Zuiger tegen kop?

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
Raytje192
forum gebruiker
Berichten: 1816
Lid geworden op: zo 13 feb 2005, 11:04
Locatie: Goes
Contacteer:

Bericht door Raytje192 »

Lg tweewielers schreef:
Mighty 44 schreef:Bedankt, heb net even gekeken, maar de sproeier zit in de buurt.
maar het gekke is dat ik er zo vaak zat mee heb gereden, alles precies hetzelfde.
vlotter zit nu goed, luchtschroef in houd ie bijna alle benzine binnen, als ik hem uit draai veel, maar bij beide wil hij niet starten, bougie word niet eens nat.
hij start ook niet als ik gat met m'n vingers dichtduw.

zal ik anders kijken of ik niet van iemand in de buurt een bing kan lenen ofzo?

alvas bedankt
Het probleem ligt niet aan de carburateur maar aan jou .. . .

Je hebt te weinig ervaring om het blijkbaar zelf te doen . .

Loop alles goed na en "denk' na voordat je iets doet begin er niet zomaar aan . . .

Op een bing carburateur zit helemaal geen luchtschroef voor de duidelijkheid . .

Korte uitleg dan maar even :

*heb altijd genoeg sproeiers om te testen anders kan je het al vergeten !

Je kijke op sproeier.tk voor een indicatie van de sproeiermaat. die monteer je . .

De gasnaald zet je op zijn middelste stand !

Je start de motor met je gevoel kan je wel een indicatie krijgen of het de juiste proeier is , dat is gewoon een kwestie van proberen en ervaring . .

Je laat de motor een beetje lopen dat hij ff warm word . .

Dan haal je de boegie eruit en bekijkt de kleur . . zwart --> te groter sproeier . . Wit --> te kleine sproeier koffie bruin is een goede sproeier . .

Dan kan je nog een beetje klooien met de gasnaald om te kijken of je daarmee nog wat winst krijgt . . voornamelijk onderin het vermogen met een bing . .

Met een dellotho e.d. heb je een luchschroef om hem mee af te stellen maar helaas heeft bing dat niet. maar het kan met een bing ook goed werken als je hem maar goed afsteld.

*Lg*




Op puch maxi .nl staat ook hoe je de ontsteking moet afstellen . . hier zul je ook baad bij hebben !
Met alleen beetje laten lopen kan jij nooit zien of je afstelling goed is je zal toch echt moeten rijden :wink:
R² Tuning
Minibike racing team.
Zelfbouwer rijder
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

eigenlijk zou dat wel moeten maar als je hem goed warm draaid dan krijg je ook wel iets de inducatie . . voor de rest heb ik wel aangegeven hoe het ongeveer moet . .

En zoals ik al zei . . stukje ervaring wat je op moet bouwen . .

*Lg*
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Gebruikersavatar
Raytje192
forum gebruiker
Berichten: 1816
Lid geworden op: zo 13 feb 2005, 11:04
Locatie: Goes
Contacteer:

Bericht door Raytje192 »

Lg tweewielers schreef:eigenlijk zou dat wel moeten maar als je hem goed warm draaid dan krijg je ook wel iets de inducatie . . voor de rest heb ik wel aangegeven hoe het ongeveer moet . .

En zoals ik al zei . . stukje ervaring wat je op moet bouwen . .

*Lg*
het is zeker een stuk ervaring wat je moet krijgen, alleen met alleen warm draaien krijg jij nooit een goeie indicatie, die krijg je pas als je gereden heb. Meestal ga ik eerst naar een afstelling dat ie redelijk loopt en zoiezo niet veel te arm staat, dan rij ik ff stuk volgas, gas los en de motor gelijk uit zetten en dan ff naar de bougie kijken :)
R² Tuning
Minibike racing team.
Zelfbouwer rijder
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

Raytje192 schreef:
Lg tweewielers schreef:eigenlijk zou dat wel moeten maar als je hem goed warm draaid dan krijg je ook wel iets de inducatie . . voor de rest heb ik wel aangegeven hoe het ongeveer moet . .

En zoals ik al zei . . stukje ervaring wat je op moet bouwen . .

*Lg*
het is zeker een stuk ervaring wat je moet krijgen, alleen met alleen warm draaien krijg jij nooit een goeie indicatie, die krijg je pas als je gereden heb. Meestal ga ik eerst naar een afstelling dat ie redelijk loopt en zoiezo niet veel te arm staat, dan rij ik ff stuk volgas, gas los en de motor gelijk uit zetten en dan ff naar de bougie kijken :)
Ja ja ja ja ja . . met een minibike kan dat niet echt altijd he . . op de weg rijden mag nu eenmaal niet . .

Je kan hem zo "basis" afstellen . . de rest van het afstelwerk kan je doen als je gaat rijden . . goed warm draaien door bijvoorbeeld achterwiel optillen ff in de toeren houden . . zo kan je het proberen bijvoorbeeld, maarja op de duur heb je dat niet nodig . . ik zelf gebruik deze manier ook bijna nooit maarja als je niet anders kan :roll:

Maarja dat moet hij zelf maar even zien . .

*Lg*
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Mighty 44

Bericht door Mighty 44 »

Nee ik heb ook amal carb dat is wel met luchtschroef
ervaring heb ik helemaal nie talleen het een en ander weet ik maar.
ik zal het nog eens proberen.
bedankt!
Plaats reactie