setup polini 65 cc

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: carb

Bericht door üntiej#21 »

Carlos Keutel schreef:
polini tim schreef:
Carlos Keutel schreef:Een grotere carb bij een polini heeft bijna geen verschil, alleen iets wat ik in een ander topic heb uitgelegt, maar dat is minimaal. Een polini 65 heb ik zelf ook ooit is gehad en ik heb toen ook een grotere carb erop willen bouwen. maar toen ik eens goed heb gemeten zag ik dat er in het totaal maar 14.35 mm doorheen kan(alles bij elkaar opgetelt en getelt op een ronde). Dus een grotere carb heeft bijna geen zin (mischien 1km/pu meer) Dan kun je voor dat geld beter gewoon een nieuwe uitlaat en een speciaal membraam kopen :wink: Mischien electronische ontsteking
dus jij wil zeggen dat als je een 12 mm op een polini 65 zet dat dat dan net zo hard gaat als een 21mm bijv. beetje vreemd
Nee how! Nee absoluut neit! Nee ik heb het over een 15 en een 19, omdat de maximale doorlaat op de cilinder zelf nmlijk maar 14,35mm is
Het inlaatsusteem werkt ook heel anders op een polini dan op een normale zuigergestuurde cilinder.

De zuigergestuurde cilinder is 1 gat welke je op kunt meten, (15mm bijvoorbeeld).. de polini is membraangestuurd. heb je deze inlaat wel eens gezien ?.. 2 poorten, een spijl, en 2 valsstroompoortjes door je carter heen (als je die poortjes in de carter freest)..

ik denk dat je dit niet kunt opmeten, en denk dat het totaal wel groter is als de 14.35 mm die je zelf noemt..

Maargoed. proberen wijst veel uit :wink:

Optie: test de polini met een 16mm, en later met een 19mm op de testbank... resultaten zullen alles uitwijzen denkik

Succes !
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

stefano schreef:Dus dan zou je je inlaat groter moeten maken.


Nooit op gelet eigenlijk bij mn cilinder.
idd dat is een optie, maar let wel verdomde goed op dat de inlaat ook tevens als 3de spoelpoort diend!!!!!!!! :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Jah zo is het.
Plaats reactie