powerfilter

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

bekfire schreef:volgens mij maakt het met zo'n filter erop alleen maar een ander geluid dat is wel gaaf

maar voor snelheid en optrekken hoef je het niet te doen. dat scheelf volgens mij niks or

maar zo'n filter is wel goed tegen vuiltjes
Nee dat hebbie fout (heb het topic niet verder gelezen dus mschien is er al iemes die dit heeft gezegt) Met zo'n power filter kun je meer lucht aanzuigen, Dus ene grotere sproeier erin doen, dus meer verbrandspull :D En hij filtert natuurlijk beter
Jah zo is het.
Gast

Bericht door Gast »

Flashboarder schreef:Hoi!

Nu dat iedereen bezig is met power filter vragen, hier ook de mijne:

Ik heb een dellorto SHA op mijn bike en rij nu zonder filter (wel met een panty op!). Is er een power filter die bestaat met een aansluiting van 59mm?

Alvast bedankt
moet je ff naar brommerzaak toe gaan en een verloopstuk van carb naar filter van een tomos vragen
Neluhz

Bericht door Neluhz »

welke tomossen hebben die grootte filters dan?
ik ben bij de brommerboer geweest, maar die had niks. (hij zei dat er niet eens zulke grote filters bestaan :roll: ...daar kom ik dus ook nie meer...) :evil:
op brommerbeurzen enzo staat wel is zon man met imi k&n's hij heeft ook die groote volgens mij, moet je even kijken
Gast

Bericht door Gast »

dan is jouw brommerboer een mongool, want elke carb voor tomos heeft die afmeting en wat je dan krijgt is een rubberen ring die verloop van 59mm naar 32mm(volgens mij) en dan kan je meteen een filter kopen want die zijn vaak 32mm

ik zal zo wel ff fototje plaatsen van zo'n ding.
de afmetingen zijn ong 60 naar 30maar het si rubber dus kan wel beetje uitrekken enzo

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
bekfire
forum gebruiker
Berichten: 618
Lid geworden op: za 06 nov 2004, 23:15
Locatie: hoedekenskerke (zeeland)

Bericht door bekfire »

Carlos Keutel schreef:
bekfire schreef:volgens mij maakt het met zo'n filter erop alleen maar een ander geluid dat is wel gaaf

maar voor snelheid en optrekken hoef je het niet te doen. dat scheelf volgens mij niks or

maar zo'n filter is wel goed tegen vuiltjes
Nee dat hebbie fout (heb het topic niet verder gelezen dus mschien is er al iemes die dit heeft gezegt) Met zo'n power filter kun je meer lucht aanzuigen, Dus ene grotere sproeier erin doen, dus meer verbrandspull :D En hij filtert natuurlijk beter

dit snap ik niet want nu moet je carb ergens doorheen zuigen en zonder filter niet hoe kan hij dan ooit sneller zijn :?: :?:
kit replica!
Gast

Bericht door Gast »

bekfire schreef:
Carlos Keutel schreef:
bekfire schreef:volgens mij maakt het met zo'n filter erop alleen maar een ander geluid dat is wel gaaf

maar voor snelheid en optrekken hoef je het niet te doen. dat scheelf volgens mij niks or

maar zo'n filter is wel goed tegen vuiltjes
Nee dat hebbie fout (heb het topic niet verder gelezen dus mschien is er al iemes die dit heeft gezegt) Met zo'n power filter kun je meer lucht aanzuigen, Dus ene grotere sproeier erin doen, dus meer verbrandspull :D En hij filtert natuurlijk beter

dit snap ik niet want nu moet je carb ergens doorheen zuigen en zonder filter niet hoe kan hij dan ooit sneller zijn :?: :?:
bij een std filter moet ie een lange weg afleggen en moet ie door schuimrubber heen zuigen, een powerfilter is geheel leeg van binnen dus zeer weinig weerstand.

en beter filteren doet een powerfilter dus echt niet
Gebruikersavatar
bekfire
forum gebruiker
Berichten: 618
Lid geworden op: za 06 nov 2004, 23:15
Locatie: hoedekenskerke (zeeland)

Bericht door bekfire »

ja maar nu moet hij ergens doorhen zuigen en zonder filter niet. dus?
kit replica!
Gast

Bericht door Gast »

als je zonder filter rijd dan gaat je benzine verbuirk heel erg stijgen, omdat je mengselverhouding van lucht en benzine goed moet zijn om goe te rijden.
dus meer lucht is ook meer benzine.

en met powerfilter hoef je niet zoveel maten groter.


maar zonder filter is meestal teveel lucht en ook niet echt te corriceren.
Plaats reactie