Airsal 70 cc 6 poort cylinder

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Gebruikersavatar
John_W
forum gebruiker
Berichten: 713
Lid geworden op: wo 07 jan 2004, 23:09
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Airsal 70 cc 6 poort cylinder

Bericht door John_W »

Er wordt veel geschreven, zowel positief als negatief, over de airsal 70 cc 6 poorts met zuigergestuurde inlaat. Zelf was mijn bedoeling om met een 50 te blijven rijden, echter mis beetje de bottompower van deze cylinder.

Mijn bike is nu nog 50 cc en draait met een 13/22 vertanding en 4 inch wieltjes zo'n 60 km/u. Niet verkeerd eigenlijk en vooral het karakter is nogal racy. Vanaf zo'n 35 km/u begint de uitlaat te snerpen als een echte racer en in no time is de eindsnelheid bereikt.

Nadeel is het eerste stuk tot aan de 35 km/u. Dit vraagt een afstand van zo'n 40-50 meter. Koppeling aanpassing maakt alles niet beter. Dit hoop ik met de 70 beter te gaan doen.

Zijn er mensen die enig idee hebben hoeveel pk/kw er standaard uit deze cylinder komen met een proma cc en een 19 mm Bing carburateur???
Gebruikersavatar
dave
forum gebruiker
Berichten: 623
Lid geworden op: do 26 feb 2004, 15:46
Locatie: apeldoorn

Bericht door dave »

hey.. ik heb van de week de zelfde cilinder gekocht. ik reed ook met een 50cc, en 21mm bing, maar dat was precies t zelfde verhaal als jou. dat hij langzaam optrekt, en daarna pas lekker snel op toeren komt. ik was voor de complete 70cc cilinderset 100 euro kwijt.
125cc 4 takt zelfbouw Proton style
derbi master

Bericht door derbi master »

bij 2 takten heb je een powerband dus waar ie het meeste vermogen levert daar moet je dus inzitten.
dat kan je verhelpen met je koppeling der op aan te passen en natuurlijk een goeie uitlaat voor DIE cilinder :wink:
Jopie

Bericht door Jopie »

derbi master schreef:bij 2 takten heb je een powerband dus waar ie het meeste vermogen levert daar moet je dus inzitten.
dat kan je verhelpen met je koppeling der op aan te passen en natuurlijk een goeie uitlaat voor DIE cilinder :wink:
Bij een viertakt niet dan? :roll:
Je hebt wel gelijk dat je er bij een tweetakt over het algemeen meer rekening mee moet houden...
Maargoed, dat was de vraag niet. Airsal maakt op zich goede cilinders maar de afwerking is brak. De poorten zijn slecht afgewerkt en lopen soms scheef.
Dit is allemaal goed zelf bij te werken.
De wand is van nicasil en volgens mij gewoon van goede kwaliteit, weinig mis mee dus.

Ik ben benieuwd wat jouw eigen ervaringen ermee zijn mocht je hem kopen, en hoeveel vermogen je eruit haalt.
Ik zou je zo niet kunnen vertellen hoeveel kW deze cilinder standaard levert met de setup die je beschrijft.

Jopie
derbi master

Bericht door derbi master »

ja bij 4 taken ook wel maar bij 2 takten ist toch heel stuk anders toch actierver als 4 takt
Gebruikersavatar
John_W
forum gebruiker
Berichten: 713
Lid geworden op: wo 07 jan 2004, 23:09
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Bericht door John_W »

Powerband was bij mij dus redelijk smal. Koppeling was aangepast, maar bij een minibike hoort ook de funfactor. Gas geven en snel weg zijn dus. Mijn oude 50 cc was een prima cylinder voor een normale Puch die je op de weg gebruikt. Beetje traag wegkomen, maar dan ook lekker hard doorlopen.

De Airsal 70 heeft van alles een beetje. De afwerking is inderdaad niet bijzonder, maar met een beetje aandacht maak je er zo een mooie cylinder van. Wand is bekleed met Nicasil en ziet er echt toppie uit :D .

Heb op dit moment zelf nog een standaard cylinderkop en ben eigenlijk best tevreden over de eerste ritjes. Voorlopig maar eerst de boel goed inrijden voordat de finishing touch aan het blokkie wordt gegeven.

Ben nog steeds erg benieuwd of er mensen zijn die ooit het vermogen van deze standaard Airsal gemeten hebben.
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

Een paar goede minibikers uit de buurt rijden alleen maar met die airsal's!
En ik rij ze d'r nog niet uit :cry:

Ik snap er niets van helemaal niets!
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Gebruikersavatar
rkpdude
forum gebruiker
Berichten: 962
Lid geworden op: vr 23 mei 2003, 21:56
Locatie: Noord Holland
Contacteer:

Bericht door rkpdude »

Waar haal je die airsal 6 poorter, volgens mij heb je alleen maar een 4 poorter van airsal???
Plaats reactie