Pagina 1 van 1

powerfilter

Geplaatst: zo 28 nov 2004, 22:30
door frenkie
He techneuten!
Is het zo dat wanneer je een powerfilter neemt ook meer vermogen krijgt, of alleen meer geluid?

Heeft iemand nog een liggen voor mijn polini?
b.v.d.

groetjes, en oant moan\
frenkie

Geplaatst: zo 28 nov 2004, 22:39
door Markie
Tja,

Waarom ze het een powerfilter genoemt wordt ben ik nog steeds niet achter!
Je krijgt er geen vermogen meer door (soms werkt een ori luchtfilter zelfs beter). Je krijgt wel een harder geluid, en het is beter voor de looks.

Geplaatst: zo 28 nov 2004, 22:50
door üntiej#21
ja..

en je hebt in feite alleen meer kans dat het vuil en water doorlaat.

voordelen, mooier geluid, betere look

Geplaatst: zo 28 nov 2004, 22:52
door tuindorper
en het past ook beter op je een minibike,
je houd dan ook weer meer ruimte over

dat is dus ook een voordeel van de powerfilter

Geplaatst: ma 29 nov 2004, 07:24
door Gast
volgens mij zuig je ook meer lucht aan dan met een originelen filter... je bent altijd genoodzaakt een grotere sproeier er in te doen als je van orgin. naar power. gaat... dus meer lucht is meer brandstof is meer brandbaar mengsel in je cilinder

Geplaatst: ma 29 nov 2004, 20:08
door derbi master
door een powerfilter KAN je meer vermogen krijgen, je zal het meeste er van merken met een dikken cil en carb.
stomweg omdat een powerfilter meer lucht kan door laten dan een org luchtfilter bak.

Geplaatst: ma 29 nov 2004, 21:14
door Gast
daarom :)

Geplaatst: di 30 nov 2004, 00:06
door racertje
Ik denk ook idd dat als je veel lucht vraagt(snelle setup) dat hij het makkelijker kan doorlaten ivm minder weerstand, maar of je merkt??

p.s. een powerfilter voor een polini? ik neem aan dat je het heb over een polini minibike...maar zit er dan geen verschil in motortype?

Geplaatst: di 30 nov 2004, 20:16
door derbi master
racertje schreef:Ik denk ook idd dat als je veel lucht vraagt(snelle setup) dat hij het makkelijker kan doorlaten ivm minder weerstand, maar of je merkt??

p.s. een powerfilter voor een polini? ik neem aan dat je het heb over een polini minibike...maar zit er dan geen verschil in motortype?

ja de verhouding van benzine/lucht/cilinderinhoud als die mooi overeen komen loopt het zooitje het best :wink: en voor dikkere setup's moet je ook meer lucht hebben, en een org luchtbak laat dan over het algemeen niet genoeg lucht door met wijnig weerstand.

Geplaatst: di 30 nov 2004, 20:45
door John_W
Heb zelf een K&N filter geplaatst waardoor de sproeier twee maten groter kon. Wel of geen luchtfilter maakt nu niets meer uit, dus ga er vanuit dat het filter nagenoeg geen weerstand heeft t.o.v. de carburateurafmeting.

Dit alles is wel geprobeerd met een 19 mm carburateur en het zou kunnen zijn dat bij de kleinere carburateurs de winst wat kleiner is.

Het geluid neemt wel toe, maar een kniesoor die daar op let.

Geplaatst: wo 01 dec 2004, 01:27
door Xander
je krijgt niet meer of minder brandstof in je cilinder, door een ander filter te monteren.
je hebt een bepaalde lucht brandstov verhouding, stelvoor, 1liter benzine en 100liter lucht.
als je eerst een std filter hebt, en sproeier 60, je monteerd een ander filter, met sproeier 85 houd je dezelfde verhouding brandstof lucht, alleen omdat je std filter lucht tegenhield, kon er een kleinere sproeier in.
Omdat je std lucht tegenhield, was er vermogensverlies, dus als ej er een monteerd die geen weerstand bied, en die goed afsteld zou je daar evt wel iets door kunnen winnen.

Xander.