Opmaat uitlaat polini 65cc

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
Koen
forum gebruiker
Berichten: 1232
Lid geworden op: di 10 dec 2002, 08:54
Contacteer:

Bericht door Koen »

Goed gelezen in het boek :-)

Nu nog een uitlaat maken....

Stukken er tussen uitzagen werkt niet, je moet zorgen dat je conussen de goede hoek hebben... Anders wordt het niet wat. Dan wordt het meer las dan uitlaat.

Succes!
Sprunky
forum gebruiker
Berichten: 42
Lid geworden op: di 17 feb 2004, 14:21
Locatie: Dordrecht

Bericht door Sprunky »

De aanleiding van het openen van dit topic was idd ook dat ik opzoek was naar een berekening van een uitlaat voor mijn setup, ondertussen ben ik een stuk wijzer geworden en zie ik in dat ik met meer factorren rekening moet houden.

In het verleden heb ik Erwin mee geholpen met het bouwen van zijn uitlaat. die was idd ook in een rechte lengte gegeven en moest zelf pas gemaakt worden.
Resultaat: heel wat connussen om de juiste hoeken te krijgen. (ik weet wat ik kan verwachten dus)

Ik ben dus nog op zoek naar de poortmappen van mijn cilinder (zijn vast wel te vinden) en de uitlaatberekening van ABT mits die hem ook los wegdoet?
Gebruikersavatar
Raytje192
forum gebruiker
Berichten: 1816
Lid geworden op: zo 13 feb 2005, 11:04
Locatie: Goes
Contacteer:

Bericht door Raytje192 »

Koen schreef:Goed gelezen in het boek :-)

Nu nog een uitlaat maken....

Stukken er tussen uitzagen werkt niet, je moet zorgen dat je conussen de goede hoek hebben... Anders wordt het niet wat. Dan wordt het meer las dan uitlaat.

Succes!
Dat snapk je zal je conussen in stukjes (meer connusjes) moeten gaan maken om die bochten te creeren :wink: Maar ik bedoel dat je voor het vormen van je uitlaat niet gelijk heel de berekening bij hoeft te werken, tenzij je natuurlijk zoals LG zei een korte pijp wil en je de diameter van de conussen gaat verandere om ongeveer het zelfde resultaat te krijgen.
R² Tuning
Minibike racing team.
Zelfbouwer rijder
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

Heeft iemand misschien voorbeelden van zulke formules / info ?

Hoe je het omrekend enz ..

Ik heb op mijn PC wel veel dingen staan maar als iemand goede informatie heeft dan is dat altijd welkom ..

*Lg*
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Plaats reactie