wat voor een cabrateur op 70cc athena?

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

wat voor een cabrateur op 70cc athena?

Bericht door Gast »

weet iemand wat voor een cabrateur ik op een 70cc athena met een grote membraam kan zetten( de aansluiting op het spruitstuk is 23mm) er zit nu een vreemde 15 bing op deze kreeg ik er bij maar hij is rot af te stellen.er zitten 2 sproeiers in 1 inwendig 68 en 1 uiwendig 33
Afbeelding
ik wil wat groter gaan maar weet niet wat de beste cabrateur is ik hoop dat iemand mij verder kan helpen
cittalover

Bericht door cittalover »

wil je er wedstrijden mee rijden? dan is het maximum 16mm
gewoon voor de fun zou ik 21mm vlakschuif doen
wevie666

Bericht door wevie666 »

er zijn veel spruitstukken van andere brommers die daar oppassen.. honda mt en minarelli verticaal passen daar dacht ik op..
Gast

Bericht door Gast »

oke maar zijn er ook mensen die met deze cil. rijden en zo ja wat voor een cabrateur zit hier dan op ik wil hem gewoon lekker laten rijden en als hij dan veel zuip dat maakt mijn niet zo uit als hij maar lekker loopt en snel :D
Gast

Bericht door Gast »

ik zou er een 18mm keihin op zetten, icm een honda spruitstuk met evt een opvulblokje. zijn hele fijne (en hoge kwalitiets) carbs en nagenoeg zo snel als 20 of 21 mm. kijk maar eens op http://www.*geen sponsor* daar liggen ze met spruit op voorraad, 2ehands voor 35 euro d8 ik
Gast

Bericht door Gast »

Ikzelf heb een 16mm dell eronder.
Dit voornamelijk omdat ik erg "fan" ben van dell'orto's omdat ik ze goed makkelijk af te stellen vind.
Ook omdat deze carb gewoonweg gelijk is aan de 19 en 21 mm carbs kwa opbouwing en zelfs de zelfde gasschuif heeft (alleen dus kleinere doorgang), kan die ook best veel vermogen geven wat niet veel tot niet onder doet van een 19 of 21mm.


Afbeelding

Oja , om het spruitstuk zo te plaatsen moet je em wel iets aanpassen omdat het gat niet helemaal in het midden zit van het spruitstuk.Anders zou je dus een spruitstuk hebben die 1/3e dicht zit ofzo
wevie666

Bericht door wevie666 »

EXup^ schreef: wat niet veel tot niet onder doet van een 19 of 21mm.
:? het verschil merk je echt wel!
cittalover

Bericht door cittalover »

je moet keihin en mikuni carb's nemen dat zijn de betere en als het kan een vlakschuif
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

cittalover schreef:je moet keihin en mikuni carb's nemen dat zijn de betere en als het kan een vlakschuif
idd keihin en mikuni....die zie je ook het meest bij snelle setups in mijn ogen :roll:

vind me eigen mikuni ook goed af te stellen....zelfs beter als dellorto

1nadeel is het aparte sproeiermaat.

maar gasschuif kan op meer standen etc...

hijs net een stuk ''verfijnder''
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Gast

Bericht door Gast »

oke het word dus een keihin of een mikuni maar wat ik begrijp is dan 16mm het maximum om mee te racen maar weten jullie ook als ik niet gaat racen wat dan de beste maat is om gewoon mee te rijden
Gebruikersavatar
Koen
forum gebruiker
Berichten: 1232
Lid geworden op: di 10 dec 2002, 08:54
Contacteer:

Bericht door Koen »

Een dellorto niet goed af te stellen?

Bij de NK minibike rijdt bijna iedereen met een PHBG 16.

Voor dat type zijn alleen al 60 verschillende gasnaalden te krijgen :-)
derbi master

Bericht door derbi master »

ik zou der een max 21mm op zetten als ik jou was
cittalover

Bericht door cittalover »

bij de echt race monster die niet op geld letten gebruiken toch echt keihin en mikuni

vooral de keihin kijk maar is op 50cc.nl
16mm keihin (org. Honda )
de enige echte carburateur voor de sobw sport klasse race
kosten 162 eurie :shock:
Gast

Bericht door Gast »

nou hoorde ik ook iets van dat het beter is om er een 4kleps membraam er op te zetten in plaats van de 2kleps die er nu op zit weten jullie daar ook iets over :shock: het zou gaan om een 4kleps van een honda mb/mt
Gast

Bericht door Gast »

Diezelfde vraag zit ik ook mee. Kwa bevesting is het hetzelfde maar aangezien de 2 klepsmembraam al niet zoveel ruimte overheeft in de cilinder zelf vraag ik me af of er wel plek is voor bvb een 4kleps malossi membraam
Plaats reactie