppelings kant maken.
Bij een hpi kun je vliegwiel namelijk op 2 manieren laten draiien.
Ron
Ik wil het sucendaire tandwiel er af halen en de aandrijving eaan de koppelings kant maken.
Bij een hpi kun je vliegwiel namelijk op 2 manieren laten draiien.
Ron
Wat is dat?
Geloof dat jij de gp3 bedoelt.. maar heb je er dan ook bij nagedacht dat dat koppelingshuis het zelfde is als een puch koppelingshuis? namenlijk hij heeft een tanwiel aan de achterkant van het huis, welke weer in een ander tandwiel draait net als een puch.el_ronno schreef:Er is een polini met een koppeling aan de rechterzijde.
Dat maar proberen.
Of je moet een koppelinghuis zien te vinden welke de zelfde diamter heeft.
- rkpdude
- forum gebruiker
- Berichten: 962
- Lid geworden op: vr 23 mei 2003, 21:56
- Locatie: Noord Holland
- Contacteer:
Geen probleem. zit gewoon in het midden..Neluhz schreef:weet niet hoe het zit me desaxatie van de zuigerpen bij een puchblok
NK 2003 6e geworden..
NK 2004 6e geworden..
NK 2005 7e geworden..
NK 2006 1e geworden..
NK 2007 2e geworden..
NK 2008 1e geworden..
NK 2009 7e geworden..
NK 2010 2e geworden..
NK 2011 2e geworden..
NK 2012 2e geworden..
NK 2013 1e geworden..
NK 2004 6e geworden..
NK 2005 7e geworden..
NK 2006 1e geworden..
NK 2007 2e geworden..
NK 2008 1e geworden..
NK 2009 7e geworden..
NK 2010 2e geworden..
NK 2011 2e geworden..
NK 2012 2e geworden..
NK 2013 1e geworden..
- Lg tweewielers
- Moderator
- Berichten: 7532
- Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
- Locatie: beekbergen
- Contacteer:
Daarom moet er een manier gevonden worden om een goede smering te verkrijgen.basjee schreef:koppeling van een polini is droog ipv nat
Wat ik gehoord heb is dat je bij hoge toeren niet zo veel meer hebt aan de smeerkanalen en er moet dus wat anders verzonnen worden ...
keringen anders erin maken kan ook een oplossing zijn dan heb je al meer smering ...
Misschien is het wat om het topic 'zelf een carter maken ( laten maken ) te volgen in zelfbouw ..
*Lg*
'The eye in the Sky'
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
- Richard D
- forum gebruiker
- Berichten: 1362
- Lid geworden op: do 17 mar 2005, 17:59
- Locatie: Ens
- Contacteer:
zet je er toch voering van de puchkoppeling op,basjee schreef:koppeling van een polini is droog ipv nat
[url=http://imageshack.us][img]http://img209.imageshack.us/img209/5329/forumonderschriftpz6.jpg[/img][/url]
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
- üntiej#21
- forum gebruiker
- Berichten: 3658
- Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Hmmel_ronno schreef:Nee ik wil geen natte koppeling. Ik ga dat lager op de krukas met die ring er aan omdraaien. Een nieuw gleufje frezen waar die invalt. Dan zit de keering aan de biuten kant. Nu alleen nog een kopplingshuis verzinnen dan.
Mischien zelf maken.
Als je dan tog beide lagers gesmeert hebt.... dan is de koppeling geen probleem meer tog ?
je krijgt dan aan je koppelingskant je lager aan de binnenkant, en dan je keering.
na de keering kan je je krukas tog afdraaien tot 10mm, waar je koppeling overheen valt, en vervolgens draad tappen om je koppeling aan te draaien
een schetsplaat langs je carter, en zorgen dat je je koppelingshuis kan centreren op je koppeling.
è voila !
Een gesmeert plannetje
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !