Pagina 2 van 6

Geplaatst: vr 17 dec 2004, 22:06
door Xander
@ eric, het zou kunnen dat je gelijk hebt, maar...
als je mijn doppler ziet, of bijv een athena, die hebben hetzelfde cilinder huis :idea:

@koen.
je hebt gelijk.
gezien er vanaaf een hoop geruzie is geweest over de zeeuwse minibike races dat we te hard rijden :roll:
omdat we dan niet meer verzekerd kunnen worden... maakt dat niks meer uit.
maar, de timingen zijn erg laag... ik denk dat er echt wel wat an te passen valt.
en als ie evengoed als een 65polini rijd, heb ik mijn doel bereikt, gezien dit een simpel 50cctje is........


Xander.

Geplaatst: di 21 dec 2004, 20:42
door Gast
Als je een spoeltiming van 140* hebt, en je wilt een redelijke blow-down overhouden dan moet de uitlaattiming al snel richting de 190*.
En ik weet uit ervaring dat op een automaat 190* erg hoog is.
Je houd onderin niks over.

Geplaatst: di 21 dec 2004, 21:25
door John_W
190 graden is inderdaad erg hoog. Had zelf eerst een 50 cc met iets van 193 graden. Je moet de koppeling behoorlijk laten slippen om van de plek te komen. Met een korte vertanding voor een indoorbaan is het echter niet onmogelijk om hier toch mee te rijden.

Geplaatst: di 21 dec 2004, 21:44
door Xander
klopt.

tog gaat ie redelijk, gewoon een promaatje eronder..
20mm
kettingzaag ontsteking, en voila, toerenmaken de man :lol:
hier een volgend fotootje...

Afbeelding

het uitstekende deel word met de voet vlakgefreesd en zal als spoelkanaal gebruikt worden.


hier een foto van bovenaf, je ziet dat de inlaat vrij breed lijkt, alleen zal ik deze niet zo breed kunnen maken ivb met in de weg zittende tappen.
en te groot is niet goed....Afbeelding


Xander.

Geplaatst: di 21 dec 2004, 21:49
door Koen
Zo te zien is het niet gelast.. Hoe heb je het wel bevestigd?

Geplaatst: wo 22 dec 2004, 11:58
door Xander
ik heb het geheel vastgebout met een stuk of 8 m3 boutjes.
de grijze massa is defcon, en ik moet zeggen, dat spul werkt UITSTEKEND!
heb in de mbx en in men ex scootershit ook al kilo's gebruikt
membramen aanpassen en vooral carters.
wat wel geld, goed opruwen, en je ondergrond heel, maar dan ook heel goed ontvetten.
hier wat vorderingen aan het blok.............

bovenkant inlaat. je ziet 2 boutjes zitten....
Afbeelding

Het carter, met 3e spoelkanaal.........

Afbeelding

de cilinder............................................
ja, ik maak de poorten kleiner.
met een monza 50cc zo ook 10,5 pk gehaald incl 16mm carb rotor, en selfmade pijp.
de carters kwamen van 'n tovami racer, dus exact eender gemaakt, de cilinder dan ook maar...

Afbeelding

van de week ffe krukas ergens vandaan halen, en het geheel kan inelkaar.
het blok ffe oppoetsen en alles netjes en strak afwerken.
en dan de uitlaat.............

Xander.

Geplaatst: wo 22 dec 2004, 12:10
door Koen
Veel succes er mee!

Ik heb ook goede ervaringen met defcon. Ik heb het ook gebruikt om de flow van de inlaat van de cilinder te verbeteren. Resulaat (vermogen) was verbluffend en het blijft perfect zitten ondanks het soms de 100 graden wel haalt.

Geplaatst: wo 22 dec 2004, 12:15
door Xander
ok, goed dat jij het ook even laat weten dat het goed werkt :D

Geplaatst: wo 22 dec 2004, 15:20
door Xander
het is nu middag, en de cilinder heeft de op 1 na laatste bewerking gehad, de vulling.
nu afwerken en monteren nog.

hier een foto, van de eerste vulling.

Afbeelding

Xander.

Geplaatst: wo 22 dec 2004, 15:45
door Xander
ik heb net precies gemeten, de spoelpoorttimining komt nu precies op 137 graden uit, de uitlaat staat op 183 graden.
ik ga kijken of ik de spoelpoorttiming nog wat omlaag kan brengen, ik heb namelijk nog wat andere zuigers.

Geplaatst: vr 24 dec 2004, 09:33
door Xander
gister heb ik nog even een puchblokkie gehaald, omdat ik alleen een koppeling had, en carters.
binnenwerk eruitgehaald, om over te zetten.
het blokje wat ik heb overgenomen zag er nog perfect uit.
er miste alleen 1 opvulring.
voor de rest: orginele krukaslagers, en de tandwielen zagen er als nieuw uit.
krukas zaten wat spatjes roest op..
maar daar kijk ik wel overheen.
deze as als test asje gebruiken, als ie kapot gaat een rito erin.
ffe een goede carb en spruitstuk vinden, dan de koeling, en kan er getest worden.

zo staat het geheel er nu bij:

http://groups.msn.com/_Secure/0QwAaA0IU ... 3264769595

Geplaatst: za 25 dec 2004, 16:40
door red devil
heej waar kank dat (defcon ) grij halen want kheb me tap uit me race neos getrokken en nu moet hij er weer in en hij moet wel met hooge temp blijven zitten natuurlijk :wink:

Geplaatst: za 25 dec 2004, 16:46
door Xander
kijk eens wat er onder de kerstboom lag! :lol:

http://groups.msn.com/_Secure/0WgAqA6sc ... 1905471596


de kerstman was goed bezig.
het is weliswaar maar een sendai vorkje, maar beter als de oyude pasini..
ik was allang dood geweest als ik de klappen had gehad, die die vork heft meegemaakt...
affijn, bedankt voor de samenwerking, en bveel plezier met de nieuwe :lol:

Xander.

Geplaatst: za 25 dec 2004, 16:54
door red devil
red devil schreef:heej waar kank dat (defcon ) grij halen want kheb me tap uit me race neos getrokken en nu moet hij er weer in en hij moet wel met hooge temp blijven zitten natuurlijk :wink:
kan iemand mij er antwoord op geven want wil graag na de kerst ding weer hebben lopen groetjuhs mij

Geplaatst: za 25 dec 2004, 17:52
door Xander
bij een of andere doe het zelf zaak.
enniet de gamma of praxis.
kwet trouwes niet hoe jij je tap afbreekt uit je blok het zal echt niet door teveel vermogen komen.
meer door TE STRAK vast zetten van je cilinder.
en of het met defcon te repareren is..............

Ik zou een grote maat erin tappen, m12 ofzo, en dan een stuk rond alu, schroefdraad optappen, erindraaien.
je cilinder handvast zetten, gat doorboren, optappen, en je tap kan er weer in.....

Xander.