Proma circuit uitlaat

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Gebruikersavatar
guido jansen
forum gebruiker
Berichten: 51
Lid geworden op: wo 09 dec 2009, 20:56
Locatie: Biddinghuizen

Proma circuit uitlaat

Bericht door guido jansen »

Hallo,

Dit weekend heb ik een proma cricuit uitlaag gekocht. De uitlaat loopt inmiddels mooi onder en langs het blok en de plek van de demper heb ik ook al bedacht. Er zit een polymer twin demper bij dus dacht dat het wel mooi zou zijn om deze een beetje aan de rechter zijkant uit te laten komen. Mijn probleempje is nu het stuk pijp dat tussen de demper en het einde van de expantie zit. Ik kan niet in een rechte lijn naar de demper en de afstand is korter dan de orginele pijp lengte (tussen demper en expantie)

Kan iemand mij vertellen of de lengte voor dit gedeelte van de uitlaat zonder gevolg ingekort kan worden. Ik weet dat bv de afstand tussen spruitstuk en expantie belangrijk is voor het goed functioneren, geld dit ook voor het stuk tussen de expantie en de demper en is de diameter dan nog heel belangrijk?


groeten guido
Gebruikersavatar
Jack
forum gebruiker
Berichten: 307
Lid geworden op: vr 16 nov 2007, 16:54
Locatie: IJmuiden!!!

Bericht door Jack »

je mag de tailpijp wel inkorten met een proma cc doen wij ook altijd, maar het beste is om gewoon het zelfde pijpje te gebruiken lukt mij ook altijd :wink:
Gebruikersavatar
antonie
forum gebruiker
Berichten: 706
Lid geworden op: do 01 jan 2004, 22:22
Minibike:: zelfbouw
Locatie: haaksbergen
Contacteer:

Bericht door antonie »

even een paar foto's uit de oude doos.
je kunt er niet onderuit komen om je tailpipe in te korten aangezien deze gewoon niet past betreft de lengte.

kwestie van zo inkorten dat het uitkomt zoals je zelf graag wilt zien



Afbeelding

Afbeelding
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
Gebruikersavatar
guido jansen
forum gebruiker
Berichten: 51
Lid geworden op: wo 09 dec 2009, 20:56
Locatie: Biddinghuizen

Bericht door guido jansen »

Het lijkt er op dat mijn uitlaat toch niet helemmaal hetzelfde is als die van jou Antonie. Ik heb alleen de eerste bocht los gezaagd en 90 graden omgezet en het bochtje in het midden. zoals je ziet loopt hij vrij ver onder het blok door vergeleken met die van jou.

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Ik heb wat driehoekjes uit een pijp gezaagd en die aan elkaar gelast zodat je een bocht krijgt. op deze manier kan ik toch een bocht maken zonder te buigen (heb geen buig apparaat) Ik denk dat het zo wel kan. Het was denk ik wel beter geweest als de bocht iets minder scherp was, maar ja je moet het maar doen met de ruimte die je hebt he.

Lijkt het wat zo met die dubbele demper best nog wel wat werk trouwens zo'mn minibike wel leuk hoor, technisch best een uitdaging.
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Al weer bedankt voor jullie hulp :D
Groeten guido
Plaats reactie