AFSTELLEN KOPPELING OP TESTBANK update nieuwe schoentjes

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

TESTBANK AANWEZIG TIJDENS INDOOR TRANINGEN

Ja ik zal daar gebruik van maken om de koppeling af te stellen.
78
71%
Ja ik zal daar gebruik van maken zomaar een keer om te kijken hoe de koppeling staat.
23
21%
Nee ik zal daar geen gebruik van maken.
9
8%
 
Totaal aantal stemmen: 110

jesse-13

Bericht door jesse-13 »

Nou, volgens mij is zo'n ding nog best handig en als mensen zelf hun koppeling niet af kunnen stellen kan je het ook bij Hank laten doen, maar je hebt gelijk het kan ook met een toerentellertje
Gast

Bericht door Gast »

zou je er een foto van de koppeling mogen zien met en zonder verstevegings plaat mooie koppeling vak werk
Gebruikersavatar
*HANK*
forum gebruiker
Berichten: 1375
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 21:14
Locatie: LEKKERKERK

Schoentjes

Bericht door *HANK* »

Hallo

We hebben ook met de puch koppelingen niet stil gezeten, en wat nieuwe ontwikkelingen door gemaakt.
Waaronder schoentjes met div soorten voeringen.
En zeer zware veren zodat het nu mogelijk is om nog zwaardere schoentjes te maken bij hogere toerentallen.

Afbeelding Afbeelding
Schoen links 1e standaart puch de 2e eigen voering verglijkbaar met puch voering 3e een soort touw voering voor betere grip en olie afvoer 4e voering van keflar met een profiel er in voor de olie afvoer.

Afbeelding
Rechts de nieuwe veren.

Afbeelding
De verstevigings ring.
Afbeelding
De aagepaste grondplaat met stelboutjes voor de speling tussen de kom en schoen, en de gewichtjes aan de schoentjes.
Afbeelding
Elk schoentje wordt nauwkeurig af gewogen en gelijk gemaakt in gewicht tevens wordt met het gewicht het aangrijp toerental bepaald.
Afbeelding
Aangepaste grondplaat.
Afbeelding
De lichter gemaakte schoen.
Afbeelding
De 3 schoentjes zijn genummert om later met afstellen te kunnen kijken of ze allemaal gelijk naar buiten gaan.
Afbeelding Afbeelding
Hier de koppeling als deze klaar is.
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Gast

Bericht door Gast »

bedankt daar kan ik wat mee zou jij dat sigmentje op waare groote heb je daae ook een scan of foto van
Gast

Bericht door Gast »

en wat was het beste kan ik dat spul bij jou erop laate zeten
derbi master

Bericht door derbi master »

wat is nou het verschil tussen schoentje 3 en 4? heeft 4 meer grip of net zo veel grip als 3 aleen minder slijtage ?
want ben toe aan nieuw friximatiraal.
Gebruikersavatar
*HANK*
forum gebruiker
Berichten: 1375
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 21:14
Locatie: LEKKERKERK

Bericht door *HANK* »

Hallo

Tot nu toe (dit is de ervaring van div NK rijders) bevalt type 3 het beste, de beste grip en de slijtage is minimaal.

Met type 4 zijn we nog maar kort aan het testen heeft ook goede grip, slijtage moeten we nog even aankijken, het voordeel van type 4 is dat het op een nog redelijk goed standaard schoentje gelijmt kan worden.

Inmiddels rijden er div mensen met extra zware veren (de rode), met zeer goede resultaten, het schoentje kan een stuk zwaarder worden en het afstel gebied is veel groter geworden, waar je met blauwe veren max 800 toeren kan overbrugen kan het met rode veren tot wel 2000 toeren overbruggen.
Laatst gewijzigd door *HANK* op zo 22 mei 2005, 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
derbi master

Bericht door derbi master »

aha das aardig duidelijk ja, dan ga ik eens kijken naar type 3, ik laat nog wel van me horen via pm/mail of zo.
wat is de prijs hiervan trouwens?
Gebruikersavatar
bekfire
forum gebruiker
Berichten: 618
Lid geworden op: za 06 nov 2004, 23:15
Locatie: hoedekenskerke (zeeland)

Bericht door bekfire »

hank hoe kom je aan die rode veertjes? wil ik eigenlijk ook wel eens proberen.
kit replica!
Gebruikersavatar
*HANK*
forum gebruiker
Berichten: 1375
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 21:14
Locatie: LEKKERKERK

veeren

Bericht door *HANK* »

Hallo

De rode veren heb ik laten maken, dus deze kun je bij mijn bestellen.
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
stefano

Bericht door stefano »

Ik zit er nog aan te denken,om nog een koppeling heen te sturen,voor in mijn reserve blokje

Stefan
paul

Bericht door paul »

hallo hank wat koste de rode veertjes??
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

Van wat voor materiaal is die verstevigings ring gemaakt?

Niels
Gebruikersavatar
*HANK*
forum gebruiker
Berichten: 1375
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 21:14
Locatie: LEKKERKERK

Bericht door *HANK* »

Hallo

De verstevigings ring is van staal gemaakt.
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

En waarom heb je voor dat materiaal gekozen?

Niels
Plaats reactie