electronische ontsteking
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
electronische ontsteking
Hallo ik heb laatst mn eerste wedstrijdt gereden in Mill en daar kwam ik tot de conclusie dat ik veeeeeeeeeellll meer Powerrrrr nodig heb ik kwam op het rechte end 30 km/h te kort
de andere zelfbouwers hadden allemaal een binnen rotor ontsteking (electronisch) maakt dit veel uit of scheelt het maar weinig ik heb trouwens ook nog gehoord dat een FIAT Panda ontsteking er op past weet iemand hier meer van??? help??????!!!!!!!
de andere zelfbouwers hadden allemaal een binnen rotor ontsteking (electronisch) maakt dit veel uit of scheelt het maar weinig ik heb trouwens ook nog gehoord dat een FIAT Panda ontsteking er op past weet iemand hier meer van??? help??????!!!!!!!
ontsteking
Ja dat scheelt wel een boel.
MAAR je moet er zeker nog meer aan doen om mee te kunnen komen.
Koppeling lichtermaken, krukas opvullen, andere uitlaat, etc, etc
MAAR je moet er zeker nog meer aan doen om mee te kunnen komen.
Koppeling lichtermaken, krukas opvullen, andere uitlaat, etc, etc
Re: electronische ontsteking
huh fiat ontsteking, dit kan toch nooit ?kevin#34 schreef:Hallo ik heb laatst mn eerste wedstrijdt gereden in Mill en daar kwam ik tot de conclusie dat ik veeeeeeeeeellll meer Powerrrrr nodig heb ik kwam op het rechte end 30 km/h te kort
de andere zelfbouwers hadden allemaal een binnen rotor ontsteking (electronisch) maakt dit veel uit of scheelt het maar weinig ik heb trouwens ook nog gehoord dat een FIAT Panda ontsteking er op past weet iemand hier meer van??? help??????!!!!!!!
ofwel?
weet iemand hier iets van?
Nogmaals, je kan onderdelen gebruiken om zelf een ontsteking te maken, maar het is zeker niet gewoon overzetten.
De electronische sturing bijvoorbeeld kan je al niet gebruiken omdat de "vervroegings curve" van een viertakt totaal anders is als de "verlatings curve" van een tweetakt.
Ook zal die viertakt curve niet juist zijn doordat het toerental door 2 wordt gedeelt omdat je per krukas omwenteling slechts 1 i.p.v. 2 ontstekingen hebt, dat betekend onjuiste vervroeging (die toch al onbruikbaar was).
Ben ooit eens op dat puch forum gaan kijken, staat een hoop onzin op.
Je mag zeker niet alles geloven wat er verteld wordt. (staan uiteraard ook nuttige tips op).
De electronische sturing bijvoorbeeld kan je al niet gebruiken omdat de "vervroegings curve" van een viertakt totaal anders is als de "verlatings curve" van een tweetakt.
Ook zal die viertakt curve niet juist zijn doordat het toerental door 2 wordt gedeelt omdat je per krukas omwenteling slechts 1 i.p.v. 2 ontstekingen hebt, dat betekend onjuiste vervroeging (die toch al onbruikbaar was).
Ben ooit eens op dat puch forum gaan kijken, staat een hoop onzin op.
Je mag zeker niet alles geloven wat er verteld wordt. (staan uiteraard ook nuttige tips op).
- Wim
- forum gebruiker
- Berichten: 1043
- Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
- Locatie: Hengelo ov
- Contacteer:
Re: cilinder
kevin#34 schreef:Mijn cilinder is niet vast gelopen die van bob wel dat is die jongen die langs mij stond!!De cilinder was warm gelopen en toen vast gelopen snot gaar!! maar ik moet nog ff kijken waar ik een betaalbare ontsteking van af haal??
hoi
je zocht een betaalbare ontsteking?
dit is zo'n beetje de voordeligste!!
wordt gebruikt met 50cc races voor zunndap e.d., maar is ook goed pas te maken op een puch!!!
heeft uiteraard geen vervroeging zoals HPI, maar dat is te verwaarlozen als je kijkt naar't gewicht van de veel lichtere rotor!!
kan 15000 toeren zonder problemen aan!!
kost 125 euro (Nieuw) uiteraard zonder verzendkosten!
kom je naar een race, dan kan ik er 1 (of meerdere ) voor je meenemen!
voor de duidelijkheid!!! ik verdien hier niks aan!!!!!
Groetjes
Wim