Pagina 2 van 3

Geplaatst: ma 10 jan 2005, 16:50
door Koen
Doe maar teveel olie in je blok, dan duurt het niet lang en het komt vanzelf uit de ontluchting. Ik heb er ervaring mee :-)

Geplaatst: ma 10 jan 2005, 17:05
door wevie666
Untiej Mini Racing schreef: bij bijvoorbeeld giga druk in het blok wat tog ontstaat door wrijvingen..
:?:

Geplaatst: ma 10 jan 2005, 17:46
door üntiej#21
wevie666 schreef:
Untiej Mini Racing schreef: bij bijvoorbeeld giga druk in het blok wat tog ontstaat door wrijvingen..
:?:
ja, ik neem aan dat er buiten je krukas holte, ook wel druk ontstaat !.. warmte, draaien van interne tandwiel, koppeling ?

Geplaatst: ma 10 jan 2005, 17:49
door wevie666
Daarom heeft men het ontluchtingsgaatje uitgevonden :wink:

Geplaatst: di 11 jan 2005, 20:06
door Wim
Untiej Mini Racing schreef:lekken van bovenuit het gaatje zal de motor niet snel doen..

Yo


lekken niet, maar.......

je olie word behoorlijk heet, zet dan behoolijk uit, vernevelt
en wordt via dat ontluchtingsgaatje naar buiten geperst!

als nu 1000 minibikes via 't zelfde spoor een bocht nemen, en
ze hebben geen opvangmogelijkheid, geeft dat toch een oliespoor,
of een blauwachtige gloed op 't wegdek!

dit effect is behoorlijk merkbaar op de wat oudere banen,
(bijvoorbeeld) de kartbaan in zwolle, en in Emsbuhren,
daat blijft echt elke druppel water die valt op 't asfalt liggen!

zodra 't daar een beetje sputtert, zegmaar, elke 10 vierkante cm 1 druppel, ben je je grip al kwijt!!!

dus....wil men zoveel mogelijk olie (nevel) opvangen, en niet op 't wegdek neer laten slaan,

en....uiteraard is het beter voor ons mileu om de oliedamp niet
zomaar te laten vliegen!

maar......de nevel uit je blokkie is echt minimaal, 'k heb net gevoeld
hoeveel olie eigenlijk in dat bakkie terecht komt!

na 1 jaar racen voelt 't bakje vettig aan van binnen....meer niet



Ggrrttzz

Wim

Geplaatst: ma 17 jan 2005, 18:54
door Gast
misgien een beetje irri om een oud topic op te halen maar heb toevallig vandaag schroef draad getapt in het ontluchtings gaatje ... zou er iemand een foto kunnen maken van hoe zij het hebben gedaan en weg gewerkt?

alvast bedankt

mark

Geplaatst: ma 17 jan 2005, 19:01
door daans
En gewoon je ontluchting afplakken tijdens het rijden? Is dat ook een optie?

Daans

Geplaatst: ma 17 jan 2005, 19:09
door üntiej#21
neen

ontluchting zit er niet voor niets op..

is om de druk uit het blok kwijt te kunnen..

dus niet afplakken.

Geplaatst: ma 17 jan 2005, 21:45
door Gast
maar heeft er iemand een foto van als toelichting?

mark

Geplaatst: ma 17 jan 2005, 23:12
door Gast
Dat ga ik ook maar eens maken dan met zo een fotorolletje of lijmbusje.

Tijdens het rijden in de zeeuwsche minibike races spettert er door het schokken (veroorzaakt door de klinkers, drempels en putten in de weg) ook altijd olie uit mijn blokje. En daar wordt de bike ook altijd zo goor van.

En tja een beter milieu begint ook nog altijd bij jezelf. :D :D

M.

Geplaatst: di 18 jan 2005, 12:59
door wevie666
Idd.. en zoveel werk is het ook niet!

Geplaatst: di 18 jan 2005, 13:59
door Gast
moet ik ook nog ff doen gelukig dat ik hier bij uit ben gekomen anders had ik in Zwolle wellicht een probleem gehad :shock: 8)

kevin

Geplaatst: di 18 jan 2005, 19:06
door daans
Ik heb er voor mijn blok even over na gedacht, maar zit het gat niet te dicht bij de rand om er nog een schroefdraad in te tappen?

Daans

Geplaatst: di 18 jan 2005, 19:09
door Gast
hehe nee bij mij paste de M6 tap perfect eerst voorboren met 5mm ijzerboortje. Ik heb hem gewoon loodrecht op in dat ontluchtingsgaatje geboort en paste perfect, alleen ik zit nu nog over de afwerking te tobben :) als ik morgen tijd heb probeer ik een foto te hosten

greets

mark

Geplaatst: di 18 jan 2005, 19:18
door daans
Markcantpark schreef:hehe nee bij mij paste de M6 tap perfect eerst voorboren met 5mm ijzerboortje. Ik heb hem gewoon loodrecht op in dat ontluchtingsgaatje geboort en paste perfect, alleen ik zit nu nog over de afwerking te tobben :) als ik morgen tijd heb probeer ik een foto te hosten

greets

mark
Geweldig, ik ben benieuwd.

Daans