inkorten vliegwieldeksel puch

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

inkorten vliegwieldeksel puch

Bericht door Lg tweewielers »

Hallo ,

Is het veranderen van de afstand van rotor tot de stalen ontstekingskap niet nadelig ?

Ik voel namelijk de weerstand van de de magneet bij het plaatsen van een ingekorte deksel en na mijn mening zit je dan in de magnetische veldlijnen te werken

Afbeelding

Deze zullen zich dan ook gaan aantrekken tot het staal en deze ook zo menemen in de magnetische eigenschappen lijkt mij zo ..

Heeft iemand hier al is overnagedacht ?

*Lg*
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
stefano

Bericht door stefano »

naar mijn idee,zal het niet uitmaken.

Het staal zal zwak magnetisch worden,al het er zo goed als tegenaan ligt.

Dat magnetische sterkte zal zo zwak zijn dat dit geen tot nagenoeg niet zal werken op de veldlijnen(de lijntjes op je tekening die van noord naar zuid lopen) van de rotor.

Stefan
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

maak je er 1 van kunststof of alu oid
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Gebruikersavatar
Wim
forum gebruiker
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
Locatie: Hengelo ov
Contacteer:

Bericht door Wim »

of bestel zo'n carbon ding bij Richard D


maar om je antwoord te geven op je vraag......


je magnetisch veld is idd verstoord, maar heeft geen effect....

je ontsteking word nl aan de bovenzijde niet beinvloed door het magnetisch veld in je magneet, 't magnetisch veld is niet plat....maar dat wist je al....(stefano was me al voor)



leuk wetenswaardigheidje......HPI....die gebruiken een magneet van neodymium (deze hebben een kracht van 125kg als je een blokje zou hebben van 50x50x20mm)(20xhoger als een normale magneet)
daardoor heb je een veel hogere spanning bij een laag toerental

en een veel dikkere vonk, waardoor een betere verbranding

Groetjes

wim
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

Wim schreef:of bestel zo'n carbon ding bij Richard D


maar om je antwoord te geven op je vraag......


je magnetisch veld is idd verstoord, maar heeft geen effect....

je ontsteking word nl aan de bovenzijde niet beinvloed door het magnetisch veld in je magneet, 't magnetisch veld is niet plat....maar dat wist je al....(stefano was me al voor)



leuk wetenswaardigheidje......HPI....die gebruiken een magneet van neodymium (deze hebben een kracht van 125kg als je een blokje zou hebben van 50x50x20mm)(20xhoger als een normale magneet)
daardoor heb je een veel hogere spanning bij een laag toerental

en een veel dikkere vonk, waardoor een betere verbranding

Groetjes

wim
Hey allenmaal,

Ik was al zelf polyester dingen aan het ontwikkelen maar voor nu ff had ik een stalen omdat dat makkelijker te maken is.

Maar betere fonk zegt ook niet alles,maar niet al te diep ingaan op alle verhalen zoals de flux enz enz want dan komt er niks meer van terecht :P ( had een tijdje terug al een verslag moeten maken over magnetisme )

Maar gewoon wat me gevoel zegt : het is niet helemaal 100 want je voelt hem best trekken en dat stel ik gelijk aan weerstand = nadelig :P

Zowiezo zal ik er geen stalen vliegwieldeksel oplaten maar uitzoeken kan nooit geen kwaad deze stalen deksel word dus nog wel is vervangen door een polyster variant .....

Gr,

Lars
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

Heey mensen ,

Ik had iets raars met mijn eerste rit in harderwijk .......

de hele tijd dee de motor het niet helemaal 100 % en hij kwam laat op gang .. en op een gegeven moment "ineens" dee de motor het wat beter zonder ook maar enig iets aangepast te hebben.

Wat bleek later nou..... de bovenkant van de vliegwieldeksel was eraf gekomen dus was er ook geen machnetische weerstand meer en misschien dee de motor het daarom beter ?

Zou het zo kunnen zijn :?:

*Lg*
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Plaats reactie