Pagina 1 van 1

70cc 6p athena

Geplaatst: ma 12 jul 2004, 18:34
door Gast
hallo,

ik heb een 70cc 6 poorts athena op mijn minibike zitten.
tot in hoeverre moet ik nu mijn spoeling in mijn carters aan passen?

alleens het voorste stukje vloeiend aanpassen of de volledige spoelpoorten vergroten?

en wat kan ik aan deze cilinder nog verbeteren?

poorten misschien polijsten?

en wat mag een getunde 3 klauws koppeling ongeveer wegen?

Geplaatst: ma 12 jul 2004, 18:43
door Gast
voorste stukje is genoeg
als het naadloos aal sluit op je cilinder

verder ken je je cilinder tunen, maar dat kan je beter laten doen, of eerst goed in verdiepen


suc6 verder

Geplaatst: ma 12 jul 2004, 21:05
door derbi master
he pascal je kan je spoelpoorten beter mooi over late lopen dus van voren op maat van je cil speolpoorten en dan mooi voer late lopen naar het begin van de speolpoorten van je blok :wink:

Re: 70cc 6p athena

Geplaatst: di 13 jul 2004, 10:14
door rossi-nr.1
stephan schreef:hallo,

ik heb een 70cc 6 poorts athena op mijn minibike zitten.
tot in hoeverre moet ik nu mijn spoeling in mijn carters aan passen?

alleens het voorste stukje vloeiend aanpassen of de volledige spoelpoorten vergroten?

en wat kan ik aan deze cilinder nog verbeteren?

poorten misschien polijsten?

en wat mag een getunde 3 klauws koppeling ongeveer wegen?
carters vloeiend over laten lopen en doortrekken tot 8er in het carter.
je poortoppervlaktes zijn altijd beter te maken dan dat ze uit de fabriek komen....en maybe wil je je timing ook veranderen.
poorten kan je polijsten maar dat is wel zo minimaal dat verschil merk je niet....polijst alleen je spoelers niet.
getunede 3klauw wegen..pfff kzou het niet weten....

Geplaatst: di 13 jul 2004, 16:44
door Markie
carters vloeiend over laten lopen en doortrekken tot 8er in het carter.
je poortoppervlaktes zijn altijd beter te maken dan dat ze uit de fabriek komen....en maybe wil je je timing ook veranderen.
poorten kan je polijsten maar dat is wel zo minimaal dat verschil merk je niet....polijst alleen je spoelers niet.
getunede 3klauw wegen..pfff kzou het niet weten....
Waaaat, juist niet helemaal door trekken naar achter!!!!
je moet ook nog een beetje onderdruk hebben!
En het kan verkeerd aflopen als je aan het frezen bent..
2e type blok heeft niet zoveel vlees om daar weg te halen, en daar heb je de kans dat je er doorheen freest als je ze te ver doortrekt!

Geplaatst: di 13 jul 2004, 16:58
door rossi-nr.1
Markie schreef:
carters vloeiend over laten lopen en doortrekken tot 8er in het carter.
je poortoppervlaktes zijn altijd beter te maken dan dat ze uit de fabriek komen....en maybe wil je je timing ook veranderen.
poorten kan je polijsten maar dat is wel zo minimaal dat verschil merk je niet....polijst alleen je spoelers niet.
getunede 3klauw wegen..pfff kzou het niet weten....
Waaaat, juist niet helemaal door trekken naar achter!!!!
je moet ook nog een beetje onderdruk hebben!
En het kan verkeerd aflopen als je aan het frezen bent..
2e type blok heeft niet zoveel vlees om daar weg te halen, en daar heb je de kans dat je er doorheen freest als je ze te ver doortrekt!
ligt eraan hoe groot je spoelers in je cilinder is....en doortrekken naar 8er hoort volgens mij gewoon hor...dan heb je nog betere flow etc....en ik heb nog nooit anders gezien.
dat ze bijv. alleen iets schuiner aflopen...kijk maar op andere fora's.

extra druk kan je weer terugwinnen door je krukas op te vullen....no problemo.

Geplaatst: di 13 jul 2004, 17:36
door Gast
mark

kan ik bij jou eens een keer langs komen en kun je mij dan vertellen tot hoever ik het weg kan frezen?

jij woont immers bij mij in de buurt

Stephan

Geplaatst: di 13 jul 2004, 18:17
door Markie
Ja dat kan, ik woon in Heinkenszand, stuur maar een pb tje!!!

@ Rossi, je hebt een onderdruk he in je carters, verglijk dat maar een met een cola fles, de een heeft een inhoud van 0,5 liter en die nadere 1 liter. Bij de literfles moet je meer inknijpen voor dat ie op druk is, bij de 0,5 liter hoef je minder moeite te doen!

anders vernader je compressie ratio teveel, wat een nadelig effect heeft/

Geplaatst: wo 14 jul 2004, 09:09
door rossi-nr.1
maar je moet je carters wel helemaal doortrekken...

en dat aantal mm2 heb je zo teruggewonnen met je 4 krukasgaten van 1cm doorsnede en 8mm breed ofzo.

gr.

erwin

Geplaatst: wo 14 jul 2004, 09:46
door mark007
waar kun je die krukaswangen dan hetr beste mee opvullen? En is het wel goed om die op te vullen want ze zijn we voor het stabiliseren.

Geplaatst: wo 14 jul 2004, 09:56
door Markie
ik gebruik teflon! voordeel is dat het licht is!

@ Rossi, tuurlijk win je dat met die opvullers terug. Maar als je ze niet helemaal doortrekt heb je wat meer kracht onderin!

Geplaatst: wo 14 jul 2004, 11:04
door rossi-nr.1
dit is zeer minimaal....en de flow die beter is naar de spoelers toe is beter als dat beetje kracht onderin van je carterdruk....

teflon kan eruit lopen net als bij eric aka killerbeast....

ikzelf heb vloeibaar alu gebruikt....en later met de hamer eropslaan en het brokkelt nog niet af...zeer sterk spul

kurk kan tevens ook

Geplaatst: wo 14 jul 2004, 13:28
door Markie
ja, bij eric ja.... hij had het ook niet geborgd

Geplaatst: wo 14 jul 2004, 17:59
door mark007
geborgd? Vertel er is wat meer over Markie :lol: