Pagina 1 van 2

wat voor cabarateur

Geplaatst: di 08 mar 2005, 15:31
door wilco
ik zit even te kijken wat het beste kan ik ga waarschijnlijk een,
athena 70cc en nou zat ik te denken wat voor cabarateur er op moet.
ik zat zelf wel te denken aan een 18 dellorto of is dit te groot
de cilinder word wel op getunet en komt een membraam op de carter
is het dan te doen of nou ja dat is de vraag aan jullie
alvast bedankt wilco

Geplaatst: di 08 mar 2005, 17:59
door TnTnelis
Ik vind het zelfs klein moet ik eerlijk zeggen.

20mm op 50cc gaat ook perfect dus 24 ofso kan ook wel op 70cc.

Niels

Geplaatst: di 08 mar 2005, 18:34
door Gast
mm denk dat je het verschil tussen 20 en 24 ni echt zult merken. ik zou voor 20 gaan

Geplaatst: di 08 mar 2005, 19:01
door TnTnelis
Het zal beter trekken, en iets harder op top. Als ik zo denk.

Niels

Geplaatst: di 08 mar 2005, 19:38
door Markie
20mm

24 mm op puch 70 cc athena is denk ik overkill.

Carbu

Geplaatst: ma 21 mar 2005, 11:56
door Gast
Wij hebben 21 mm dellortho op 70 cc k-star cilinder. We hebben zelf spruitstuk gemacht en gaat als een trein! Trekt zeer goed op en op top gaat ie ook goed. We gaan ook bezig met membraam op carter, zien hoe dat gaat. Maar 21mm op 70 cc werkt zeer goed!

Geplaatst: ma 21 mar 2005, 17:14
door TnTnelis
Markie schreef:20mm

24 mm op puch 70 cc athena is denk ik overkill.
Ligt er denk maar net aan wat je met je poorten doet en welke carb je neemt, en hoe je die afstelt(of die goed af te stellen is).

Niels

Geplaatst: vr 25 mar 2005, 16:15
door Carlos Keutel
TnTnelis schreef:Ik vind het zelfs klein moet ik eerlijk zeggen.

20mm op 50cc gaat ook perfect dus 24 ofso kan ook wel op 70cc.

Niels
Ik zou zeggen....n00b! Je gaat toch geen 20 mm op een 50 cc zetten! tenzij het ding bijna opgefokt is naar een konijnenkont! Sjees. 20 mm is meer dan genoeg voor zo'n athenatje! You make the rabbit sad :cry:

Geplaatst: vr 25 mar 2005, 16:30
door Gast
Ik zou zeggen....n00b! Je gaat toch geen 20 mm op een 50 cc zetten! tenzij het ding bijna opgefokt is naar een konijnenkont! Sjees. 20 mm is meer dan genoeg voor zo'n athenatje!

n00b of geen n00b ieder1 verdient hier wel een beetje respect

http://www.minibike-forum.nl/viewtopic. ... &start=105
halver wege de pagina.... 20mm op 50cc

Geplaatst: za 26 mar 2005, 16:10
door TnTnelis
Carlos Keutel schreef:
TnTnelis schreef:Ik vind het zelfs klein moet ik eerlijk zeggen.

20mm op 50cc gaat ook perfect dus 24 ofso kan ook wel op 70cc.

Niels
Ik zou zeggen....n00b! Je gaat toch geen 20 mm op een 50 cc zetten! tenzij het ding bijna opgefokt is naar een konijnenkont! Sjees. 20 mm is meer dan genoeg voor zo'n athenatje! You make the rabbit sad :cry:
Wie is hier de NOOB? Ik niet, 20mm carb gaat perfect op 50cc en als je me niet gelooft ben jij de noob, ik laat me niet uitschelden. Er zijn genoeg mensen ook op dit forum die 20mm carb op 50cc hebben, het is zelfs bij de minibike races, een regel dat je max 20mm carb op 50cc mag, dus dan zal dat ook wel kunnen he.

En ik ga waarschijnlijk ook met 20mm carb op 50cc rijden, ligt nog even aan de portomonee. Maar als ik dat ga rijden hoop ik je een keer op een kartbaan tegen te komen, en dan zal je zien dat dat heel goed en hard gaat.

Niels (iemand die Geen noob is :twisted: )

Geplaatst: za 26 mar 2005, 20:25
door John_W
Een carbuarateur kiezen die een grotere doorlaat heeft als het oppervlak van de inlaatpoort is totale waanzin. Een 12 mm op een 70 cc idem dito. Waarheid ligt dus ergens in het midden.

Over het algemeen is bij kleinere carbuarateurs de gassnelheid bij lagere toeren hoger waardoor er een betere gasrespons is. Grote carburateurs willen nogal eens problemen geven om soepel van onderuit weg te komen.

Een 20 mm voor een standaard snelle 50 cc is wat aan de grote kant (we praten tenslotte over een automaatblok met een slipkoppeling en geen zesbak wegracer). Een wat heftig getunde 50cc doet het prima op een 20 mm.

Rij zelf met een 70cc airsal cilinder en een 19 mm carburateur. Deze carburateur is eerder wat aan de kleine kant dan te groot.

Geplaatst: za 26 mar 2005, 22:27
door TnTnelis
Ik bedoel uiteraart ook een mooi 50cc met mooie bewerkte poorten.

Niels

Geplaatst: zo 27 mar 2005, 02:17
door üntiej#21
50cc bewerkt met 16mm..

50cc bewerkt met 20mm

het verschil zal hem niet in het optrekken zitten..

bij de hogere toeren zal de 20mm gewoon harder en langer doortrekken waardoor je bovenin meer vermogen krijgt.. en kwijt kunt !..

Geplaatst: zo 27 mar 2005, 12:17
door Carlos Keutel
Markcantpark schreef:
Ik zou zeggen....n00b! Je gaat toch geen 20 mm op een 50 cc zetten! tenzij het ding bijna opgefokt is naar een konijnenkont! Sjees. 20 mm is meer dan genoeg voor zo'n athenatje!

n00b of geen n00b ieder1 verdient hier wel een beetje respect

http://www.minibike-forum.nl/viewtopic. ... &start=105
halver wege de pagina.... 20mm op 50cc
Ok excuus, uitbarsting, had een zware dag. Maar voor een 70 arthena is 20 mm meer dan genoeg.

Geplaatst: zo 27 mar 2005, 21:28
door John_W
Kon het toch niet nalaten en heb even de inlaatpoort van mijn 70 cc airsal opgemeten. Dit is een erg klein poortje omdat er weinig ruimte over is door de boosterpoorten. Men heeft de zuigermantel ingekort om toch nog een enigszins acceptabele poorttiming te krijgen.

De breedte is 25,5 en de hoogte maakt 8,5 mm. Het oppervlak bedraagt dus 221 mm. Als je dit omrekent naar een carburateur diameter, is iedere carburateur van 17 mm of groter een prima keus. Overdreven groot is natuurlijk onzin. Zelf rijdt ik met een 19 mm.

Ik ken zelf de Athena niet, echter als ik de plaatjes zie denk ik dat de inlaatpoort groter is als van de Airsal. Daarmee zou de Athena volgens mij best een wat grotere carbuarateur mogen hebben.