ontsteking hulp gevraagd

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
Minibike_J
forum gebruiker
Berichten: 1410
Lid geworden op: vr 29 feb 2008, 13:11
Locatie: Soesterberg
Contacteer:

Bericht door Minibike_J »

staat de punt van de rotor bij het 3de grote streepje ?
[img]http://img408.imageshack.us/img408/1993/27379922go9.gif[/img]
Zb puch
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=24798
Hans Boot
forum gebruiker
Berichten: 164
Lid geworden op: di 09 nov 2004, 21:21
Locatie: Nieuwerkerk

Bericht door Hans Boot »

Hallo,

Weet je zeker dat je de draairichting goed hebt (er is een merkteken voor rechtsom en een merkteken voor linksom)
Als hij verkeerd zit de rotor 180 graden verzetten.

Als dit goed zit weet je dan zeker dan je voorontsteking hebt afgesteld en geen na ontsteking?

succes groeten Hans
Gebruikersavatar
De Hakker
forum gebruiker
Berichten: 566
Lid geworden op: vr 15 sep 2006, 18:34
Contacteer:

Bericht door De Hakker »

Minibike_J schreef:staat de punt van de rotor bij het 3de grote streepje ?
Nee bij de 2de grote streep
Afbeelding
---------------------
DM GP1 FACTORY BZM SANDRO
DM GP1 MINI CAS
POLINI 910 CARENNA DANI
DM FACTORY R 50CC IAME VICTOR
Gebruikersavatar
De Hakker
forum gebruiker
Berichten: 566
Lid geworden op: vr 15 sep 2006, 18:34
Contacteer:

Bericht door De Hakker »

Hans Boot schreef:Hallo,

Weet je zeker dat je de draairichting goed hebt (er is een merkteken voor rechtsom en een merkteken voor linksom)
Als hij verkeerd zit de rotor 180 graden verzetten.

Als dit goed zit weet je dan zeker dan je voorontsteking hebt afgesteld en geen na ontsteking?

succes groeten Hans
Ik heb volgens de handleiding opgebouwd voor echtsom draaiend volgens voorschrift bij rechtomdraaiende motor linkse 2de grote streep aanhouden dat heb ik gedaan zie foto vorige post
Afbeelding
---------------------
DM GP1 FACTORY BZM SANDRO
DM GP1 MINI CAS
POLINI 910 CARENNA DANI
DM FACTORY R 50CC IAME VICTOR
Gebruikersavatar
rkpdude
forum gebruiker
Berichten: 962
Lid geworden op: vr 23 mei 2003, 21:56
Locatie: Noord Holland
Contacteer:

Bericht door rkpdude »

Op de foto staat je rotor goed ten opzichte van je grondplaat, alleen is de vraag of op dat moment je krukas ook goed staat. een poeg krukas draaid rechtsom, dus moet je de krukas rechtsom draaien totdat je zuiger 2,6mm voor bovenste dode punt. Wanneer je dan de rotor eropzet, net zoals op je foto, dan staat die goed, en moet die het doen ook.

gr roel.............

kijk anders hier ff

http://www.hpi.be/pdf/068_ana_1cyl_ned.pdf
NK 2003 6e geworden..
NK 2004 6e geworden..
NK 2005 7e geworden..
NK 2006 1e geworden..
NK 2007 2e geworden..
NK 2008 1e geworden..
NK 2009 7e geworden..:shock:
NK 2010 2e geworden..
NK 2011 2e geworden..
NK 2012 2e geworden..
NK 2013 1e geworden..
Gebruikersavatar
De Hakker
forum gebruiker
Berichten: 566
Lid geworden op: vr 15 sep 2006, 18:34
Contacteer:

Bericht door De Hakker »

rkpdude schreef:Op de foto staat je rotor goed ten opzichte van je grondplaat, alleen is de vraag of op dat moment je krukas ook goed staat. een poeg krukas draaid rechtsom, dus moet je de krukas rechtsom draaien totdat je zuiger 2,6mm voor bovenste dode punt. Wanneer je dan de rotor eropzet, net zoals op je foto, dan staat die goed, en moet die het doen ook.

gr roel.............

kijk anders hier ff

http://www.hpi.be/pdf/068_ana_1cyl_ned.pdf
Als ik nu zoals op de foto de rotor rechtom draai komt de zuiger naar boven en tikt hij de schuifmaat aan ik neem aan dat het dan goed is temminste ik hoop het.
Afbeelding
---------------------
DM GP1 FACTORY BZM SANDRO
DM GP1 MINI CAS
POLINI 910 CARENNA DANI
DM FACTORY R 50CC IAME VICTOR
Gebruikersavatar
rkpdude
forum gebruiker
Berichten: 962
Lid geworden op: vr 23 mei 2003, 21:56
Locatie: Noord Holland
Contacteer:

Bericht door rkpdude »

ja dat is goed. dan moet de onsteking goed staan. dit is alleen nog te kontroleren met een stoboskoop lamp. Maar probeer eens een droge bougie dan, misschien is die met al dat gestart vetgeslagen en vonkt die wel, maar je krijgt um niet gestart..

Zitten de 3 draden in je stekker naar de cdi wel op de goede volgorde?
NK 2003 6e geworden..
NK 2004 6e geworden..
NK 2005 7e geworden..
NK 2006 1e geworden..
NK 2007 2e geworden..
NK 2008 1e geworden..
NK 2009 7e geworden..:shock:
NK 2010 2e geworden..
NK 2011 2e geworden..
NK 2012 2e geworden..
NK 2013 1e geworden..
Gebruikersavatar
De Hakker
forum gebruiker
Berichten: 566
Lid geworden op: vr 15 sep 2006, 18:34
Contacteer:

Bericht door De Hakker »

Nou eindelijk een teken van leven hij start af en toe maar, blijft niet lopen wat zal, het toch zijn ik heb het idee dat er niet genoeg benzine komt uit de carberateur kan dit??????????. Verder blijf ik steeds teveel compressie houden hij starte vorige week makkelijk met de schroefmachine nu niet meer moet ik de cilinder er maar eens afhalen of er geen zuigerveer kapot is. Alsjeblieft met een oplossing :oops: :oops: :oops: :oops:
Afbeelding
---------------------
DM GP1 FACTORY BZM SANDRO
DM GP1 MINI CAS
POLINI 910 CARENNA DANI
DM FACTORY R 50CC IAME VICTOR
Gebruikersavatar
rkpdude
forum gebruiker
Berichten: 962
Lid geworden op: vr 23 mei 2003, 21:56
Locatie: Noord Holland
Contacteer:

Bericht door rkpdude »

lastig te vertellen vanaf hier, maar zuigerveer kapot? dan heb je juist minder compressie. Hoop voor je dat die hpi nog heel is. Heb er al veel kapot gezien. dan vonkt die nog wel, maar op een rare plek. soms loopt die ff paar klappen, en dan weer niks. bougie eruit en gewoon vonk. Dit is wederom alleen te checken met een stroboskoop lamp. membraantje ook al bekeken, of er geen hoekje afgebroken is, en de draadvolgorde van die stekker al bekeken van die hpi. zal straks ff in de schuur kijken wat die moet zijn, heb dat niet zo bij de hand
NK 2003 6e geworden..
NK 2004 6e geworden..
NK 2005 7e geworden..
NK 2006 1e geworden..
NK 2007 2e geworden..
NK 2008 1e geworden..
NK 2009 7e geworden..:shock:
NK 2010 2e geworden..
NK 2011 2e geworden..
NK 2012 2e geworden..
NK 2013 1e geworden..
Gebruikersavatar
De Hakker
forum gebruiker
Berichten: 566
Lid geworden op: vr 15 sep 2006, 18:34
Contacteer:

Bericht door De Hakker »

rkpdude schreef:lastig te vertellen vanaf hier, maar zuigerveer kapot? dan heb je juist minder compressie. Hoop voor je dat die hpi nog heel is. Heb er al veel kapot gezien. dan vonkt die nog wel, maar op een rare plek. soms loopt die ff paar klappen, en dan weer niks. bougie eruit en gewoon vonk. Dit is wederom alleen te checken met een stroboskoop lamp. membraantje ook al bekeken, of er geen hoekje afgebroken is, en de draadvolgorde van die stekker al bekeken van die hpi. zal straks ff in de schuur kijken wat die moet zijn, heb dat niet zo bij de hand
Roel de draad volgorde is goed origineel volgens stekker ik heb wel gezien als hij even aanslaat dat het rode blokje op de strator dan licht/vonkjes geeft bedoel jij dit met vonk op rare plekken. Ik ga dadelijk even het blokje er onderuit halen en even open maken om ander oorzaken uit te sluiten en de originele ontsteking terug zetten.
Afbeelding
---------------------
DM GP1 FACTORY BZM SANDRO
DM GP1 MINI CAS
POLINI 910 CARENNA DANI
DM FACTORY R 50CC IAME VICTOR
Gebruikersavatar
rkpdude
forum gebruiker
Berichten: 962
Lid geworden op: vr 23 mei 2003, 21:56
Locatie: Noord Holland
Contacteer:

Bericht door rkpdude »

nee dat bedoelde ik niet met "rare Plekken" Maar dat je bij de stator vonkjes ziet is ook niet goed. Maar wat ik bedoel met rare plekken is dat normaal de vonk komt als je merktekens tegenover elkaar staan, Maar wanneer de hpi stuk is, hij niet op dit moment vonkt, maar een aantal graden verder pas, en heel onregelmatig ook. maar kijk eerst maar eens naar die vonkjes bij je stator, want das niet normaal hoor...
NK 2003 6e geworden..
NK 2004 6e geworden..
NK 2005 7e geworden..
NK 2006 1e geworden..
NK 2007 2e geworden..
NK 2008 1e geworden..
NK 2009 7e geworden..:shock:
NK 2010 2e geworden..
NK 2011 2e geworden..
NK 2012 2e geworden..
NK 2013 1e geworden..
Gebruikersavatar
De Hakker
forum gebruiker
Berichten: 566
Lid geworden op: vr 15 sep 2006, 18:34
Contacteer:

Bericht door De Hakker »

rkpdude schreef:nee dat bedoelde ik niet met "rare Plekken" Maar dat je bij de stator vonkjes ziet is ook niet goed. Maar wat ik bedoel met rare plekken is dat normaal de vonk komt als je merktekens tegenover elkaar staan, Maar wanneer de hpi stuk is, hij niet op dit moment vonkt, maar een aantal graden verder pas, en heel onregelmatig ook. maar kijk eerst maar eens naar die vonkjes bij je stator, want das niet normaal hoor...
Blok ligt nu bij de brommerzaak hpi is inderdaad stuk zetten nu een aangepaste originele erop zodat wij in iedergeval kunnen rijden. Zie volgend jaar wel weer verder.
Afbeelding
---------------------
DM GP1 FACTORY BZM SANDRO
DM GP1 MINI CAS
POLINI 910 CARENNA DANI
DM FACTORY R 50CC IAME VICTOR
Gebruikersavatar
rkpdude
forum gebruiker
Berichten: 962
Lid geworden op: vr 23 mei 2003, 21:56
Locatie: Noord Holland
Contacteer:

Bericht door rkpdude »

lullig, weet niet waar je die hpi vandaan hebt, maar zoals ik al zij, heb er vele kapot gezien, eigenlijk is het gewoon rommel. Had niet voor niks die pvl aangewezen op marktplaats.....rotor is ook nog eens lichter van die pvl ook..

gr roel..............
NK 2003 6e geworden..
NK 2004 6e geworden..
NK 2005 7e geworden..
NK 2006 1e geworden..
NK 2007 2e geworden..
NK 2008 1e geworden..
NK 2009 7e geworden..:shock:
NK 2010 2e geworden..
NK 2011 2e geworden..
NK 2012 2e geworden..
NK 2013 1e geworden..
Gebruikersavatar
De Hakker
forum gebruiker
Berichten: 566
Lid geworden op: vr 15 sep 2006, 18:34
Contacteer:

Bericht door De Hakker »

rkpdude schreef:lullig, weet niet waar je die hpi vandaan hebt, maar zoals ik al zij, heb er vele kapot gezien, eigenlijk is het gewoon rommel. Had niet voor niks die pvl aangewezen op marktplaats.....rotor is ook nog eens lichter van die pvl ook..

gr roel..............
Rij jij ook met een pvl ik denk dat ik volgende week dat ook maar ga doen.
Afbeelding
---------------------
DM GP1 FACTORY BZM SANDRO
DM GP1 MINI CAS
POLINI 910 CARENNA DANI
DM FACTORY R 50CC IAME VICTOR
Gebruikersavatar
rkpdude
forum gebruiker
Berichten: 962
Lid geworden op: vr 23 mei 2003, 21:56
Locatie: Noord Holland
Contacteer:

Bericht door rkpdude »

Heb meerdere bikes, en ook meerdere merken onsteking. Heb een pvl, hpi en een malossi. En tot nu toe heeft alleen de hpi me al 2 keer in de steek gelaten. Beide keren was de stator kapot, en een keer de bobine stuk gehad, de cdi nog nooit.
Maar waaruit concludeerde die fietsenzaak dat jouw hpi kapot is?

Nieuwe stator kost trouwens een 80 euro, goedkoper dan een hele andere onsteking kopen......
NK 2003 6e geworden..
NK 2004 6e geworden..
NK 2005 7e geworden..
NK 2006 1e geworden..
NK 2007 2e geworden..
NK 2008 1e geworden..
NK 2009 7e geworden..:shock:
NK 2010 2e geworden..
NK 2011 2e geworden..
NK 2012 2e geworden..
NK 2013 1e geworden..
Plaats reactie