carters polijsten of niet?

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie

carters polijsten of niet

ja, want
5
42%
nee, want
7
58%
 
Totaal aantal stemmen: 12

Gast

carters polijsten of niet?

Bericht door Gast »

Wat denken jullie, carters polijsten of niet?
Ik geraak er echt niet aan uit, de ene beweert dat het bij hem een merkbaar verschil heeft gegeven en de andere zegt dan weer dat je het niet mag doen i.v.m. het skin-effect.

Maar als dat van dat skin-effect werkelijk waar is waarom hebben dan al die gestroomlijnde wagens, zoals in de F1 en ook de moto gp (waar elke honderste v/e seconde telt) dan een super gladde afwerking, en niet van die kleine putjes op hun kuipen :?:

wie heeft hier ervaring mee (met polieren van carters bedoel ik dan),
en hoe sta je er tegenover?

gelieve een ja of een nee in de poll te argumenteren :)
Gast

Bericht door Gast »

Omdat het niet met lucht opgaat, alleen met vloeistoffen en je mengsel bevat druppelstjes benzine...

Snelle boten hebben een niet gladde romp om sneller door het water te komen bijvoorbeeld.
wevie666

Bericht door wevie666 »

je moet het licht met een schuurpapiertje opschuren.. dat is gemoeg
Gast

Bericht door Gast »

Bram schreef:Omdat het niet met lucht opgaat, alleen met vloeistoffen en je mengsel bevat druppelstjes benzine...

Snelle boten hebben een niet gladde romp om sneller door het water te komen bijvoorbeeld.
waarom wordt er dan dikwijls het voorbeeld met het golf balletje gegeven wanneer het over het skin-effect gaat? lijkt mij dan toch ook alleen nuttig bij regenweer. :lol:

btw. lekkere kont, je vriendinnetje?
Gast

Bericht door Gast »

dat golfbal effect ken ik niet maar mij is bekent dat bij boten de struktuur van de verf de romp of wat dan ook, zo grof (toch eigenlijk wel heel fijn) moet zijn dat er zeg maar water in blijft 'hangen'. Zodat de rest van het water niet langs de verf glijd. maar over het andere water glijd wat in de verfstruktuur zit. Want water op water heeft minimale weerstant.

snappie
ja
oke
Gast

Bericht door Gast »

ja, kan ik inkomen.
Maar waarom polieren mensen dan hun carter, en beweren ze dat het goed is!
Gast

Bericht door Gast »

ff wat vergeten te zeggen
dat geld dus voor 100 procent vloeistof
maar hoe het met lucht zit of een lucht, vloeistof mengsel(in je carter dus) weet ik ook nie precies
Gebruikersavatar
Stenley
forum gebruiker
Berichten: 257
Lid geworden op: zo 01 feb 2004, 16:45
Locatie: Eindhoven

Bericht door Stenley »

Bram schreef:Omdat het niet met lucht opgaat, alleen met vloeistoffen en je mengsel bevat druppelstjes benzine...

Snelle boten hebben een niet gladde romp om sneller door het water te komen bijvoorbeeld.
Waarom wordt het principe dan ook in de luchtvaartindustrie toegepast? Gassen worden in de stromingsleer trouwens ook als vloeistoffen gerekend.
derbi master

Bericht door derbi master »

ik kan je vertellen dat het negatieve invloet heeft

heb het ook ooit een keer gedaan in een puch blok ik had merkbaar vermogen verlies dus zou et niet doen het beste is om het gewoon wat ruwe achter te laten
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

volgens mij merk je het op het gevoel niet...maar is het echt testbankwerk.

maar waarom zou je ze dan ook polijsten als het geen zin heeft.

denk zelf niet dat het voelbaar is....meerdere met ervaring ermee??
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Gast

Bericht door Gast »

Putjes in een golfbal hebben nogal een ander formaat als een grove spoelgang ofniet? :wink:

Zelfs tuners zeggen dat polijsten van spoelkanalen niet werkt. Protuning bijv gaf een voorbeeld over een kerel die alles gepolijst had, maar het niet eens meer starte, schuurpapiertje eroverheen en hij deed het weer. Of dat verhaal 100% waar is weet ik niet, maar zal echt wel waarheid achter zitten.
Gast

Bericht door Gast »

lijkt me wel een beetje aangedikt, maar denk toch ook dat het nadelig is.
Plaats reactie