electronische ontsteking

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

electronische ontsteking

Bericht door Gast »

Hallo ik heb laatst mn eerste wedstrijdt gereden in Mill en daar kwam ik tot de conclusie dat ik veeeeeeeeeellll meer Powerrrrr nodig heb ik kwam op het rechte end 30 km/h te kort :?
de andere zelfbouwers hadden allemaal een binnen rotor ontsteking (electronisch) maakt dit veel uit of scheelt het maar weinig ik heb trouwens ook nog gehoord dat een FIAT Panda ontsteking er op past weet iemand hier meer van??? help??????!!!!!!! :?
Gebruikersavatar
Ronnie
forum gebruiker
Berichten: 455
Lid geworden op: di 27 mei 2003, 09:15

ontsteking

Bericht door Ronnie »

Ja dat scheelt wel een boel.
MAAR je moet er zeker nog meer aan doen om mee te kunnen komen.
Koppeling lichtermaken, krukas opvullen, andere uitlaat, etc, etc
Gast

Re: electronische ontsteking

Bericht door Gast »

kevin#34 schreef:Hallo ik heb laatst mn eerste wedstrijdt gereden in Mill en daar kwam ik tot de conclusie dat ik veeeeeeeeeellll meer Powerrrrr nodig heb ik kwam op het rechte end 30 km/h te kort :?
de andere zelfbouwers hadden allemaal een binnen rotor ontsteking (electronisch) maakt dit veel uit of scheelt het maar weinig ik heb trouwens ook nog gehoord dat een FIAT Panda ontsteking er op past weet iemand hier meer van??? help??????!!!!!!! :?
huh fiat ontsteking, dit kan toch nooit :? ?
ofwel?
weet iemand hier iets van? :)
Gast

Bericht door Gast »

Als hij met fiat panda de wagen bedoelt waar ik dan aan denk,
dan is dat vrijwel ONMOGELIJK. :D

Zou wel kunnen dat je onderdelen kan gebruiken om zelf eentje te maken, zoals hall-gever e.d., maar dat kan dan van gelijk welke wagen.
Gast

Bericht door Gast »

Word wel gedaan, bobine van auto, accuutje en ipv heel vliegwiel alleen het middelste asje. Staat ergens @ puchforum een how to. :D
Gast

Bericht door Gast »

Nogmaals, je kan onderdelen gebruiken om zelf een ontsteking te maken, maar het is zeker niet gewoon overzetten.
De electronische sturing bijvoorbeeld kan je al niet gebruiken omdat de "vervroegings curve" van een viertakt totaal anders is als de "verlatings curve" van een tweetakt.
Ook zal die viertakt curve niet juist zijn doordat het toerental door 2 wordt gedeelt omdat je per krukas omwenteling slechts 1 i.p.v. 2 ontstekingen hebt, dat betekend :arrow: :arrow: onjuiste vervroeging (die toch al onbruikbaar was).

Ben ooit eens op dat puch forum gaan kijken, staat een hoop onzin op.
Je mag zeker niet alles geloven wat er verteld wordt. (staan uiteraard ook nuttige tips op).
Gebruikersavatar
Koen
forum gebruiker
Berichten: 1232
Lid geworden op: di 10 dec 2002, 08:54
Contacteer:

Bericht door Koen »

Hi Kevin,

Ik heb je zondag gesproken over de onsteking. Het is echt de moeite waard om hem er op te zetten. Je wil daarna niet meer anders!!

Hoe is het met je cilinder? Was het echt een vastloper?
Xander

Bericht door Xander »

als je 30 km te kort komt op het rechte stuk, dan zou ik eerst maar is wat meer rpm's uit je cil te krijgen. kken niet echt gevallen dat er 30 km snelheid gewonnen werd door een andere ontsteking.
Gast

Bericht door Gast »

Xander schreef:als je 30 km te kort komt op het rechte stuk, dan zou ik eerst maar is wat meer rpm's uit je cil te krijgen. kken niet echt gevallen dat er 30 km snelheid gewonnen werd door een andere ontsteking.
Wel de juiste tandwielverhouding gebruikt??
Gast

cilinder

Bericht door Gast »

Mijn cilinder is niet vast gelopen die van bob wel dat is die jongen die langs mij stond!!De cilinder was warm gelopen en toen vast gelopen snot gaar!! maar ik moet nog ff kijken waar ik een betaalbare ontsteking van af haal??
Gast

uitlaat

Bericht door Gast »

als ik meer toeren uit mn cilinder wil halen is een andere uitlaat(scooter) dan al genoeg of moet ikde uitlaatpoort ook nog naar de kop toe frezen??
met een andere ontsteking is ie toch veel feller op het gaas of niet soms???
Gast

Bericht door Gast »

accu onsteking maken heb je geen vliegwiel meer dat is lichter voor je krukas dus meer toeren maar je moet wel een goede accu hebben :wink:
Gast

??

Bericht door Gast »

Koen heb jij me aangemeld bij MSN??????
Trouwerns laatst in Mill ben ik ergens achter gekomen.
In de 2e manche brak er iets af bij de uitlaat bocht(dus hij kon zn druk beter kwijt)toen draaide mn blok veel en veel meer toeren!!!
wat is er verkeerd aan mijn uitlaat??Proma cc
Gebruikersavatar
Koen
forum gebruiker
Berichten: 1232
Lid geworden op: di 10 dec 2002, 08:54
Contacteer:

Bericht door Koen »

Inderdaad heb ik je toegevoegd op msn.. Ik kon het horen van de uitlaat.. Er zijn mensen die een andere demper op een proma monteren, i.v.m. met een grotere doorlaat. Wim heeft hier ervaring mee..
Gebruikersavatar
Wim
forum gebruiker
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
Locatie: Hengelo ov
Contacteer:

Re: cilinder

Bericht door Wim »

kevin#34 schreef:Mijn cilinder is niet vast gelopen die van bob wel dat is die jongen die langs mij stond!!De cilinder was warm gelopen en toen vast gelopen snot gaar!! maar ik moet nog ff kijken waar ik een betaalbare ontsteking van af haal??

hoi

je zocht een betaalbare ontsteking?

dit is zo'n beetje de voordeligste!!

wordt gebruikt met 50cc races voor zunndap e.d., maar is ook goed pas te maken op een puch!!!

heeft uiteraard geen vervroeging zoals HPI, maar dat is te verwaarlozen als je kijkt naar't gewicht van de veel lichtere rotor!!

kan 15000 toeren zonder problemen aan!!

kost 125 euro (Nieuw) uiteraard zonder verzendkosten!

kom je naar een race, dan kan ik er 1 (of meerdere :wink: ) voor je meenemen!


voor de duidelijkheid!!! ik verdien hier niks aan!!!!!



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Groetjes

Wim
Plaats reactie