Pagina 1 van 1

k&n universele powerfilter

Geplaatst: wo 16 feb 2005, 21:06
door Scalibur
hallo,

Ik heb een volledig standaard puch blok, met originele carb, gaat dat goed met een universele k&n filter ? Iemand al ervaring daarmee ?

greetzz

Geplaatst: wo 16 feb 2005, 22:16
door Markie
tja,

Je moet niet denken dat ie daar harder van gaat!

Het zijn wel mooie en goede filters.

Geplaatst: wo 16 feb 2005, 23:18
door killerbeast
universeel die zijn er niet denk ik.

je zit namelijk met de maat van aansluiting.

bv

17.5mm:35mm aansluiting
24mm vlakschuif:48mm aansluiting
28mm vlakschuif:54mm aansluiting

er zit dus een groot verschil in aansluitingen hou daar rekening mee als je er 1 koopt.

mzzl

Geplaatst: do 17 feb 2005, 00:52
door Xander
universeel bedoeld men bijv voor op honda, minarelli, en op piaggio Bijv :wink:
voor puch heb je indd geen universele, maar een aparte.

Xander.

Geplaatst: do 17 feb 2005, 15:01
door joep
hey,

je zal er wel een andere sproeier in moete zette (afstellen en zo)

Geplaatst: do 17 feb 2005, 15:22
door Scalibur
Hier in belgisch limburg verkopen ze namelijk geen powerfilters voor zo een kleine carbs, en een vriend van me was gaan kijken voor me in een gewone brommershop en die zei het enige wat ze hadden was een k&n universeel. Ik ehb er zelf ook nog nooit van gehoord.
Maar heeft iemand soms een merk die op die 12mm origineel passen,

Kan ik ook een 15mm filter op mn 12 carb zetten ?

Geplaatst: vr 18 feb 2005, 16:06
door Ricardo
Een tip : Vroeger toen ik puch reed boorde ik mijn carb uit met boor zo spaarde ik mij geld uit ( bijv met boor van 13 of 14mm of nog meer) ik weet niet meer tot hoever je kon gaan is al jaren geleden.
En de nylon kousen van mijn moeder deden het ook altijd goed ??
Die knipte ik op maat en trok het over de luchttoevoer en zette het vast met zo een trekbandje.
Klinkt erg goedkoop is het ook maar wel effectief.


Ricardo

Geplaatst: vr 18 feb 2005, 16:12
door Scalibur
Ricardo schreef:Een tip : Vroeger toen ik puch reed boorde ik mijn carb uit met boor zo spaarde ik mij geld uit ( bijv met boor van 13 of 14mm of nog meer) ik weet niet meer tot hoever je kon gaan is al jaren geleden.
En de nylon kousen van mijn moeder deden het ook altijd goed ??
Die knipte ik op maat en trok het over de luchttoevoer en zette het vast met zo een trekbandje.
Klinkt erg goedkoop is het ook maar wel effectief.
Nog iemand ervaring met het uitboren van een puch carb ? Kan iemand me nog wat info erover geven ?

Geplaatst: vr 18 feb 2005, 16:32
door Ricardo
Ik heb geen foto's anders kon ik je het laten zien je moet als je het doet de gasschuif eruithalen.
En dan simpel gezegt hellemaal door boren.(met gewenste maat)

Ricardo

Geplaatst: vr 18 feb 2005, 16:42
door Scalibur
Preseert die dan veelk beter ? Hoeveel verschil maakt het, ongeveer

Geplaatst: vr 18 feb 2005, 16:47
door TnTnelis
Uhm zou je niety ook even je sproeier eruit halen voor je gaat boren? En die kan je dan ook meteen een beetje opboren.

Niels

Geplaatst: vr 18 feb 2005, 17:18
door stefano
Je moet je sproeierhouder,of hoedat ding ook heet eruitdraaien.(kan het beste met dopje 5)

Je stationair schroef zou ik er ook uit halen.

Dan in de bankschroef zetten(niet te vast anders druk je je carb. plat.)

(ik boorde ze vroeger met een boor 15.)
En RECHT boren en er helemaal doorheen jensen

Stefan

Geplaatst: vr 18 feb 2005, 17:30
door Scalibur
dus gewoon all the way, helemaal erdoorheen? hmm ja kan k es proberen. zijn er dan nog andere aanpassingen nodig ?

Geplaatst: vr 18 feb 2005, 17:39
door TnTnelis
Grotere spruitstuk is dan ook nodig.

Niels

Geplaatst: vr 18 feb 2005, 17:41
door Scalibur
Moet het gat in de cilinder waar het spruitstuk uitkomt dan ook groter gemaakt worden ?

:lol: ps: t zijn mss n00b-vragen maar k wil gewoon zeker weten en mn blok niet vern****n