Toerenteller op je mini

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Gebruikersavatar
John_W
forum gebruiker
Berichten: 713
Lid geworden op: wo 07 jan 2004, 23:09
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Toerenteller op je mini

Bericht door John_W »

Zijn er mensen die ervaring met een toerenteller op een minibike hebben?? Ik bedoel dan eigenlijk een klein analoog tellertje (ouderwetse wijzerplaat) wat enigszins past bij het formaat van de bike.

Wil zelf graag een minidashbordje in de bike zien te krijgen en zoek een leverancier van dergelijk spul.
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

hier zat ik ook naar te kijken en over te denken.....

ik zat naar een fietsteller te kijken waarbij je zelf de schaal kon verdelen.
alleeen ging dat net niet helemaal oke...omdat hji de verdeling niet haalde zeg maar...

gr.

erwin
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Gebruikersavatar
Wim
forum gebruiker
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
Locatie: Hengelo ov
Contacteer:

Re: Toerenteller op je mini

Bericht door Wim »

John_W schreef:Zijn er mensen die ervaring met een toerenteller op een minibike hebben?? Ik bedoel dan eigenlijk een klein analoog tellertje (ouderwetse wijzerplaat) wat enigszins past bij het formaat van de bike.

Wil zelf graag een minidashbordje in de bike zien te krijgen en zoek een leverancier van dergelijk spul.


yo


zuntrader in Hengelo heeft analoge toerenellers voor zundapp, deze passen ook op een puch! (alleen maar in spiegelbeeld aansluiten, zunndap blok loopt linksom)

je hebt alleen wel de standaard ontsteking nodig, (je hebt een bobine nodig, en spannng)


kan alleen geen telefoonnummer vinden!!

mischien telefoonboek?


Groetjes

Wim
Gebruikersavatar
mark007
forum gebruiker
Berichten: 799
Lid geworden op: ma 29 mar 2004, 20:56
Locatie: Dokkum

Bericht door mark007 »

http://www.zundapp.nl/

Dat is de website van hun. Dit is een goed bedrijf weet ik omdat ik zelf ook een zundapp heb :lol:
Gast

Bericht door Gast »

het is Zuntrade Sloetsweg 386 7556 HX Hengelo OV 074 - 291 2465
Mob.06 - 54952436
Email: zuntrade@zundapp.nl
de teller kost35€ maar je hebt er weinig aan want bij een zundap zitten in het vliegwiel 6 magneten en bij puch 4 dit houd in dat hij het wel doet maar hij een grote afwijking heeft

bijvoorbeeld: als je hem op een puchblok aan sluit en rijd geeft hij 6000tpm aan maar dat is dan maar 4000tpm omdat hij maar 4 magneten heeft.je kan dan wel de weizerplaat aan passen maar of dat nauwkeurig is
Gebruikersavatar
John_W
forum gebruiker
Berichten: 713
Lid geworden op: wo 07 jan 2004, 23:09
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Bericht door John_W »

Bedankt voor jullie snelle reacties. Zo'n Zundapp teller is inderdaad een best aardig alternatief. Ik vraag alleen af of minirider gelijk heeft dat het toerental middels de lichtspoel/ontstekingsspoel afgevraagd wordt. Normaliter worden bij deze elektronische toerentellers het aantal kontaktpuntbewegingen geteld en die zijn voor Zundapp en Puch gelijk.

Wie oh wie kan hier een zinnig antwoord op geven ??
Plaats reactie