Hallo ,
Is het veranderen van de afstand van rotor tot de stalen ontstekingskap niet nadelig ?
Ik voel namelijk de weerstand van de de magneet bij het plaatsen van een ingekorte deksel en na mijn mening zit je dan in de magnetische veldlijnen te werken
Deze zullen zich dan ook gaan aantrekken tot het staal en deze ook zo menemen in de magnetische eigenschappen lijkt mij zo ..
Heeft iemand hier al is overnagedacht ?
*Lg*
inkorten vliegwieldeksel puch
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- Lg tweewielers
- Moderator
- Berichten: 7532
- Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
- Locatie: beekbergen
- Contacteer:
inkorten vliegwieldeksel puch
'The eye in the Sky'
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
- Wim
- forum gebruiker
- Berichten: 1043
- Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
- Locatie: Hengelo ov
- Contacteer:
of bestel zo'n carbon ding bij Richard D
maar om je antwoord te geven op je vraag......
je magnetisch veld is idd verstoord, maar heeft geen effect....
je ontsteking word nl aan de bovenzijde niet beinvloed door het magnetisch veld in je magneet, 't magnetisch veld is niet plat....maar dat wist je al....(stefano was me al voor)
leuk wetenswaardigheidje......HPI....die gebruiken een magneet van neodymium (deze hebben een kracht van 125kg als je een blokje zou hebben van 50x50x20mm)(20xhoger als een normale magneet)
daardoor heb je een veel hogere spanning bij een laag toerental
en een veel dikkere vonk, waardoor een betere verbranding
Groetjes
wim
maar om je antwoord te geven op je vraag......
je magnetisch veld is idd verstoord, maar heeft geen effect....
je ontsteking word nl aan de bovenzijde niet beinvloed door het magnetisch veld in je magneet, 't magnetisch veld is niet plat....maar dat wist je al....(stefano was me al voor)
leuk wetenswaardigheidje......HPI....die gebruiken een magneet van neodymium (deze hebben een kracht van 125kg als je een blokje zou hebben van 50x50x20mm)(20xhoger als een normale magneet)
daardoor heb je een veel hogere spanning bij een laag toerental
en een veel dikkere vonk, waardoor een betere verbranding
Groetjes
wim
- Lg tweewielers
- Moderator
- Berichten: 7532
- Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
- Locatie: beekbergen
- Contacteer:
Hey allenmaal,Wim schreef:of bestel zo'n carbon ding bij Richard D
maar om je antwoord te geven op je vraag......
je magnetisch veld is idd verstoord, maar heeft geen effect....
je ontsteking word nl aan de bovenzijde niet beinvloed door het magnetisch veld in je magneet, 't magnetisch veld is niet plat....maar dat wist je al....(stefano was me al voor)
leuk wetenswaardigheidje......HPI....die gebruiken een magneet van neodymium (deze hebben een kracht van 125kg als je een blokje zou hebben van 50x50x20mm)(20xhoger als een normale magneet)
daardoor heb je een veel hogere spanning bij een laag toerental
en een veel dikkere vonk, waardoor een betere verbranding
Groetjes
wim
Ik was al zelf polyester dingen aan het ontwikkelen maar voor nu ff had ik een stalen omdat dat makkelijker te maken is.
Maar betere fonk zegt ook niet alles,maar niet al te diep ingaan op alle verhalen zoals de flux enz enz want dan komt er niks meer van terecht ( had een tijdje terug al een verslag moeten maken over magnetisme )
Maar gewoon wat me gevoel zegt : het is niet helemaal 100 want je voelt hem best trekken en dat stel ik gelijk aan weerstand = nadelig
Zowiezo zal ik er geen stalen vliegwieldeksel oplaten maar uitzoeken kan nooit geen kwaad deze stalen deksel word dus nog wel is vervangen door een polyster variant .....
Gr,
Lars
'The eye in the Sky'
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
- Lg tweewielers
- Moderator
- Berichten: 7532
- Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
- Locatie: beekbergen
- Contacteer:
Heey mensen ,
Ik had iets raars met mijn eerste rit in harderwijk .......
de hele tijd dee de motor het niet helemaal 100 % en hij kwam laat op gang .. en op een gegeven moment "ineens" dee de motor het wat beter zonder ook maar enig iets aangepast te hebben.
Wat bleek later nou..... de bovenkant van de vliegwieldeksel was eraf gekomen dus was er ook geen machnetische weerstand meer en misschien dee de motor het daarom beter ?
Zou het zo kunnen zijn
*Lg*
Ik had iets raars met mijn eerste rit in harderwijk .......
de hele tijd dee de motor het niet helemaal 100 % en hij kwam laat op gang .. en op een gegeven moment "ineens" dee de motor het wat beter zonder ook maar enig iets aangepast te hebben.
Wat bleek later nou..... de bovenkant van de vliegwieldeksel was eraf gekomen dus was er ook geen machnetische weerstand meer en misschien dee de motor het daarom beter ?
Zou het zo kunnen zijn
*Lg*
'The eye in the Sky'
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]