hi,
ik heb een minibike, en heb vandaag geracet op een circuitje hier in de buurt en vond dat erg leuk, maar eht is een circuit met veel ruime bochten en nog best wat langew stukjes.
is best leuk om met 50 door een bocht te gaan maar het mag van mij 10 km pu harder om het echt leuk te maken.
mijn setup nu:
leovincie hm
70cc kstar
15mm bing
tandwiel verhouding : 15:24
hij gaat nu exact 55 km/u
wat kan ik het beste veranderenom 10km/u harder te gaan? ik zat te denken om een proma cctje te kopen en om te lassen.
is dat verstandig of kan ik beter iets anders doen?
Pim
wat kan ik het beste veranderen?
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- Raytje192
- forum gebruiker
- Berichten: 1816
- Lid geworden op: zo 13 feb 2005, 11:04
- Locatie: Goes
- Contacteer:
Re: wat kan ik het beste veranderen?
Zou voor een proma gaan en het uitlaatpoortje van die cilinder ietjes kietelen en dan loopt wss al een stukje beterrhcp schreef:hi,
ik heb een minibike, en heb vandaag geracet op een circuitje hier in de buurt en vond dat erg leuk, maar eht is een circuit met veel ruime bochten en nog best wat langew stukjes.
is best leuk om met 50 door een bocht te gaan maar het mag van mij 10 km pu harder om het echt leuk te maken.
mijn setup nu:
leovincie hm
70cc kstar
15mm bing
tandwiel verhouding : 15:24
hij gaat nu exact 55 km/u
wat kan ik het beste veranderenom 10km/u harder te gaan? ik zat te denken om een proma cctje te kopen en om te lassen.
is dat verstandig of kan ik beter iets anders doen?
Pim
R² Tuning
Minibike racing team.
Zelfbouwer rijder
Minibike racing team.
Zelfbouwer rijder
- cracy frog
- reclame makende gebruiker
- Berichten: 1650
- Lid geworden op: ma 13 nov 2006, 13:15
- Minibike:: zelfbouw/zpf replica
- Locatie: nijmegen
he rhcp ik heb mijn k star uitlaatpoort naar li en re 2mm verbreed
grt tonny
of diteven wat informatie betreft het aanpassen van je k-star,ikga er wel een beetje vanuit dat je een beetje handig bent met een dremel of zoiets.
inlaat kun je inderdaad verbreden maar ga hem niet hoger of lager frezen want dan gaat je inlaattiming naar zijn donder.
uitlaatpoort zou ik zeer zeker verbreden naar 68% van je boring,dit komt het vermogenafgifte zeer zeker ten goede.
waarschijnlijk heeft je zuiger de zelfde vier gaten ,zoja
maak van de linker twee gaten een rechthoekig gat doormiddel van het verwijderen van het tussenliggend spijltje en dit doe je ook met de rechter twee.
hierdoor krijg je dus twee rechthoekige gaten in je zuiger inplaats van vier kleine gaatjes.
zodoende zul je meer spoeling krijgen door je boosterpoort
zorg dat je spoelkanalen van je blok overeen komen met je cilinder of net andersom.
check ook even of je spoelpoorten helemaal vrij komen als je zuiger in de onderste stand staat,is dit niet zo dan moet je een voetpakking toevoegen tot dat je spoelpoorten wel vrij komt.
dit alles in combinatie met een goede uitlaat en een perfect afgestelde carb en onsteking kun je op een indoorbaan zeker leuke snelheden halen.
indien je echt wat vermogen uit je blok willen halen dan kun je het beste overstappen op een membraan op het carter.
grt tonny
of diteven wat informatie betreft het aanpassen van je k-star,ikga er wel een beetje vanuit dat je een beetje handig bent met een dremel of zoiets.
inlaat kun je inderdaad verbreden maar ga hem niet hoger of lager frezen want dan gaat je inlaattiming naar zijn donder.
uitlaatpoort zou ik zeer zeker verbreden naar 68% van je boring,dit komt het vermogenafgifte zeer zeker ten goede.
waarschijnlijk heeft je zuiger de zelfde vier gaten ,zoja
maak van de linker twee gaten een rechthoekig gat doormiddel van het verwijderen van het tussenliggend spijltje en dit doe je ook met de rechter twee.
hierdoor krijg je dus twee rechthoekige gaten in je zuiger inplaats van vier kleine gaatjes.
zodoende zul je meer spoeling krijgen door je boosterpoort
zorg dat je spoelkanalen van je blok overeen komen met je cilinder of net andersom.
check ook even of je spoelpoorten helemaal vrij komen als je zuiger in de onderste stand staat,is dit niet zo dan moet je een voetpakking toevoegen tot dat je spoelpoorten wel vrij komt.
dit alles in combinatie met een goede uitlaat en een perfect afgestelde carb en onsteking kun je op een indoorbaan zeker leuke snelheden halen.
indien je echt wat vermogen uit je blok willen halen dan kun je het beste overstappen op een membraan op het carter.
oke, harstikke bedankt kan ik weer verder;p
even voor de duidelijkheid ik race niet.
Hier in spaarnwoude is er een wieler baan waar ik af en toe op mag rijden.
Maar ik mis net die paar km/u harder.
oja wat versta jij onder goede uitlaat? is proma voldoende? ik snap wel dat berekent beter is maar ik wil niet te veel geld meer aan mijn mini besteden
even voor de duidelijkheid ik race niet.
Hier in spaarnwoude is er een wieler baan waar ik af en toe op mag rijden.
Maar ik mis net die paar km/u harder.
oja wat versta jij onder goede uitlaat? is proma voldoende? ik snap wel dat berekent beter is maar ik wil niet te veel geld meer aan mijn mini besteden
- cracy frog
- reclame makende gebruiker
- Berichten: 1650
- Lid geworden op: ma 13 nov 2006, 13:15
- Minibike:: zelfbouw/zpf replica
- Locatie: nijmegen