LC puchblok DI ASG!
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
@ stefano, de ontsteking is van een piaggio scooter geweest(imitatie he)
de grontplaat gebruik ik niet.
ik heb de gaten overgenomen in mijn blok, schroefdraad erin getapt, en de ruimte opgevuld met ringetjes en een zelfborgende moer.
ik zet de ontsteking dus vast met moeren en niet met boutjes.
ik moet er wel even bijzeggen, dat de ontsteking op de foto ffe los derop gehangen is. het vliegwiel is wel gemonteerd.
@rkpdude..
Het is (was) een bestaand frame.
het betrefd hier een pasini miniproject van kweenie hoe oud.
toen ik hem kocht was het een wrak, frame was bijna overal gescheurd lak zat er slecht op enzenz.
het frame heb ik op de luchtmacht helemaal uitelkaar geslepen, het rechterframe deel heb ik opnieuw gmaakt.
daarna alles inelkaar gelast en heb ik ene iewat steilere balhoofdshoek aangenomen(ca 1,5 graad)
het frame gestraald, en alles weer inelkaar gezet.
toendertijd zat er een poliniblokje onder, dat is nu vervangen door een puchblokje.
nu wil ik het frame weer veranderen, het is nl niet toegestaan in de wedstrijd..
ik wil de kokerbalken waar men tank boven zit behouden.
waar ik op zit word alu, het achterframe ook,
het balhoofd gaat er ook weer tussenuit, en word van alu gemaakt, zodat ik de balhoofdshoek per baan kan instellen.
maar, dat komt allemaal nog wel eens. met dat ik 30 ben, heb ik vast een goede nk bike
greetsz Xander.

de grontplaat gebruik ik niet.
ik heb de gaten overgenomen in mijn blok, schroefdraad erin getapt, en de ruimte opgevuld met ringetjes en een zelfborgende moer.
ik zet de ontsteking dus vast met moeren en niet met boutjes.
ik moet er wel even bijzeggen, dat de ontsteking op de foto ffe los derop gehangen is. het vliegwiel is wel gemonteerd.
@rkpdude..
Het is (was) een bestaand frame.
het betrefd hier een pasini miniproject van kweenie hoe oud.
toen ik hem kocht was het een wrak, frame was bijna overal gescheurd lak zat er slecht op enzenz.
het frame heb ik op de luchtmacht helemaal uitelkaar geslepen, het rechterframe deel heb ik opnieuw gmaakt.
daarna alles inelkaar gelast en heb ik ene iewat steilere balhoofdshoek aangenomen(ca 1,5 graad)
het frame gestraald, en alles weer inelkaar gezet.
toendertijd zat er een poliniblokje onder, dat is nu vervangen door een puchblokje.
nu wil ik het frame weer veranderen, het is nl niet toegestaan in de wedstrijd..
ik wil de kokerbalken waar men tank boven zit behouden.
waar ik op zit word alu, het achterframe ook,
het balhoofd gaat er ook weer tussenuit, en word van alu gemaakt, zodat ik de balhoofdshoek per baan kan instellen.
maar, dat komt allemaal nog wel eens. met dat ik 30 ben, heb ik vast een goede nk bike

greetsz Xander.
Oké, volgende update..
vandaag, beter gezegd, toennet..(9:00uur)
de bike gestart voor de eerste keer.
Ik heb nog geen aandrijving gemonteerd omdat ik de luchtschroef ffe wilde afstellen, en als ik héél eerlijk ben, omdat ik wilde weten hoe ie klonk..
haha.
duss... boormachine, staalborstel op de rotor, en draaien.. en draaien.. en nogmeer draaien, shoken, draaien hand derop, en....
hij starte.
na een paar keer gestart te hebben(men broertje schrok van de enorme gasreactie) kon ik het gas overnemen, om het blokje aan te voelen..
hij geeft echt rake klappen, reactie niet normaal..
redelijk trillingsvrij sproeier stond aan de krappe kant dus heeft ie alleen even op de shoke gedraaid.
kben als ik eerlijk ben, zeeer benieuwd hoe dit gaat rijden.
en ik ben ook zeer benieuwd hoelang we nog met binnenrotors mogen rijden @ de zeeuwse races.........
Xander.
vandaag, beter gezegd, toennet..(9:00uur)
de bike gestart voor de eerste keer.
Ik heb nog geen aandrijving gemonteerd omdat ik de luchtschroef ffe wilde afstellen, en als ik héél eerlijk ben, omdat ik wilde weten hoe ie klonk..

duss... boormachine, staalborstel op de rotor, en draaien.. en draaien.. en nogmeer draaien, shoken, draaien hand derop, en....
hij starte.
na een paar keer gestart te hebben(men broertje schrok van de enorme gasreactie) kon ik het gas overnemen, om het blokje aan te voelen..
hij geeft echt rake klappen, reactie niet normaal..
redelijk trillingsvrij sproeier stond aan de krappe kant dus heeft ie alleen even op de shoke gedraaid.
kben als ik eerlijk ben, zeeer benieuwd hoe dit gaat rijden.
en ik ben ook zeer benieuwd hoelang we nog met binnenrotors mogen rijden @ de zeeuwse races.........
Xander.
ok heren, ik heb vanfdaag even kunnen rijden..
ik heb, een fles genomen, van 1,5 ltr.. aangesloten op mijn cilinder(onderaansluiting) de bovenkant heb ik een langere slang op gezet, en die boven mijn stuur uit laten steken.
bike gestart.
rijden.. cilinder werd warm, warm water borrelde eruit, en vers en koel water vulde de cilinder weer.
maar, over het gedrag.. MEGA veel koppel. en een redelijk idioot snelheidje voor een 50cc
zodra de koppeling aangreep (zo rond de 30 km/h) klom het voorwiel de lucht in.
vertanding: 24achter, 16voor.
cilinder 50cc, carb 19mm, evo70cc uitlaat en een binnenrotor.
Even afwachten op mijn radiateurs, dan op naar de testbank, kben benieuwd..........
ik heb, een fles genomen, van 1,5 ltr.. aangesloten op mijn cilinder(onderaansluiting) de bovenkant heb ik een langere slang op gezet, en die boven mijn stuur uit laten steken.
bike gestart.
rijden.. cilinder werd warm, warm water borrelde eruit, en vers en koel water vulde de cilinder weer.
maar, over het gedrag.. MEGA veel koppel. en een redelijk idioot snelheidje voor een 50cc

zodra de koppeling aangreep (zo rond de 30 km/h) klom het voorwiel de lucht in.
vertanding: 24achter, 16voor.
cilinder 50cc, carb 19mm, evo70cc uitlaat en een binnenrotor.
Even afwachten op mijn radiateurs, dan op naar de testbank, kben benieuwd..........
-
- forum gebruiker
- Berichten: 209
- Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:36
- Locatie: 't Harde / zwolle
als ik eerlijk ben, had ik er ook niet zoveel vertrouwen in.
goedlopend had ik wel verw8(met goedlopend bedoel ik 5 a 6 pk)
maar dat het iets beestachtigs werd, had ik niet verwacht.
volgende klussen om te klaren...:
blok uitelkaar..
alles controleren op eventuele slijtageplekken in de cilinder(om te kijken of de cilinder wel echt recht en in het midden zit)
krukasje vervangen, d'r zit iets in, omdat ik wilde kijken hoe en wat.
Carters zwart spuiten.
radiateur en waterpomp monteren.
andere koppeling... kheb der een overgenomen van een zekere john op de kapelse dag, en deze bleek niet goed te zijn
.
Banken.
Xander
goedlopend had ik wel verw8(met goedlopend bedoel ik 5 a 6 pk)
maar dat het iets beestachtigs werd, had ik niet verwacht.
volgende klussen om te klaren...:
blok uitelkaar..
alles controleren op eventuele slijtageplekken in de cilinder(om te kijken of de cilinder wel echt recht en in het midden zit)
krukasje vervangen, d'r zit iets in, omdat ik wilde kijken hoe en wat.
Carters zwart spuiten.
radiateur en waterpomp monteren.
andere koppeling... kheb der een overgenomen van een zekere john op de kapelse dag, en deze bleek niet goed te zijn

Banken.
Xander
Re koppeling
Hallo Xander.
Wat is er niet goed aan die koppeling?
Mischien kan ik er nog wat van maken voor je, anders een goede drieklauw, maak ik die naar je wensen.
Gr HK Racing..
Wat is er niet goed aan die koppeling?
Mischien kan ik er nog wat van maken voor je, anders een goede drieklauw, maak ik die naar je wensen.
Gr HK Racing..
Gr HK Racing.
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
ik heb de koppeling gekocht van die kerel, was helemaal perfect, kun je er zo inzetten zeidie..
tis dat ik zelf niet goed gekeken heb, de voering, waar de koppelingsplaat tegenaan drukt, bleek er niet op te zitten
dus, nu ben ik genoodzaakt wat anders te monteren..
kheb nu even de koppeling van mijn 2lingbroer erin.
das zo'n remschoending... is alleen niet mijne, dus ie moet er weer uit.
Xander.
tis dat ik zelf niet goed gekeken heb, de voering, waar de koppelingsplaat tegenaan drukt, bleek er niet op te zitten

dus, nu ben ik genoodzaakt wat anders te monteren..
kheb nu even de koppeling van mijn 2lingbroer erin.
das zo'n remschoending... is alleen niet mijne, dus ie moet er weer uit.
Xander.
- killerbeast
- forum gebruiker
- Berichten: 1003
- Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 16:54
- Locatie: Heinkenszand