Hercules Ontsteking

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Gast

Hercules Ontsteking

Bericht door Gast »

Krijg ik ook een Electronische hercules ontsteking (sachs dacht ik) passend en goed werkend op een puch???
Rotor op maat maken is verder geen probleem maar werkt hij dan ook????
Gebruikersavatar
dave
forum gebruiker
Berichten: 623
Lid geworden op: do 26 feb 2004, 15:46
Locatie: apeldoorn

Bericht door dave »

Nee, hij werkt wel, maar deze ontsteking is begrensd, en niet voor race-doeleinden gefabriceerd. hij zit niet voor niets op een orginele brommer. Gr Dave.
125cc 4 takt zelfbouw Proton style
Gebruikersavatar
mark007
forum gebruiker
Berichten: 799
Lid geworden op: ma 29 mar 2004, 20:56
Locatie: Dokkum

Bericht door mark007 »

Er zit ook een elektronische ontsteking op een zundapp ks 50 terwijl dit ook een ''standaard'' brommer is.
[img]http://www.userbars.com/galerie/images/files/3/7/audi-userbar.jpg[/img]
Gebruikersavatar
dave
forum gebruiker
Berichten: 623
Lid geworden op: do 26 feb 2004, 15:46
Locatie: apeldoorn

Bericht door dave »

Dat wel, Maar dat is geen snellere ontsteking. Denk je dat als jij een brommer in de winkel koopt, er een snelle ontsteking op mag zitten? dacht het tog echt niet. Hij mag dan wel elecktronisch zijn maar je zult niet veel winst mee bereiken.
125cc 4 takt zelfbouw Proton style
wevie666

Bericht door wevie666 »

Maar aan de andere kant, als jij bijv. een hpi op een standaard brommer zet, dan loopt ie ook niet super veel harder.
Er wordt namelijk ontzettend veel begrensd door bijv. de uitlaat en de carburateur.

Om even terug te komen op de vraag. In principe kan het gewoon hoor. Als de maten redelijk overeen komen.
Gebruikersavatar
dave
forum gebruiker
Berichten: 623
Lid geworden op: do 26 feb 2004, 15:46
Locatie: apeldoorn

Bericht door dave »

Dat is waar, aleen zal hij niet veel harder gaan lopen, wellicht iets maar het zal niet erg veel zijn. Gr Dave.
125cc 4 takt zelfbouw Proton style
Gast

Bericht door Gast »

@ Dave Het is geen originele ontsteking voor sachs (origineel is elektronisch met dik vliegwiel heb het hier over binnenrotor van sachs)
Maar het passend maken gaat wel lastig worden volgens mij krukas van dat ding ik in doorsnee een halve cm dikker ofzo.
Gebruikersavatar
dave
forum gebruiker
Berichten: 623
Lid geworden op: do 26 feb 2004, 15:46
Locatie: apeldoorn

Bericht door dave »

tebriz schreef:@ Dave Het is geen originele ontsteking voor sachs (origineel is elektronisch met dik vliegwiel heb het hier over binnenrotor van sachs)
Maar het passend maken gaat wel lastig worden volgens mij krukas van dat ding ik in doorsnee een halve cm dikker ofzo.
Ooohw... dat wist ik niet. Ik dacht dat het om een orginele sachs ontsteking ging. Mijn excuses :wink:
125cc 4 takt zelfbouw Proton style
Gebruikersavatar
bekfire
forum gebruiker
Berichten: 618
Lid geworden op: za 06 nov 2004, 23:15
Locatie: hoedekenskerke (zeeland)

Bericht door bekfire »

als je je minibike nou gaat tunen en je wordt zo snel dat je kontaktpuntjes weeropen gaan voordat ze dichtzijn is het dan een optie of kan dit niet voorkomen?
kit replica!
Gebruikersavatar
mark007
forum gebruiker
Berichten: 799
Lid geworden op: ma 29 mar 2004, 20:56
Locatie: Dokkum

Bericht door mark007 »

Volgens mij word een spartamet begrensd met de ontsteking. Dit omdat er ook wel eens een andere box wordt gemonteerd.
[img]http://www.userbars.com/galerie/images/files/3/7/audi-userbar.jpg[/img]
Plaats reactie