nog openlaten!!
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
nog openlaten!!
Mn bike wilt maar niet starten
ik heb net een polini 65 cc met 70cc rgd hogedruk kop en een 4 kleps membraam gemonteerd!
Als carb heb ik 16mm delortho sha met choke en met sproeier 70 en ontsteking oude van basje een zundap ontsteking!
Maar nu wil hij maar niet starten
mn ontsteking staat op 0.8 voorontsteking! ik heb vonk/heb compressie en mn cillinder krijgt benzine want als de bougie eruit is en ik probeer te starten spuit de benzine uit het gat voor de bougie!
heb ook al verschillende bougies gebruikt maar niks!
Tijdje terug met nog andere cillinder was het probleem dat er een kering eruit lag maar dat is nu niet het geval, en valse lucht zou ik niet durven zeggen!
Vanmiddag heb ik hem proberen te starten met een boormachine en hij had op een gegeven moment wel neiging om aan te gaan maar zette niet door!
Wie ow wie weet wat het zou kunnen zijn dat hij niet wil starten?
Alvast bedankt
GR Franse
ik heb net een polini 65 cc met 70cc rgd hogedruk kop en een 4 kleps membraam gemonteerd!
Als carb heb ik 16mm delortho sha met choke en met sproeier 70 en ontsteking oude van basje een zundap ontsteking!
Maar nu wil hij maar niet starten
mn ontsteking staat op 0.8 voorontsteking! ik heb vonk/heb compressie en mn cillinder krijgt benzine want als de bougie eruit is en ik probeer te starten spuit de benzine uit het gat voor de bougie!
heb ook al verschillende bougies gebruikt maar niks!
Tijdje terug met nog andere cillinder was het probleem dat er een kering eruit lag maar dat is nu niet het geval, en valse lucht zou ik niet durven zeggen!
Vanmiddag heb ik hem proberen te starten met een boormachine en hij had op een gegeven moment wel neiging om aan te gaan maar zette niet door!
Wie ow wie weet wat het zou kunnen zijn dat hij niet wil starten?
Alvast bedankt
GR Franse
Laatst gewijzigd door Franse op di 01 mei 2007, 18:59, 3 keer totaal gewijzigd.
Mijn zelfbouw bike http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=13023
- Lg tweewielers
- Moderator
- Berichten: 7532
- Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
- Locatie: beekbergen
- Contacteer:
Heey ,
Als ik je verhaal lees denk ik dat hij verzuipt ?
Je moet er natuurlijk zeker van zijn dat er geen valse lucht is ( controleren op scheurtjes e.d. )
Dan zou ik ervoor zorgen dat de motor droog is en dan zou ik hem proberen te starten .. het kan zo zijn dat hij verzuipt .
Proberen te starten door wat deo in de inlaat te spuiten tijdens het starten en dan kijken hoe het loopt ..
Blijft het lopen controleer dan of er valse lucht is door deo rond aansluitingen cilinder - membraan en carb - spruitstuk te spuiten.
Natuurlijk altijd ervoor zorgen dat je een bougie gebruikt die heel is en gevallen is e.d.
Succes
*Lg*
Als ik je verhaal lees denk ik dat hij verzuipt ?
Je moet er natuurlijk zeker van zijn dat er geen valse lucht is ( controleren op scheurtjes e.d. )
Dan zou ik ervoor zorgen dat de motor droog is en dan zou ik hem proberen te starten .. het kan zo zijn dat hij verzuipt .
Proberen te starten door wat deo in de inlaat te spuiten tijdens het starten en dan kijken hoe het loopt ..
Blijft het lopen controleer dan of er valse lucht is door deo rond aansluitingen cilinder - membraan en carb - spruitstuk te spuiten.
Natuurlijk altijd ervoor zorgen dat je een bougie gebruikt die heel is en gevallen is e.d.
Succes
*Lg*
'The eye in the Sky'
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Verzuipen met een sproeier 70 Ik zou een grotere sproeier monteren voor de veiligheid. Tis allemaal nieuw mag wel wat reik lopen.
Je zegt zelf dat je je ontsteking op voorontsteking heb staan, heb je dat ook echt? Of stiekem toch op naontseking? Zet hem anders even op een kleinere waarde 0.2 0.3, doe dit niet te lang vanwege inbranding etc..
En Lars heeft het over Deo, dat werkt opzich goed, zelf raad ik liever rem reiniger aan dat laat geen vieze troep achter en is goedkoper.
Succes.
Je zegt zelf dat je je ontsteking op voorontsteking heb staan, heb je dat ook echt? Of stiekem toch op naontseking? Zet hem anders even op een kleinere waarde 0.2 0.3, doe dit niet te lang vanwege inbranding etc..
En Lars heeft het over Deo, dat werkt opzich goed, zelf raad ik liever rem reiniger aan dat laat geen vieze troep achter en is goedkoper.
Succes.
Groots en Meeslepend!!
Officieel minibike polo drager.
Officieel minibike polo drager.
- Lg tweewielers
- Moderator
- Berichten: 7532
- Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
- Locatie: beekbergen
- Contacteer:
Jij ook weer onlineTnTnelis schreef:Verzuipen met een sproeier 70 Ik zou een grotere sproeier monteren voor de veiligheid. Tis allemaal nieuw mag wel wat reik lopen.
En Lars heeft het over Deo, dat werkt opzich goed, zelf raad ik liever rem reiniger aan dat laat geen vieze troep achter en is goedkoper.
Succes.
Remreiniger ontrekt het smeermiddel uit zijn omgeving wat laat deo achter
De sproeier is niet groot maar dan kan hij alsnog wel verzuipen door andere redenen ....
*kijk ook ff het membraan na , dit wil vaak ook nog wel is fout zitten
*Lg*
'The eye in the Sky'
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Hij loopt
Ik heb de ontsteking er compleet afgehaald en opnieuw erop gezet met een voorontsteking van 0.9!
Maar hij loopt nog niet goed, hij draait wel maar niet goed stationair en ik moet gas blijven geven om aan te laten!
En mn band draait al redelijk snel al hij loopt!
stelschroef al helemaal uitgedraaid maar werkt ook niet!
Wat kan ik doen om dat te veranderen?
Gr Martin
Ik heb de ontsteking er compleet afgehaald en opnieuw erop gezet met een voorontsteking van 0.9!
Maar hij loopt nog niet goed, hij draait wel maar niet goed stationair en ik moet gas blijven geven om aan te laten!
En mn band draait al redelijk snel al hij loopt!
stelschroef al helemaal uitgedraaid maar werkt ook niet!
Wat kan ik doen om dat te veranderen?
Gr Martin
Mijn zelfbouw bike http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=13023
- Wim
- forum gebruiker
- Berichten: 1043
- Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
- Locatie: Hengelo ov
- Contacteer:
Franse schreef:Hij loopt
Ik heb de ontsteking er compleet afgehaald en opnieuw erop gezet met een voorontsteking van 0.9!
Maar hij loopt nog niet goed, hij draait wel maar niet goed stationair en ik moet gas blijven geven om aan te laten!
En mn band draait al redelijk snel al hij loopt!
stelschroef al helemaal uitgedraaid maar werkt ook niet!
Wat kan ik doen om dat te veranderen?
Gr Martin
ha die Martin
deze ontsteking moet staan op een voorontsteking van 1.0 tot 1.2 mm
zit je lager als een milimeter dan loop je al een klein risico dat 't blokkie achteruit gaat lopen...
let er wel op dat de opnemer zo dicht mogelijk bij de rotor staat, hoe dichter bij, hoe sterker de vonk (hij moet net niet aanlopen..) het zou nu zo kunnen zijn dat de opnemer te ver weg staat.....dan slaat ie af bij een te laag toerental (ontsteking is gemaakt voor extreme toerentallen, kan tot 20K makkelijk aan)
door het lage gewicht van de rotor is het ook aan te raden het stationair toerental iets aan de hoge kant af te stellen......zo'n 1000 tpm
als ik je setup bekijk zou je een sproeier kunnen plaatsen van 80/82...
70 is echt veels te klein.....bij een beetje toerental loopt ie veels te schraal
succes
Wim
Wim schreef:Franse schreef:Hij loopt
Ik heb de ontsteking er compleet afgehaald en opnieuw erop gezet met een voorontsteking van 0.9!
Maar hij loopt nog niet goed, hij draait wel maar niet goed stationair en ik moet gas blijven geven om aan te laten!
En mn band draait al redelijk snel al hij loopt!
stelschroef al helemaal uitgedraaid maar werkt ook niet!
Wat kan ik doen om dat te veranderen?
Gr Martin
ha die Martin
deze ontsteking moet staan op een voorontsteking van 1.0 tot 1.2 mm
zit je lager als een milimeter dan loop je al een klein risico dat 't blokkie achteruit gaat lopen...
let er wel op dat de opnemer zo dicht mogelijk bij de rotor staat, hoe dichter bij, hoe sterker de vonk (hij moet net niet aanlopen..) het zou nu zo kunnen zijn dat de opnemer te ver weg staat.....dan slaat ie af bij een te laag toerental (ontsteking is gemaakt voor extreme toerentallen, kan tot 20K makkelijk aan)
door het lage gewicht van de rotor is het ook aan te raden het stationair toerental iets aan de hoge kant af te stellen......zo'n 1000 tpm
als ik je setup bekijk zou je een sproeier kunnen plaatsen van 80/82...
70 is echt veels te klein.....bij een beetje toerental loopt ie veels te schraal
succes
Wim
heej Wim
Ik heb mn vooronsteking nu om 1.1 gezet zoals jij zei en hij loopt nu velen malen beter!(nog bedankt voor de info)
Stationair loopt ie nu goed!
Alleen moet ik nog beetje spelen met sproeiers etc!
want men bougie is nog niet mooi koffie bruin maar meer naar de zwarte kant!
(maar hij draait veel toeren dan vroeger had ik niet verwacht eigelijk )
Gr Martin
Mijn zelfbouw bike http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=13023
- Wim
- forum gebruiker
- Berichten: 1043
- Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
- Locatie: Hengelo ov
- Contacteer:
Franse schreef:[]
heej Wim
Ik heb mn vooronsteking nu om 1.1 gezet zoals jij zei en hij loopt nu velen malen beter!(nog bedankt voor de info)
Stationair loopt ie nu goed!
Alleen moet ik nog beetje spelen met sproeiers etc!
want men bougie is nog niet mooi koffie bruin maar meer naar de zwarte kant!
(maar hij draait veel toeren dan vroeger had ik niet verwacht eigelijk )
Gr Martin
me again!
als je alleen maar laag toeren laat draaien, heb je altijd een zwarte bougie.....
je mag 'm wel een beetje belasten voor een goede kleur-indicatie
('s trouwens makkelijker met een nieuwe bougie)
het leuke is.....tot een 8000toeren is ie zelfs sneller als een HPI.....rotor weegt nog niet een kwart van een HPI rotor......en de magnetische weerstand is ook veel lager....Franse schreef:[]
(maar hij draait veel toeren dan vroeger had ik niet verwacht eigelijk )
pas je wel op dat je je cilindertje heel houd.....?
Groetjes
Wim
@ Wim (Again )
Ja ik hou mn cillindertje heel
Maar er zit nu een nieuwe bougie en en die is nu zwart!
Moet ik toch een kleinere sproeier halen dan een 70?
Heb vanmiddag klein stukje getest maar rijd nog niet goed maar dat is zaak van afstellen denk ik!
Gr Martin
Ja ik hou mn cillindertje heel
Maar er zit nu een nieuwe bougie en en die is nu zwart!
Moet ik toch een kleinere sproeier halen dan een 70?
Heb vanmiddag klein stukje getest maar rijd nog niet goed maar dat is zaak van afstellen denk ik!
Gr Martin
Mijn zelfbouw bike http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=13023
- Wim
- forum gebruiker
- Berichten: 1043
- Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
- Locatie: Hengelo ov
- Contacteer:
klein vraagje.....
je hebt niet toevallig je choke dicht?
of je luchtfilter vervuild......of heb je nog steeds zon stalen luchtfilter?
je setup zou echt een sproeierbezetting van 80/82 moeten kunnen hebben
haal anders je luchtfilter er 's af..........
sproeierbezetting met of zonder goed luchtfilter scheelt 1 maat (ongeveer)
Succes
Wim
je hebt niet toevallig je choke dicht?
of je luchtfilter vervuild......of heb je nog steeds zon stalen luchtfilter?
je setup zou echt een sproeierbezetting van 80/82 moeten kunnen hebben
haal anders je luchtfilter er 's af..........
sproeierbezetting met of zonder goed luchtfilter scheelt 1 maat (ongeveer)
Succes
Wim
Mijn mengsmering is nu nog 1:35 maar hij rookt nog als een gek ik denk erover om naar 1:40 te gaan!:roll:
Maar ik heb mn choke gewoon dicht en ja ik heb nog zon stalen filter en met daarop nog een plastic kapje!
Ik zal vandaag om een stel sproeiers gaan rond 80/82 en zal een zonder mn filters starten!
GR Martin
Maar ik heb mn choke gewoon dicht en ja ik heb nog zon stalen filter en met daarop nog een plastic kapje!
Ik zal vandaag om een stel sproeiers gaan rond 80/82 en zal een zonder mn filters starten!
GR Martin
Mijn zelfbouw bike http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=13023